خوردن عسل در بارداری

عسل خوردن در بارداری

0 2,291

حفظ سلامتی بدن در بارداری یکی از مهم ترین کارهایی است که مادران باردار باید به دقت آن را انجام دهند تا بتوانند بارداری بدون مشکلی را تجربه کنند و نوزادی سالم به دنیا بیاورند.

عسل یکی از خوراکی های خوشمزه و در عین حال مقوی است. در دوران بارداری این سوال برای زنان باردار پیش می آید که آیا خوردن عسل در بارداری مجاز است یا خیر؟ پاسخ این است که بله، مشکلی ندارد.

عسل خوردن در بارداری
عسل خوردن در بارداری

شما ممکن است که از دیگران بشنوید که عسل برای نوزاد ضرر دارد و این حقیقت دارد. عسل می تواند حاوی باکتری هایی باشد که در روده ی جنین خانه کرده و سبب ایجاد بیماری کشنده ی بوتولیسم نوزاد شود. روده های جنین به میزان کافی بالغ نیستند و نمی توانند باکتری ها را از بین ببرد، بنابراین باید عسل را تا زمانی که بزرگتر شود، از دسترس او دور نگه دارید.

با این توضیحات، بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به این بیماری نیستند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه با برچسب تولید کننده ها به فروش می رسد و دارای مجوزهای لازم است، به روشی مانند پاستوریزه کردن شیر تهیه می شوند؛ البته این سبب نمی شود که ما بگوییم صد در صد پاستوریزه است. در این روش عسل به مدت 15 تا 30 ثانیه گرم می شود و سپس بلافاصله خنک می کنند. این روش سبب کشته شدن سلول های مخمر البته به جز اسپورهای بوتولیسم می شود؛ بنابراین عسل تخمیر نمی شود و روند تبلور آن کند می شود تا مدت بیشتری به طور مایع بماند.

شما ممکن است از عسل های غیر پاستوریزه استفاده کنید، این عسل ها مانند عسل های بومی که در مزارع پرورش داده می شود؛ است. مطالعات کافی در این باره انجام نشده است اما این مساله دلیل نمی شود که ما آن را غیر بهداشتی بدانیم. عسل غیر پاستوریزه احتمال ابتلا به لیستریوز بارداری که با مصرف گوشت یا پنیر غیر پاستوریزه ممکن است ایجاد شود؛ ندارد.

عسل خوردن در بارداری
عسل خوردن در بارداری

نکات مهم درباره عسل خوردن در بارداری

اگر شما مبتلا به دیابت بارداری هستید، حتما پیش از اینکه بخواهید عسل مصرف کنید با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر وزن شما بالاست، یبوست دارید یا اینکه دندان های خراب دارید؛ بهتر است در مصرف عسل، احتیاط به عمل آورید.

از روزگاران قدیم خیلی افراد معتقد بودند که عسل می تواند درمان مناسبی برای تهوع صبحگاهی مادران باردار باشد. یکی دیگر از خواص همیشگی عسل، التیام بخشیدن به سیستم گوارش است. خیلی از مادران دچار درد یا سوزش معده می شوند، عسل می تواند به طور چشمگیری در درمان این مساله موثر باشد.

عسل خوردن در بارداری
عسل خوردن در بارداری

عسل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و مادر باردار می تواند با عسل خوردن بدن خود را از بیماری های مختلف مصون دارد.

عسل می تواند سبب بهبود سرماخوردگی شود، پس اگر در بارداری مبتلا به سرماخوردگی شدید، به جای اینکه به دنبال داروهای شیمیایی باشید، حتما ابتدا به سراغ عسل بروید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات