4 راه برای بهبود کمر درد در بارداری

0 274

کمر درد در بارداری

در دوران بارداری، مراقبت کردن از کمر بسیار مهم است زیرا حمل یک کیسه ی بزرگ و همینطور تغییرات هورمونی در بارداری می تواند احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهد.

هورمون های بارداری به طور موقت رباط های شما را شل می کنند که این سبب می شود کمر آسیب پذیرتر باشد. همچنین فشار نوزاد بر اعصاب ستون فقرات و همینطور وضعیت مادر سبب می شود که مشکلات کمر درد در بارداری شایع باشد.

ما در این مطلب چند راهکار برای مراقبت از کمر را به شما توضیح می دهیم:

کمر درد در بارداری

کمر درد در بارداری1. فعال باشید

در بارداری یا غیر از آن، ورزش می تواند یک راه مناسب برای قوی نگه داشتن بدن و ستون فقرات باشد. پیاده روی و شنای منظم سبب می شود تا عضلات شما در حالت خوبی باشد و مفاصل نیز منطعف تر باشد که این سبب می شود از کمر شما حمایت شود.

مفاصل بدن شما توسط رباط ها و ماهیچه ها پشتیبانی می شود، بنابراین هر قدر آنها قوی تر باشد، کمر شما کمتر آسیب می بیند.

2. استراحت کنید

در زمان بارداری، سعی کنید که به پهلو بخوابید و از بالش های مخصوص بارداری یا بالش های دیگر برای قرار دادن بین پاها استفاده کنید.

3. وضعیت خود را بررسی کنید

وضعیت کمر و مکان نشستن خود را بررسی کنید. شما باید طوری بنشینید که تنفس، عضلات و خستگی بدن تان تحت تاثیر منفی قرار نگیرد. اثرات بد ضعف کردن در بارداری تشدید می شود زیرا رباط ها کشیده می شود و در اثر بد نشستن ها ممکن است دردی ایجاد شود که تا پس از زایمان نیز با شما همراه باشد.

کمر درد در بارداری

کمر درد در بارداریمراقبتوقتی در حال راه رفتن هستید، دست های خود را به پشت بکشید تا شانه های شما خستگی در کند و احساس بهتر داشته باشید. سعی کنید قوز نکنید و به جلو خم نشوید، به دلیل سنگینی شکم خیلی از مادران به طور ناخودآگاه در حالت نشستن یا حتی راه رفتن به جلو تمایل پیدا می کنند؛ اما بهتر است تا بر این مساله تمرکز کنید و ستون فقرات را در حالت طبیعی خود نگه دارید.

4. کفش راحت بپوشید

استفاده از کفش های پاشنه بلند اصلا توصیه نمی شود؛ اگر پاشنه بیشتر از 2.5 یا 3 سانتی متر باشد تعادل شما را بهم می ریزد. اگر کفش شما برای راه رفتن نامناسب باشد به تشدید کمر درد کمک می کند؛ از یک کفش راحت استفاده کنید؛ کفشی که نه کاملا تخت زمین باشد و نه پاشنه ی نامناسب داشته باشد.

اگر در خانه عادت به پوشیدن دمپایی یا روفرشی دارید؛ نکات گفته شده را درباره ی دمپایی نیز در نظر داشته باشید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات