کار کردن با مایکرویو در دوران بارداری

0 1,578

مایکروویو در بارداری

بارداری یکی از مهم ترین دوران های زندگی هر زنی به شمار می رود، او باید در این روزها از همان ابتدا به دقت مراقب خود و جنینش باشد.

با توجه به تاثیراتی که برخی از کارها بر سلامتی ما می گذارند، باید توجه ویژه تری به برخی از مسایل داشت؛ چرا که دیگر نه فقط سلامتی خود ما بلکه سلامتی جنین نیز مهم است.

مایکروویو در بارداری

در شرایط عادی ممکن است شما فعالیت های زیادی را انجام دهید که جزء روزمرگی های زندگی محسوب می شود و شاید همین عادت سبب شود که به مخاطرات آن فکر نکنید. در دوران بارداری باید تیزبینانه تر رفتار کنید و هر کاری که قصد انجام آن دارید به میزان ایمن بودن آن برای حاملگی توجه کنید.

هر خانمی زمان زیادی را در آشپزخانه به سر می برد و با وسایل مختلفی سر و کار دارد. یکی از این وسایل مایکرویو است؛ حالا این سوال برای زنان باردار پیش می آید که آیا استفاده از مایکروویو در بارداری مجاز است یا خیر؟

مایکروویو در بارداری
مایکروویو در بارداری

حقیقت این است که مطالعات کاملی در این باره صورت نگرفته است و هیچ کس نتوانسته تاکنون با قاطعیت اعلام کند که اشعه های مایکروویو برای زنان باردار مضر است یا خیر.

مایکروویو در بارداری

با این وجود هنوز هم محققان مشغول پژوهش های دقیق تر درباره ی تاثیر اشعه ی مایکرویو بر مادر و جنین هستند. بهترین کار این است که دو احتیاط ساده در هنگام استفاده از مایکرویو را انجام دهید.

اگر درب مایکروویو به طور کامل بسته نشود، انحنایی روی در وجود دارد یا اینکه آسیب دیده است، حتما برای تعمیر آن اقدام کنید.

مایکروویو در بارداری
مایکروویو در بارداری

زمانی که مایکرویو مشغول کار است به هیچ عنوان به نزدیک و اطراف آن تکیه نکنید.

سازمان غذا و دارو توصیه می کند، چه در دوران بارداری و چه در غیر این شرایط، این دو اقدام احتیاطی باید انجام شود. توجه به این دو مساله سبب می شود تا شما از خطر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر این دستگاه مصون بمانید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات