افسردگی بارداری

0 1,660

افسردگی بارداری

اگرچه حاملگی یکی از شادترین دوران زندگی هر زنی محسوب می شود، اما با این حال از هر 10 تا 20 درصد زنان باردار، برخی علائم افسردگی را تجربه می کنند.

افسردگی بارداری چیست؟

واقعیت این است که حدود 50 درصد از زنان بارداری که نشانه های مختلف افسردگی را تجربه می کنند؛ به افسردگی اصلی بارداری دچار می شوند. افسردگی در هر زمانی از زندگی سخت و آزار دهنده است و تحمل بارداری را نیز سخت تر می کند. با این حال، بارداری یکی از دلایل اصلی و مهم است که می تواند زنان را بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دهد. اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا بتوانید دلیل یک عدم تعادل هورمونی ناشی از بارداری و یک افسردگی جدی را تشخیص دهید و در نهایت بتوانید بهترین برخورد را با این مشکلات داشته باشید.

افسردگی بارداری مانند هر نوع دیگری از افسردگی با اختلال خلقی و عدم تعادل هورمون های شیمیایی همراه است. تنها تفاوت این نوع افسردگی با افسردگی های دیگر این است که با هورمون های حاملگی رخ می دهد.

افسردگی بارداریعلائم افسردگی بارداری چیست؟

اگر در طول 2 هفته یا بیشتر، علائم زیر را تجربه کردید، شاید دچار افسردگی بارداری شده اید، به همین خاطر بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

غم و اندوه مداوم

مشکلات در خواب، خواب آلودگی بیش از حد یا بی خوابی

افکار خودکشی

افکار نا امید کننده

تغییرات در رژیم غذایی

از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که برای شما لذت بخش بوده است

افسردگی بارداریعوامل ایجاد کننده افسردگی بارداری کدام هستند؟

در اینجا مواردی را به شما می گوییم که می توانند سبب ایجاد افسردگی حاملگی شوند:

مسایل مربوط به رابطه زن و شوهر

مشکلات مالی

عوارض بارداری

سابقه سقط جنین

درمان های ناباروری

سابقه افسردگی در خانواده

درمان افسردگی بارداری

از آنجایی که پزشک به وضعیت سلامتی شما و جنین تان آگاه است، احتمالا یک روش مناسب را برای درمان شما انتخاب می کند. داروهای مطمئن برای درمان افسردگی در بارداری موجود هستند. سایر روش های دیگری که می تواند به این وضعیت کمک کند شامل:

گروه های روانکاوی

روان درمانی خصوصی

دارو درمانی

نور درمانی

افسردگی بارداریافسردگی چه تاثیری بر جنین می گذارد؟

به طور طبیعی، نگرانی های شما درباره فرزند خود طبیعی است. افسردگی تا زمانی که خیلی حاد نباشد، روی فرزند شما اثر نمی گذارد. وقتی افسردگی شدید باشد، شاید نیازهای تغذیه ای خود را تامین نکنید یا اینکه قصد آسیب رساندن به خود را داشته باشید. شایعترین خطر برای نوزادانی که مادران مبتلا به افسردگی دارند؛ بی تفاوتی و بی میلی مادر نسبت به فرزند خود است و سپس قصد آسیب رساندن.

تصور کنید که احساس غم انگیز نسبت به فرزند وجود داشته باشد، طبیعی است که این احساس بسیار آزار دهنده است. اگر این احساسات گاهی اوقات به دلیل هورمون ها رخ دهد، طبیعی است اما اگر ادامه دار و مداوم شود باید آن را پیگیری کنید.

به هر حال نگران نباشید، مشاوران و پزشکان می توانند در درمان و کنترل این وضعیت به شما کمک کنند.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات