مسافرت با قطار در دوران بارداری

0 1,886

مسافرت با قطار در بارداری

آیا سفر با قطار در دوران بارداری بی خطر است؟

سفر با قطار تا هفته سی و هفتم بارداری ایمن است. احتمال زایمان زودرس پس از 37 هفته بارداری افزایش می یابد، بنابراین بهتر است تا زمان زایمان خود با هیچ وسیله نقلیه ای از خانه دور نشوید.

در صورتی که قبل از هفته 37 بارداری قصد رفتن به تعطیلات با خانواده را دارید، از سلامت خود و جنین تان اطمینان حاصل کنید. اگر برای زایمان به خانه والدین خود می روید، بهتر است چند هفته قبل از موعد مقرر این کار را انجام دهید. بنابراین شما فرصت کافی برای پیدا کردن پزشک و زایشگاه خوب در نزدیکی خانه والدین خود را خواهید داشت.

اگر دچار هرگونه عارضه بارداری مانند فشار خون بالا، دیابت و مشکلات جفت هستید یا در بارداری قبلی خود زایمان زودرس داشته اید، قبل از برنامه ریزی برای سفر باید با پزشک مشورت کنید.

بهترین زمان برای سفر در دوران بارداری چه موقع است؟

راحت ترین حالت مادران برای سفر سه ماهه دوم بارداری است. در این زمان مادر ناراحتی و تهوع های سه ماهه اول بارداری خود را پشت سر گذاشته و جنین به اندازه کافی بزرگ نشده که تحرک مادر را دشوار کند.

مادران در سه ماهه اول بارداری ممکن است دچار تهوع صبحگاهی شوند که این وضع در سفر با قطار تشدید می شود، بیشتر قطارها دارای یک منوی غذایی ثابت هستند و بنابراین اگر از غذاهای آن خوش تان نیاید، گزینه های دیگری نخواهید داشت.

در سه ماهه سوم بارداری جنین به سرعت رشد می کند و باعث برخی عوارض جانبی بی ضرر اما ناخوشایند برای مادر می شود، که می تواند یک سفر طولانی را برای او دشوارتر کند. در این دوران ممکن است نفس نفس مادر بیشتر و ورود و خروج از قطار برای او سخت شود. همچنین مسئله تکرر ادرار مادران باردار در طول سفر نیز چالش برانگیز است.

9 اقدام احتیاطی لازم موقع سفر با قطار در دوران بارداری

اگرچه مسافرت با قطار در دوران بارداری بی خطر است، اما مراحلی وجود دارد که باید برای راحت و ایمن تر شدن سفر انجام دهید.

مسافرت با قطار در بارداری

1. زودتر از موعد مقرر در ایستگاه حاضر شوید

بعضی اوقات قطار تنها دو دقیقه در ایستگاه توقف می کند. بارداری زمان دویدن با حداکثر سرعت ممکن برای رسیدن به قطار نیست. همچنین نباید سوار قطار در حال حرکت شوید. بنابراین زودتر از موعد مقرر در ایستگاه حاضر باشید تا بتوانید وقت کافی برای پیدا کردن سکوی خود را داشته باشید و با توقف قطار نزدیک درب واگن باستید.

2. از هجوم جمعیت دور باشید

اگر برای رسیدن به سکو یا درب قطار عجله دارید، به جمعیت ملحق نشوید. تا آن جا که ممکن است از ازدحام جمعیت دور بمانید تا در معرض هل داده شدن و زمین خوردن قرار نگیرید یا فشاری به شکم تان وارد نشود. در این مواقع بهتر است عقب بایستید و زمانی که ورودی خلوت شد سوار قطار شوید.

3. برای حمل چمدان خود از کسی کمک بگیرید

اگر تنها سفر می کنید، تا حد امکان چمدان تان را بلند نکنید و از یک باربر چمدان کمک بگیرید. آن ها کیف های شما را تا کابین تان حمل می کنند و در قسمت بار قرار می دهند. مزیت دیگر کمک گرفتن از باربران این است که آن ها اغلب از برنامه قطارها و محل ورود سکوها مطلع هستند. بنابراین باربر می تواند به شما کمک کند تا به موقع به جایگاه مناسب برسید.

باربران همچنین به جدا کردن شما از ازدحام جمعیت کمک می کنند، بنابراین از شما محافظت می کنند.

اگر قطار در ایستگاه مقصد برای مدت کوتاهی متوقف می شود، در ابتدای سفر به بازرس بلیت اطلاع دهید تا هنگام ترک قطار در حمل چمدان به شما کمک کند. کارکنان قطار می توانند به کوپه شما بیایند و چمدان تان را به درب خروج برسانند و سپس به محض باز شدن درب از یک باربر بخواهند تا لوازم تان را جابجا کنند.

4. کیف خود را قفل کنید

برای محافظت از وسایل خود، چمدان تان را قفل کنید تا هنگام ترک کوپه برای رفتن به دستشویی نگران آن ها نباشید.

خوردن باقلا در دوران بارداری

احتمال موفقیت در بارداری به روش IVF

تخمک سوخته

مسافرت با قطار در بارداری

5. داروهای ضروری را به همراه خود داشته باشید

از آن جایی که بسیاری از داروها برای زنان باردار مناسب نیستند، بهتر است برخی از داروهای ایمن را برای بیماری های شایع مانند سوزش معده همراه داشته باشید. اگر تب دارید یا به طور کلی بعد از سفر حال خوبی ندارید، در مقصد خود با یک پزشک مشورت کنید. مکمل های ویتامین خود را نیز با خود ببرید و مصرف آن ها هنگام تعطیلات را فراموش نکنید.

6. هنگام ایستادن چیزی را نگه دارید

برای بلند شدن از جای خود در هر زمان از حرکت قطار، با گرفتن دسته صندلی یک قدم به جلو بردارید. قطارها گاهی اوقات حرکت ناگهانی دارند، بنابراین بهتر است آماده آن باشید و خود را محکم نگه دارید. هنگام رفتن به دستشویی، همیشه میله ای که به دیوار متصل است را نگه دارید.

7. کفش مناسب بپوشید

کفش راحتی مانند کتانی در هنگام حرکت قطار به حفظ تعادل شما کمک می کند. هنگام راه رفتن مراقب زمین خوردن بر روی مسیرهای خیس و کثیف و قطعات بیرون زده در امتداد معابر باشید.

مسافرت با قطار در بارداری

8. با خانواده تان در ارتباط باشید

در طول سفر مطمئن شوید تلفن همراه شما کاملا شارژ شده و سیم کارت تان فعال است. شارژر گوشی تان را در کیف دستی خود نگه دارید، زیرا بیشتر قطارها دارای پریز برق هستند. همچنین می توانید یک پاوربانک قابل حمل برای شارژ گوشی خود در مواقعی که دسترسی به برق ندارید، به همراه داشته باشید.

9. سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشید

حتما یک کپی از پرونده پزشکی و شماره تماس پزشک خود به همراه داشته باشید. اگر در طول مسافرت و در محل سکونت خود به هر دلیلی نیاز به مراجعه به پزشک داشتید، این مدارک برای تان بسیار مفید خواهد بود.

چگونه می توان سفر با قطار را در دوران بارداری راحت تر کرد؟

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات