رنگ کردن مو در بارداری

0 2,600

رنگ مو در بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن زنان رخ می دهد، تغییرات در پوست شان نیز ایجاد می شود، برخی از آنها دچار آکنه بارداری می شوند، بعضی ها صورت شان لک می افتد یا صورتشان پف می کند؛ این تغییرات سبب می شود تا آنها بیشتر به ظاهر خود توجه کنند و دوست داشته باشند تا مانند دوران قبل از بارداری، ظاهر خوبی داشته باشند و بتوانند زیبایی خود را حفظ کنند.

رنگ مو در بارداری

رنگ کردن مو در بارداری یکی از دغدغه های زنان برای حفظ زیبایی موها است. تمامی تحقیقات نشان می دهد که رنگ کردن مو در حاملگی می تواند خطراتی را برای جنین داشته باشد. اگر موهای شما رنگ کرده است، بهتر است پیش از بارداری، یک رنگ تیره یا نزدیک به زمینه ی موهای طبیعی خودتان بگذارید تا در دوران بارداری رشد ریشه ها و تفاوت رنگ آنها آزارتان ندهد.

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟

اگر به دنبال پاسخ شفافی برای این سوال می گردید، باید بگوییم با وجود انواع و اقسام پژوهش ها؛ هنوز پاسخ روشن و دقیقی برای این پرسش وجود ندارد. هیچ گزارشی از تاثیر رنگ مو در بارداری بر جنین، موجود نیست اما نمی توان وجود مواد شیمیایی را در رنگ مو نادیده گرفت.

رنگ مو در بارداری
رنگ مو در بارداری

مواد شیمیایی که در رنگ مو وجود دارد، جذب سیستم بدن می شود؛ مهم نیست که این مواد چقدر هستند مهم این است که وجود دارد و جذب می شود. حتی برخی از رنگ موهای طبیعی نیز حاوی مواد شیمیایی هستند.

رنگ مو در بارداری

اگر تصمیم دارید تا موهای خود را در بارداری رنگ کنید؛ لطفا به این نکات دقت کنید:

سه ماه اول بارداری را صبر کنید، زیرا در این دوران اندام های مهم بدن جنین در حال شکل گیری است؛ پس از این مدت، در سه ماه دوم حاملگی برای رنگ کردن موها اقدام کنید.

به جای استفاده از رنگ موی زیاد می توانید از هایلایت، مش کردن یا مدلهای دیگری که در آن رنگ با پوست سر شما، تماس مستقیم ندارد؛ استفاده کنید.

اگر خواستید تا خودتان موهای تان را رنگ کنید، حتما از دستکش مناسب استفاده کنید؛ در یک مکانی باشید که تهویه خوبی داشته باشد تا خطرات ناشی از بوی مواد شیمیایی را کاهش دهید.

به هیچ عنوان رنگ مو را بیشتر از زمان توصیه شده روی سرتان نگه ندارید، پس از اتمام این زمان، کامل سرتان را بشویید.

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

رنگ موهای گیاهی می تواند هم به شما زیبایی لازم را هدیه دهد و هم اینکه نگرانی های تان بابت خطرهای ناشی از رنگ مو شیمیایی برای جنین را منتفی کند. شما می توانید از انواع رنگ موهایی که مجوز بهداشت دارند استفاده کنید؛ رنگ موهای گیاهی رنگ های متنوعی دارند و شما می توانید رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

رنگ مو در بارداری
رنگ مو در بارداری

در زمان استفاده از این رنگ ها، نیازی به یک مکان با تهویه عالی ندارید، زیرا رنگ موهای گیاهی بر خلاف رنگ موهای شیمیایی هیچ بخار سمی تولید نمی کنند.

اگر هر گونه نگرانی درباره استفاده از رنگ مو دارید، می توانید از پزشک متخصص زنان خود سوال کنید تا وی با توضیحات و توجه به شرایط شما، بتوانید بهترین راهنمایی را انجام دهد.

در این زمینه اگر تجربه ای دارید، لطفا از طریق قسمت نطرات با ما در میان بگذارید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات