چگونه می توان سفر با قطار را در دوران بارداری راحت تر کرد؟

0 216

سفر با قطار

مسافرت با قطار در دوران بارداری

غذا و نوشیدنی در هنگام سفر با قطار

بیشتر قطارها با توجه به طول سفر وعده های غذایی و بطری های آب به مسافران ارائه می دهند. در صورتی که تقاضای آب اضافی یا غذای متفاوت با غذای بسته بندی شده قطار داشتید، باید با کارکنان قطار هماهنگی های لازم را انجام دهید.

در ادامه چند نکته برای رفع گرسنگی و هیدراته ماندن بدن در سفر با قطار آورده شده است:

– برای خرید غذا یا آب در ایستگاه از قطار پیاده نشوید. با خود از خانه تنقلات و آب حمل کنید تا از مواد غذایی موجود در فروشگاه های بین راهی بی نیاز شوید. این کار مانع از استرس و عجله قبل از حرکت قطار می شود.

– بهتر است با خود آب حمل کنید، زیرا ممکن است فروشندگان ایستگاه قطار همیشه بطری آب سالم نداشته باشند.

– سبزیجات خام یا سالادهای موجود در قطار یا فروشگاه ایستگاه ها را نخورید. غذاهای خام به راحتی با باکتری آلوده می شوند، غذای پخته شده ایمن تر است. در صورت داشتن حالت تهوع یا دل درد، غذاهای پر ادویه برای تان مناسب نیست.

سفر با قطار

– در صورتی که نمی توانید از غذای قطار مصرف کنید، برای رفع گرسنگی تان میان وعده های سالمی را از خانه با خود بیاورید، مانند آجیل و میوه های خشک یا هر غذای دلخواهی که فاسد نمی شود.

– در هنگام سفر مقدار چای، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید، زیرا نیازتان به دستشویی را بیشتر می کند.

– تاریخ انقضاء آب میوه ها و مواد غذایی بسته بندی شده را قبل از مصرف بررسی کنید.

از بسیاری جهات مسافرت با قطار برای زنان باردار راحت تر از هواپیما یا ماشین است. قطار فضای کافی برای دراز کردن پاها، بلند شدن و حرکت کردن را فراهم می کند. اگر سفر یک شبه دارید، می توانید روی تخت دراز بکشید. اگرچه هیچ مسافرتی بدون دردسری نیست، ولی مواردی وجود دارد که می توانید برای راحتی بیشتر خود انجام دهید.

در ادامه چند نکته برای لذت بخش تر کردن سفر با قطار آورده شده است:

– صندلی هایی که مخالف جهت حرکت قطار هستند را انتخاب نکنید و در جهت مسیر قطار بنشینید. این کار به کاهش تهوع کمک می کند.

– اگر تخت بالای کوپه را رزرو کرده اید، سعی کنید آن را با شخصی در تخت پایین تر عوض کنید. نردبان های بالا بسیار کوچک هستند و می توانند شما را در معرض خطر زمین خوردن یا آسیب دیدن قرار دهند.

تفاوت زایمان سزارین و طبیعی

نکات پیشگیری از COVID-19

در صورتی که هنگام رزرو بلیت نتوانستید تخت پایین را انتخاب کنید و قادر به عوض کردن جای خود با مسافران دیگر نبودید، با مسئول راه آهن یا فروش بلیت صحبت کنید تا جای فرد دیگری را با شما عوض کنند.

– شما ممکن است بخواهید یک کوپه با تهویه مطبوع و تخت دار بگیرید تا امکان راحتی و استراحت بیشتری داشته باشید. این قطارها از قطارهای اتوبوسی گران تر ولی راحت تر هستند.

– چند ورزش کششی پا انجام دهید. اگر نشسته یا ایستاده اید، ابتدا پای خود را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت زانوها فشار دهید تا عضلات ساق پا کشیده شود. هنگام نشستن مچ پا را بچرخانید و انگشتان پا را تکان دهید.

– لباس راحتی بپوشید. از آن جایی که اغلب هوای قطارها حتی در تابستان به دلیل تهویه سرد می شود، شال به همراه داشته باشید و از آن به عنوان ملافه اضافی استفاده کنید.

– در صورتی که در خانه برای خوابیدن از بالش اضافی بین پاها یا زیر لگن خود استفاده می کنید، آن را در سفر با خود ببرید تا در قطار راحت باشید.

مسافرت با قطار در دوران بارداری

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات