آیا مصرف زعفران در دوران بارداری بی خطر است؟

2 419

مصرف زعفران در دوران بارداری

بارداری این توانایی را دارد که سلامت جسمی و روحی شما را تا حد زیادی دگرگون کند. زعفران در دوران بارداری بسیار عالی است، زیرا احساسات مثبت را افزایش می دهد و دارای خاصیت دارویی برای مواجهه با علائم بارداری است. زعفران کمک به غلبه به احساس اضطراب، استرس و معده درد می کند و به دلیل ویژگی های زیادی که دارد به زنان باردار توصیه می شود. با این حال، مانند هر ماده غذایی دیگر، اگر مصرف زعفران متعادل نباشد، مشکلاتی را ایجاد می کند.

زعفران چیست؟

زعفران کلاله خشک گل زعفران است. ساختارش نخ مانند است که حاوی گرده واقع در وسط گل زعفران است. گیاه زعفران چهار گلبرگ دارد که به رنگ ارغوانی است که جمع آوری و خشک می شود. یک گل تنها از سه تار زعفران تشکیل می شود و برای تولید 454 گرم زعفران حدودا 14000 رشته زعفران لازم است. تلاش زیادی برای برداشتن تارهای زعفران انجام می شود، بنابراین، آن را به یکی از گران ترین ادویه ها ی دنیا تبدیل می کند.

مصرف زعفران در دوران بارداری

گیاه زعفران بیشتر در مناطق خاورمیانه و مدیترانه کشت می شود. در هند این گل فقط در جامو و کشمیر پرورش می یابد. این ادویه عجیب و غریب بر اساس زبان های مورد استفاده در هندوستان با عناوین مختلفی نامگذاری می شود ، مانند زعفران، کسار، کونگ یا کومکوماپوو.

زعفران به عنوان “ادویه طلایی” شناخته می شود زیرا نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذا می بخشد، بلکه با تشکیل یک پوشش محافظ در دستگاه گوارش، در بهبود هضم غذا نیز کمک می کند. رنگ زرد-نارنجی منتقل شده به مواد غذای حاوی زعفران نتیجه ای از رنگدانه کروسین کاروتنوئید موجود در آن است.

فواید زعفران برای زنان باردار

این ماده در بسیاری از کرم های زیبایی استفاده می شود، زیرا دارای خاصیت دارویی خاص و اثرات تسکین دهنده ای بر روی پوست است. باعث می شود پوست درخشش و طراوتش را به دست آورد و به حفظ یکنواختی بافت آن کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، روند پیری را کند می کند. یک اسطوره رایج این است که مصرف زعفران در دوران بارداری به نوزاد کمک می کند چهره ی بوری داشته باشد.

مصرف زعفران در دوران بارداری

مصرف زعفران در دوران بارداریآیا مصرف زعفران در دوران بارداری بی خطر است؟

بله، مصرف زعفران در بارداری بی خطر است زیرا دارای خواص دارویی بی شماری است. به رفع استرس، درد و رنج، نوسانات خلقی و ناراحتی های بارداری کمک می کند. اما اگر زعفران زیاد مصرف شود، دارای عوارض جانبی خاصی است که می تواند موجب انقباضات و زایمان زودرس شود.

چند نکته احتیاطی که باید هنگام افزودن زعفران به رژیم غذایی خود به خاطر بسپارید:

– زعفران را فقط در شروع ماه پنجم بارداری مصرف کنید، زیرا در این زمان بارداری پایدار است و ریسک به خطر انداختن کودک به دلیل انقباضات زودرس کاهش می یابد.

– حداکثر از دو یا سه رشته زعفران در هر آماده سازی استفاده کنید، زیرا مصرف بیش از حد زعفران اثرات منفی بر سلامتی شما می گذارد.

– برای زنان باردار فقط باید از یک فروشنده با کیفیت بالا زعفران را تهیه کنید تا هرگونه ریسک رنگ آمیزی مصنوعی یا ناخالصی ها از بین برود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات