لیزر موهای زائد در دوران بارداری

0 40

بدن در دوران بارداری دستخوش تغییرات بسیاری می شود که یکی از آن رشد موهای زائد است. در این شرایط که انجام برخی امور نیز سخت می شود، شما ممکن است بخواهید از شر موهای زائد نواحی مختلف بدن خود خلاص شوید و به لیزر فکر کنید.

با بزرگ تر شدن شکم، اصلاح کردن دشوار می شود، در این صورت ممکن است برای تان سوال پیش بیاید که آیا امکان انجام لیزر در دوران بارداری وجود دارد یا خیر؟

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی برای دفع موهای ناخواسته بدن با لیزر است. این روش درمانی غیر تهاجمی معمولا بر روی ناحیه صورت، زیر بغل، پاها، بیکینی و باسن انجام می شود و در میان افراد بسیار محبوب است. پرتوی لیزر به ناحیه ای که می خواهید تحت درمان قرار بگیرد تابیده می شود.

لیزر رنگدانه های تیره موجود در فولیکول (مو) را هدف قرار می دهد و حرارت از طریق ساقه مو جذب فولیکول می شود. در صورتی که فولیکول کامل تخریب شود، دیگر مو رشد نمی کند.

با این حال لیزر موهای زائد نوعی درمان به حساب نمی آید، بلکه تنها بر موهایی که در مرحله فعال رشد قرار دارند، اثر می گذارد. برای دست یابی به بهترین نتیجه تعداد جلسات درمانی باید کامل شود و فاصله بین جلسات طولانی نشود. لیزر مو برای حذف موهای تیره تر و ضخیم تر عملکرد بهتری دارد. وقتی موها دوباره رشد کنند، تراکم و ضخامت آن به مراتب کمتر از گذشته می شود.

لیزر موهای زائد در بارداری

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری ایمن است؟

از آن جا که پژوهش های کافی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد، این روش برای زنان باردار توصیه نمی شود.

هر بارداری متفاوت است. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

چرا نباید در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد؟

مهم ترین نکته ای که زنان باردار باید در نظر داشته باشند، حفظ سلامت خود و جنین است. هیچ پژوهشی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است.

لیزر موهای زائد ممکن است هیچ اثری بر روی جنین نداشته باشد، اما به طور قطعی نمی توان گفت که این روش عوارضی ندارد.

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری

اگرچه هیچ پژوهشی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد، اما انجام آن می تواند با عوارض احتمالی همراه باشد.

احتمال بروز عوارض به ویژه سوختگی پوست در طول لیزر وجود دارد و تغییرات هورمونی دوران بارداری می تواند خطر بروز سوختگی را افزایش دهد.

اگر پوست دچار سوختگی شود، روند بهبودی در این دوران آهسته خواهد بود و ممکن است لکه های تیره رنگ بیش از حد روی پوست ایجاد شود.

حساس شدن پوست در این دوران می تواند باعث بروز علائمی مانند قرمزی، تحریکات پوستی یا حتی درد شود. تغییر تولید ملانین به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند منجر به کاهش اثربخشی لیزر شود.

زمان مناسب لیزر موهای زائد پس از بارداری

در صورتی که قبل از دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داده اید یا پس از بارداری قصد این کار را دارید، بهتر است منتظر بمانید تا سطح هورمون ها به حالت طبیعی و اولیه بازگردد. اغلب 3 ماه پس از زایمان وضعیت هورمون ها متعادل می شود و لیزر موهای زائد ایمن خواهد بود.

روش های جایگزینی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که در دوران بارداری ایمن تر و راحت تر هستند، از جمله شیو، اپیلاسیون، بند انداختن و کرم های موبر.

خلاصه مطلب

اگرچه از بین بردن موهای زائد با لیزر به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، ولی متخصصان این روش را به زنان باردار توصیه نمی کنند. بارداری دوران حساسی است و هرگونه اقدام باید تحت نظر پزشک انجام شود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات