شوره سر در دوران بارداری

0 5,945

شوره سر می تواند به غیر از اینکه یک وضعیت کلافه کننده برای برخی باشد، شرم آور نیز باشد. مقابله با شوره سر در دوران بارداری می تواند یک مشکل اضافی باشد. یافتن دلایل بروز این مساله و راه حل های درمانی برای رفع آن، کلیدهای مدیریت شوره در دوران بارداری است که اینجا به شما توضیح می دهیم.

آیا در هنگام بارداری شوره سر طبیعی است؟

شوره سر یک مشکل مربوط به پوست سر است که منجر به پوسته پوسته شدن و خارش می شود. گرچه این ممکن است نتیجه بهداشت نادرست نباشد، اما بیشتر مردم تمایل دارند که اینطور فکر نکنند. شوره سر، روند ریختن سلولهای مرده پوست برای ایجاد سلولهای جدید طبیعی است و در طول زندگی ما اتفاق می افتد. فقط وقتی فرآیند سریعتر انجام می شود که پوست سر با پوسته پوشانده شود، این همان چیزی است که ما به عنوان شوره سر می شناسیم. پزشکان اغلب از بیماران باردار خود این پرسش را می شنوند که آیا بارداری می تواند سبب ایجاد شوره شود؟ جواب ساده است. ابتلا به شوره سر در دوران بارداری بسیار رایج است و شما تنها کسی نیستید که از آن رنج ببرید. اگر قبلاً این مشکل را نداشتید، این هورمونهای در حال نوسان شماست که می تواند در این مدت عامل اصلی شوره سر باشد.

شوره سر در بارداری

شوره سر در بارداریچه عواملی باعث ایجاد شوره در بارداری می شوند؟

شوره سر هنگام رشد زیاد سلول های پوستی ایجاد می شود. این ممکن است به دلایل بسیاری اتفاق بیفتد که ممکن است برخی از آنها به وضعیت حاملگی شما مرتبط نباشند. موارد دیگر شامل:

1. تولید چربی و روغن بالاتر

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی به روش های بیشتری بر روی پوست شما اثر می گذارد. در طی این ماه ها، پوست شما چربی بیشتری تولید می کند، که به نوبه خود منجر به تولید سلول های جدیدتر با سرعت بیشتری می شود، در نتیجه پوست سر پوشیده از پوسته می شود.

2. افزایش حساسیت به شامپوها، روغنها و نرم کننده ها

از عوامل مهم شوره سر در بارداری، محصولات مراقبت از مو مانند روغن مو، شامپو و نرم کننده هستند. در دوران بارداری ، بدن شما نسبت به مواد شیمیایی و مواد افزودنی فوق العاده حساس است و پوسته پوسته شدن غیرمعمول سلول های پوستی فقط نتیجه واکنش محافظتی از پوست شما است. اگرچه پوست شما به این محصولات عادت دارد و شما در دوران بارداری برند محصولات مورد استفاده ی خود را تغییر نداده اید، با این وجود، واکنش های پوست شما متفاوت است و شما شاهد پوسته پوسته شدن سر هستید.

3. واکنش بیش از حد از بدن

پوست ما محل نگهداری میکروارگانیسم های مختلفی است؛ فقط در دوران بارداری بدن حساس می شود و این باکتری ها را عوامل بیگانه می بیند. در نتیجه بدن از این میکروارگانیسم ها که منجر به خارش یا پوسته پوسته شدن پوست سر می شوند، دوری می کند.

همچنین گفته می شود که کاهش عملکرد روده در دوران بارداری می تواند پوست را سخت تر کند تا بتواند با سموم مبارزه کند. این مساله می تواند منجر به پوسته پوسته شدن سر شود. از طرف دیگر خارش سر با استرس یا کمبود مواد مغذی خوب در رژیم غذایی نیز مرتبط است.

شوره سر در بارداریشوره سر در بارداری

درمان دارویی برای رفع شوره حاملگی

کنترل شیوع شوره در دوران بارداری ممکن است، اما شاید شما قبل از پیدا کردن راه حل مناسب، نیاز باشد تا چند روش آزمون و خطا را انجام دهید. جدا از داروهای مختلفی که پزشک در صورت لزوم تجویز می کند، بیشتر افراد از شامپوهای ضد شوره استفاده می کند. اما از آنجا که داروها می توانند عوارض جانبی برای مادر داشته باشند، بهتر است به جای خود درمانی از پزشک خود بخواهید تا بهترین محصولات را به شما معرفی کند. انواع کرم های موضعی، ژل ها و اسپری هایی وجود دارد که می تواند بدون عوارض برای درمان شوره موثر باشد. شما باید این محصولات را تنها با تاییدیه پزشک خود خریداری کنید و درباره ی طول دوره درمان نیز با نظر او پیش بروید.

برخی از درمان های خانگی برای شوره ی سر نیز وجود دارد، استفاده از سرکه سیب، آلوئه ورا، سیر و روغن آرگان، روغن نارگیل و نمک دریا از این موارد به شمار می آیند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات