فواید زعفران برای زنان باردار

1 368

فواید زعفران برای زنان باردار

زعفران به دلیل ماهیت دارویی که دارد، در دوران بارداری ضروری است و بسیار توصیه می شود. مزیت اصلی آن این است که با تشکیل یک پوشش محافظ در دستگاه گوارش به هضم غذا کمک می کند. وقتی زعفران به صورت متعادل مصرف شود فوایدش در دوران بارداری شامل موارد زیر است:

1. نوسانات خلقی را کاهش می دهد

بارداری تغییرات هورمونی در بدن شما ایجاد می کند و تأثیر عمیقی بر احساسات دارد. ممکن است شما در یک لحظه از حالت کج خلقی به حالت تحریک پذیری یا عاطفی در دیگری بروید. در چنین مواقعی، زعفران به شما کمک می کند. این ماده به عنوان ضد افسردگی عمل می کند و جریان خون به مغز شما را تقویت می کند. مصرف زعفران منجر به تولید هورمون سروتونین می شود که باعث افزایش روحیه می شود. همچنین هورمون استرس، کورتیزول را کاهش می دهد.

2. فشار خون را کنترل می کند

ضربان قلب مادر در دوران بارداری 25 درصد بالا می رود و باعث نوسانات فشار خون می شود. زعفران دارای پتاسیم و کروستین است که به کاهش فشار خون شما کمک می کند. این ویژگی زعفران در دوران بارداری می تواند مفید باشد.

3. حالت تهوع صبحگاهی را آرام می کند

حالت تهوع صبحگاهی باعث می شود احساس کسل و بی حالی داشته باشید. شواهد اثبات می کند که دم کرده زعفران به درمان حالت تهوع و سرگیجه کمک می کند.

فواید زعفران برای زنان باردار

4. خلاص شدن از معده درد

اکثر زنان در دوران بارداری از معده درد رنج می برند. روند هضم در دوران بارداری کند می شود و یک مادر باردار نیاز به محرک برای سهولت هضم غذا دارد . زعفران تقویت کننده جریان خون در دستگاه گوارش است و به تقویت متابولیسم کمک می کند و به نوبه خود به هضم بهتر کمک می کند. زعفران باعث تشکیل یک پوشش محافظ در دستگاه گوارش می شود، این لایه اضافی به تسکین اسیدیته دستگاه گوارش و همچنین تسکین معده درد کمک می کند.

5. گرفتگی عضلات را از بین می برد

یک خانم باردار دچار گرفتگی های مختلف خفیف در ابتدای بارداری تا شدید قبل از زایمان می شود. در طول دوران حاملگی، استخوان ها و ماهیچه ها برای جا به جایی نوزاد در حال رشد کشیده و تغییر می کنند که می تواند باعث درد و گرفتگی در معده و مفاصل لگن شود. زعفران یک مسکن طبیعی است که ماهیچه ها را شل می کند و به تسکین درد معده و گرفتگی عضلات کمک می کند.

آیا مصرف زعفران در دوران بارداری بی خطر است؟

6. بیماری قلبی را درمان می کند

زعفران خاصیت جادویی دارد که از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. در دوران بارداری، خانم ها به دلیل اشتهای زیاد، بیشتر از غذاهای چرب مصرف می کنند که می تواند اثرات مضر بر روی سیستم قلبی عروقی آنها داشته باشد. آنتی اکسیدان ها، کروستین و پتاسیم موجود در زعفران به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول در بدن کمک می کند.

فواید زعفران برای زنان باردار

فواید زعفران برای زنان باردار7. مشکلات تنفسی را درمان می کند

زعفران دارای خواص ضد التهابی است که به رقیق شدن مجاری هوایی بینی کمک می کند. همچنین باعث کاهش تورم والتهاب ریه ها می شود. در نتیجه می توانید به وضوح نفس بکشید. زعفران همچنین با از بین بردن هرگونه انسداد موجود در ریه و نای زنان باردار مبتلا به آسم کمک کند.

8. ریزش مو را کاهش می دهد

نوسانات هورمونی در دوران بارداری اغلب منجر به افزایش ریزش مو می شود. یک روش گسترده در بین بسیاری از خانم های باردار استفاده از خمیر شیر، زعفران و شیرین بیان برای کاهش ریزش مو است. آنتی اکسیدان های موجود در زعفران مو را تقویت می کند و باعث استحکام آن می شود.

9. کمک به خواب بهتر

با پیشرفت حاملگی، خوابیدن به یک چالش تبدیل می شود، مادر تمام شب را این پهلو و آن پهلو می شود تا به راحتی شکم در حال رشد را در خود جای دهد، با اثرات افزایش هورمونی کنار بیاید و ناراحتی در کشش استخوان ها را کاهش دهد. همه این عوامل در کنار هم باعث گرفتگی، درد و ناراحتی می شوند. در چنین مواقعی می توانید دم کرده شیر زعفران مصرف کنید. زعفران حاوی خواص آرام بخش ملایم است که به تقویت خواب کمک می کند و به شما احساس آرامش می دهد. نوشیدن زعفران با شیر برای بهبود کیفیت خواب شما شناخته شده است.

فواید زعفران برای زنان باردار

10. مشکلات پوستی را بهبود می بخشد

بسیاری از خانم ها می گویند که مصرف زعفران به آنها در غلبه با مشکلات رایج پوستی کمک می کند. این موارد شامل جوش صورت، ملاسما و آکنه هایی است که در دوران بارداری بوجود می آیند. زعفران تصفیه کننده خون است و یک راه حل موثر برای مشکلات پوستی ناشی از ناخالصی های موجود در خون است.

11. به جلوگیری از احتقان ناشی از آلرژی کمک می کند

اغلب، سیستم ایمنی بدن شما در دوران بارداری ضعیف می شود. شما در برابر عفونت ها و آلرژی ها آسیب پذیر می شوید، زعفران با خاصیت ضد التهابی که دارد در تسکین سرفه، آسم، آلرژی و احتقان بینی کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از خمیر زعفران و چوب صندل به پایین آوردن تب کمک می کند.

12. به تکان خوردن نوزاد کمک می کند

طبق کتاب مقدس آیرودا، زعفران موجب افزایش درجه تب و حرارت بدن می شود. باعث حرکت نوزاد در درون شما می شود. همیشه حس تکان خوردن نوزاد در رحم به شما احساس لذت می دهد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات