علائم هشدار دهنده برای کاهش سرعت یا متوقف کردن ورزش بارداری

0 605

ورزش در بارداری

بدن شما در حال تغییر است، نه تنها مرکز ثقل شما تغییر کرده، بلکه وزن بیشتری را تحمل می کنید و ممکن است سریعتر خسته شوید. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع برنامه ی ورزشی جهت تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید، با دقت ورزش کنید و هنگام ورزش کردن، به بدن خود دقت کنید.

اگر بیش از حد به بدن خود فشار بیاورید، بدن شما با علائمی هشدار می دهد و نباید به هیچ عنوان به آن بی توجهی کنید.

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید تمرین خود را متوقف کنید. پزشک یا متخصص بدنسازی که در ورزش بارداری تخصص دارد می تواند با ارائه تغییراتی در روال نرمش و ورزش به شما کمک کند.

علائمی که نشان می دهد شما در حال سخت ورزش کردن هستید

شما نمی توانید در حین تمرین صحبت کردن خود را ادامه دهید

ورزش در بارداری

ورزش در بارداریاگر تپش قلب دارید و نمی توانید مکالمه خود را بدون نفس کشیدن ادامه دهید، احتمالاً شما دارید خیلی سخت کار می کنید. هدف این است که به مدت 20 تا 30 دقیقه در سطح توانایی خود کار کنید و در حد متوسط ورزش کنید؛ نه خیلی آسان ، نه خیلی سخت.

بعد از تمرین احساس خستگی می کنید

یک تمرین سالم باعث می شود تا در ابتدا کمی احساس خستگی کنید اما بیشتر با انرژی و طراوت انجام می شود. اگر مدت زیادی پس از تمرین احساس بی حالی یا خستگی شدید داشتید، باید ورزش را متوقف کنید.

شما در طول یا بعد از تمرین احساس درد می کنید

ورزش نباید صدمه ایجاد کند. ممکن است در طول یا بعد از تمرین کمی احساس درد داشته باشید، اما درد نباید طولانی شود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً از عضلات یا مفاصل خود بیش از حد استفاده کرده اید.

عضلات شما احساس ضعف می کنند و این بر تعادل شما تأثیر می گذارد

ضعف شدید عضلات بعد از ورزش معمولی نیست. اگر عضلات خود را به حدی کار داده اید که حفظ تعادل تان دشوار است، از خودتان زیاد از حد کار کشیده اید.

ورزش در بارداری

ورزش در باردارینرخ ضربان قلب شما در حالت استراحت بیش از 10 ضربان در دقیقه بالا می رود

ضربان قلب استراحت صبحگاهی که بالاتر از حد معمول است، می تواند به معنای کار بیش از حد قلب و عضلات باشد.

شما با زمان بهبودی طولانی مدت بسیار بیمار می شوید

ورزش بیش از حد می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و بدن را برای مقابله با سرماخوردگی و سایر عفونت ها دچار مشکل کند.

احساس تحریک پذیری، افسردگی یا عدم تمرکز می کنید

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند منجر به نوسانات خلقی در بعضی از خانم ها شود، اما ورزش بیش از حد و عدم استراحت کافی نیز می تواند باعث بد شدن خلق و خوی شما شود. این همچنین می تواند باعث شود احساس انگیزه کمتری نسبت به کار کردن داشته باشید.

شما در خواب مشکل دارید یا وقتی از خواب بیدار می شوید هنوز احساس خستگی می کنید

اگر بدن شما بیش از حد خسته شده، زمان کافی برای استراحت و بهبودی در بین تمرینات ندارد، بنابراین دچار مشکلات خواب می شوید.

ورزش در بارداری

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات