2 فعالیت مراقبتی ممنوع در بارداری

کارهای ممنوع در دوران بارداری

0 1,400

نشستن در وان آب گرم

به طور کلی در دوران بارداری و به خصوص در هفته های اول بارداری نباید از وان آب گرم یا سونا استفاده کرد و در صورت استفاده، باید مدت زمان آن را به کم تر از ده دقیقه محدود کرد. نشستن در وان آب گرم یا سونا می تواند دمای بدن شما را بالا ببرد که این امر برای رشد جنین خطرناک است.

کارهای ممنوع در دوران بارداری
کارهای ممنوع در دوران بارداری

مطالعات نشان می دهند که خطر داشتن جنینی با نقایص لوله ی عصبی در زنانی که قبل از هفته ی هفتم بارداری در معرض دمای بالا بوده اند، بیشتر است. نقایص لوله ی عصبی از نقایص جدی مادرزادی هستند که بر جمجمه یا ستون فقرات تاثیر می گذارند.

برخی از مطالعات نیز نشان می دهند که قرار گرفتن زنان باردار در معرض دمای بالا، می تواند باعث سقط جنین شود.

کارهای ممنوع در دوران بارداری

به منظور کاهش چنین خطراتی، نباید دمای بدن شما به بیش از 101 درجه ی فارنهایت (3/38 درجه ی سانتی گراد) برسد. دقت داشته باشید که در هنگام قرار گرفتن در وان آب گرم یا سونا، در کم تر از 10 دقیقه دمای بدن شما به این درجه خواهد رسید و این در حالی است که شما ممکن است حتی احساس ناراحتی هم نداشته باشید.

همچنین در دوران بارداری و به هنگام استفاده از وان آب گرم یا سونا احتمال زیادی وجود دارد که دچار سرگیجگی یا بیهوشی شوید.

پوشیدن کفش پاشنه بلند

کارهای ممنوع در دوران بارداری
کارهای ممنوع در دوران بارداری

پوشیدن کفش پاشنه بلند (حتی کفش هایی که پاشنه های عریضی دارند) در طول دوران بارداری مناسب نیست. در طول دوران بارداری وزن شما افزایش یافته و همچنین شکل و مرکز ثقل بدن شما نیز تغییر می یابد و باعث می شود تا متفاوت تر از قبل و با ثبات کم تری راه بروید. علاوه بر این، در دوران بارداری رباط ها شل تر شده و می تواند منجر به عدم ثبات مفاصل و کشش عضله ها بشود.

زمین خوردن در دوارن بارداری، می تواند به شما و جنینی که در شکم دارید آسیب برساند، بنابراین بهتر است بیشتر از هر چیز دیگری، راحتی و ایمنی خود را در نظر بگیرید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات