علائم و نشانه های بارداری شیمیایی

0 2,173

بارداری شیمیایی معمولاً در طی پنج هفته پس از لانه گزینی اتفاق می افتد. در واقع زنان این نوع سقط زودهنگام را به ویژه یک یا دو هفته پس از تخمک گذاری، تقریبا در زمان عادت ماهانه شان تجربه می کنند. اگرچه 30 تا 50 درصد از خانم هایی که به این بارداری دچار می شوند اصلا متوجه آن نمی شوند.

دکتر سیلوراستاین می گوید: “معمولاً در بارداری شیمیایی هورمون حاملگی به اندازه ای افزایش نمی یابد که موجب بروز تهوع، خستگی، حساسیت پستان و سایر علائم بارداری شود.” تنها نشانه واضح این نوع سقط عقب انداختن دوره قاعدگی است، اگرچه این امر می تواند دلایل مختلف دیگری نیز داشته باشد (مانند استرس، شروع یا قطع مصرف قرص های جلوگیری از بارداری و تغییرات رژیم غذایی). فقط آزمایش خون می تواند بارداری شیمیایی را تعیین کند.

علائم بارداری شیمیایی

علائم بارداری شیمیاییبرخی از زنان با داشتن خون ریزی یا گرفتگی عضلانی تصور می کنند که دچار بارداری شیمیایی شده اند، اما دکتر آوربوچ اشاره می کند که این موارد نیز از علائم جانبی شایع دوره قاعدگی است. او می گوید: ” اگر فرد یک آزمایش بارداری مثبت و به دنبال آن تاخیر در قاعدگی و خون ریزی ماهانه داشته باشد، ممکن است دچار بارداری شیمیایی شده باشد. “این علائم همچنین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، بنابراین مراجعه و ارزیابی پزشک بسیار مهم است. پزشک ممکن است بخواهد حاملگی خارج رحمی که می تواند شبیه بارداری شیمیایی باشد را بررسی کند، این نوع حاملگی بسیار خطرناک است. ”

همچنین تشخیص تفاوت بین خون ریزی لانه گزینی و بارداری شیمیایی بسیار مهم است. در حالی که مورد دوم سقط جنین زودهنگام است و علائم خاصی ندارد، در خون ریزی لانه گزینی لکه بینی به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای است که در هنگام اتصال تخمک بارور به رحم اتفاق می افتد. دکتر استورم می گوید: “خون ریزی لانه گزینی می تواند در بارداری های موفق، حاملگی های شیمیایی و سقط های بعدی وجود داشته باشد.”

علائم بارداری شیمیایی

علائم بارداری شیمیاییباردار شدن بعد از بارداری شیمیایی

کاملا طبیعی است که تجربه یک بارداری شیمیایی برای فرد دشوار و غم انگیز باشد، بسیاری از زنان برای برطرف شدن اندوه شان به زمان نیاز دارند. اما دکتر سیلوراستاین می گوید شما نباید اجازه دهید یک یا دو بارداری شیمیایی منجر به ناامیدی و افسردگی تان شود، زیرا به طور کلی این نوع بارداری بر میزان باروری یا حاملگی های بعدی تأثیر نمی گذارد. داشتن یک بارداری شیمیایی همچنین خطر ابتلای مجدد به این نوع بارداری را افزایش نمی دهد.

احتمال بارداری برخی زنانی که درگیر مشکل ناباروری هستند، ممکن است پس از بارداری شیمیایی و بررسی علت آن افزایش یابد. به گفته دکتر آوربوچ ” در حالی که بسیاری از زنان تجربه بارداری شیمیایی را ناگوار می دانند، این اتفاق می تواند نوید بخش حاملگی طبیعی فرد در آینده باشد. ” آوربوج زنانی را که دچار سقط مکرر و متوالی زودهنگام شده اند را تشویق می کند تا تحت نظر پزشک قرار بگیرند. زیرا ممکن است پزشک علت این مسئله اساسی (مانند عفونت ساده یا مشکلات رحمی) را پیدا و آن را درمان کند.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات