مصرف کندر در بارداری

0 2,777

مصرف کندر در بارداری

گياهان دارويی به دليل خاصيت آنتی اکسیدانی و داشتن ضرر کم تر نسبت به ترکيبات شيميايی، به طور گسترده تر استفاده می شوند. کندر با عنوان Frankincense شناخته می‌شود که قسمت اول آن (Frank) به معنای پاک و خالص و قسمت دوم آن (incense) به معنی دود کردن است.

کندر چیست؟

کندر نوعی درخت بومی مناطق بسیار گرم است و از پوست آن صمغی شفاف به دست می آید که خواص سلامتی فراوانی دارد و می‌شود با آن بعضی بیماری‌ها را درمان کرد. طعم این ماده گیاهی معطر کمی تلخ و گس است.

کندر اندازه و رنگ های مختلفی دارد ولی نوع سفید آن به صورت خوراکی، موضعی و بخور برای درمان بیماری ها مفید است. طب سنتی خواص فراوانی درباره کندر آورده است از جمله تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی افراد. خواص پزشکی کندر موجب می شود که مادران در دوران بارداری برای افزایش هوش فرزند خود از آن استفاده کنند. در این مطلب با خواص و فواید کندر آشنا می شوید.

مصرف کندر در بارداری

مصرف کندر در بارداریکندر علاوه بر تقویت حافظه و افزایش هوش، خواص بسیاری برای سلامت انسان دارد از جمله:

– درمان اسهال و استفراغ

– کاهش اختلالات قاعدگی

– استحکام لثه و رفع بوی بد دهان

– تسکین اعصاب و کاهش تپش قلب

– کمک به درمان آرتروز

– بهبود عملکرد دستگاه گوارش

– بهبود بیماری آسم

– حفظ سلامت دهان و دندان

– تقویت حافظه

– صاف شدن صدا، ضد خلط خونی

– روغن کندر نیز یکی از روغن های درمانی معطر است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد و نمونه های مهم آن عبارت است از: ضدعفونی پوست، ضد التهاب، التیام کننده جای زخم و اسکار، تقویت کننده ناخن، تقویت کننده مو و درمان شوره سر، آروماتراپی، تسکین دهنده دردهای عضلانی

– دود کندر خواص ضدعفونی کنندگی و درمانی دارد. سوزاندن کندر باعث انتشار دود سفید همراه با عطر مطبوع در فضا می شود و باعث ضد عفونی کردن هوا می شود.

مصرف هویج در بارداری

مصرف گلاب در بارداری

مضرات سیگار کشیدن در بارداری

مصرف کندر در دوران بارداری

خوردن کندر در دوران بارداری زمان و اندازه خاص خود را دارد و اگر خوردن کندر اصولی و به اندازه نباشد باعث بروز خطراتی برای جنین می شود. مصرف کندر در ماه های نخست باعث پیدایش پیش فعالی در نوزاد می شود؛ از این جهت توجه به این نکته هم مهم بوده و بهتر است که مادران در ماه های اول کمتر از این ماده استفاده کنند.

طبق توصیه متخصصین به هیچ وجه خوردن کندر در دو ماه اول بارداری توصیه نمی شود و خانم های باردار کندر را باید فقط در ماه سوم و هر روز به اندازه ی یک عدس ( نه بیشتر ) مصرف کنند . در ضمن فولیک اسید عملکرد مشابهی با کندر دارد و در صورتی که از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف کرده اید، دیگر نیازی به خوردن کندر نیست، زیرا مصرف هم زمان این دو ماده منجر به افزایش احتمال لب شکری یا پیش فعال شدن کودک می شود.

روش مصرف کندر در دوران بارداری

– کندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.

– کندر را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید ( کمی تلخ است).

– عصاره کندر را تهیه کرده و به همراه عسل میل کنید (تقویت کننده حافظه).

به خاطر داشته باشید که رعایت اعتدال بهترین اصل اساسی در زندگی است. هر ماده غذایی باید در دوران بارداری متعادل مصرف شود.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات