مشکل خواب در بارداری

0 1,327

خوابیدن در بارداری

یکی از مشکلات خواب در بارداری این است که زنان باردار نمی توانند به طور راحت در تخت خواب خود بخوابند.

چرا این مساله اتفاق می افتد؟

درست است که خسته و کلافه شده اید اما مشکل خواب در بارداری یکی از چالش های مهم زنان باردار به ویژه در زمانی است که بارداری شما در حال پیشرفت است.

خوابیدن در بارداری

در سه ماه اول بارداری، فشار بر مثانه شما که در حال رشد است، بیشتر می شود. شاید شما بیشتر از معمول به سرویس بهداشتی بروید البته شاید هم دچار تهوع صبحگاهی باشید و مجبور باشید به این دلیل هم مدام به دستشویی بروید. بعدها ممکن است دچار سوزش های معده یا گرفتگی عضلات پا نیز بشوید و اینها همه از مشکلات و عوارض بارداری هستند.

شما ممکن است بیش از حد، مضطرب یا هیجان زده باشید. شاید هم به دلیل حمل وزن اضافی جنین و کیسه آب، تحمل شرایط برای شما سخت باشد. هنگامی که شما در شرایط راحتی باشید، جنین شما به راحتی تکان می خورد و شاید با چند لگد، شما را از راحتی خود نیز با خبر کند.

افزون بر این، در حالی که بهترین شرایط خوابیدن در بارداری، دراز کشیدن روی سمت چپ است، خوابیدن روی شکم یا به پشت، اصلا خوب نیست.

چه کاری باید انجام دهید؟

در اینجا برخی از ایده های ساده و مناسب را که ممکن است برای شما مفید باشد، توضیح می دهیم.

اگر از سوزش معده یا مشکلات تنفسی رنج می برید، سعی کنید تا اندام فوقانی خود را بالاتر ببرید.

در سه ماهه سوم بارداری، پوشیدن یک سوتین مناسب هنگام خواب و یک کمربند بارداری، می تواند کمک بیشتر به سینه ها، شکم و پشت شما کند.

خوابیدن در بارداری
خوابیدن در بارداری

بالش یا کوسنی را داشته باشید و زمان خواب آن را بغل کنید. می توانید به سمت چپ بخوابید و آن را بین زانوهای خود بگذارید. همچنین می توانید کوسن های نرم دیگری را نیز داشته باشید و زیر شکم و پشت خود بگذارید تا راحتی بیشتری داشته باشید.

خوابیدن در بارداری

بالش های معمولی شاید برای شما مناسب باشند اما بهتر است تا از بالش های بارداری استفاده کنید. برخی از بالش ها که به شکل U در بازار موجودند، بسیار عالی هستند. برخی از بالش ها نیز به صورت استوانه ای موجودند.

برخی از این بالش ها پس از به دنیا آمدن نوزاد نیز برای شما مناسب هستند و می توانند به راحتی شما در شیردهی کمک کنند.

اگر اهل خیاطی کردن هستید، می توانید به جای صرف هزینه و خرید بالش های مخصوص بارداری، خودتان یک بالش مناسب برای خودتان بدوزید و داخل آن را با پنبه پر کنید. دقت کنید شما باید طوری بخوابید که فشار بیش از حد به باسن وارد نشود.

لباس راحت بپوشید و محیط خواب خود را خیلی گرم نکنید که عرق زیاد کنید.

خوابیدن در بارداری

اگر روی تخت خواب تان، نمی توانید راحت بخوابید بهتر است خوابیدن را روی کاناپه، صندلی تخت خواب شو یا هر جایی که فکر می کنید احتمال دارد راحت تر بخوابید، امتحان کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات