آیا اپیلاسیون در دوران بارداری ایمن است؟

0 93

روش های مختلفی برای رفع موهای زائد در خانه وجود دارد، اما استفاده از تیغ یا اپبلاسیون بسیار شایع است. البته در دوران بارداری نمی توان هر کاری انجام داد. درمان هایی مانند لیزر موهای زائد به طور کلی در این دوران منع می شود، به همین دلیل ممکن است برای تان سوال باشد که آیا روش به ظاهر بی خطری مانند اپیلاسیون برای زنان باردار مناسب است یا خیر.

در ادامه به توضیح ایمنی اپیلاسیون در دوران بارداری پرداخته شده است.

اپیلاسیون در دوران بارداری

افراد در هر سنی برای داشتن پوستی صاف و بدون مو، دست و پای خود را اپیلاسیون می کنند. قبل ازاپیلاسیون باید موها حدود 2.5 تا 8.5 سانتی متر رشد کرده باشند، تا موم بتواند به آن ها بچسبد و مو را از ریشه جدا کند. اپیلاسیون در خانه یک روش مقرون به صرفه برای از بین بردن موهای زائد بدن است، ولی لازم است اقدامات احتیاطی در دوران بارداری انجام داد.

هر بارداری متفاوت است. اگر نگران ایمنی اپیلاسیون در دوران بارداری هستید، با پزشک مشورت کنید.

آیا اپیلاسیون برای جنین بی خطر است؟

به طور کلی اپیلاسیون در دوران بارداری ایمن و بی خطر است، به ویژه اگر در گذشته نیز برای رفع موهای زاند از همین روش استفاده می کردید.

به خاطر داشته باشید که در دوران بارداری هورمون ها همیشه در حال تغییر هستند و گردش خون در بدن افزایش می یابد، بنابراین ممکن است نسبت به درد حساس شوید. برای جلوگیری از بروز هرگونه واکنش آلرژیک قبل از انجام اپیلاسیون آن را روی قسمتی از پوست آزمایش کنید. در صورت عدم تحمل درد، شیو کردن با استفاده از تیغ یک جایگزین خوب و ایمن برای اپیلاسیون است.

اپیلاسیون در بارداری

مزایای اپیلاسیون در دوران بارداری

فواید اپیلاسیون در دوران بارداری عبارت است از:

لایه برداری

اپیلاسیون با از بین بردن پوست های مرده باعث لایه برداری ناحیه مورد نظر می شود. با این روش نه تنها موهای زائد رفع می شود، بلکه سلول های خشک و مرده پوست نیز از بین می رود. این لایه برداری می تواند باعث نرمی پوست شود.

دوام طولانی مدت

از آن جا که در طول اپیلاسیون موها کاملا از ریشه بیرون می آیند، این روش نسبت به سایر روش ها دوام بیشتری دارد. معمولا حدود 4 هفته طول می کشد تا بعد از اپیلاسیون موها بلند شوند، در این مدت پوست صاف و یکدست می شود.

اقدامات احتیاطی در مورد اپیلاسیون در دوران اپیلاسیون بارداری

برای فعالیت های ایمن بارداری مانند اپیلاسیون نیز لازم است اقدامات احتیاطی انجام شود، تا بهترین نتیجه حاصل شود.

رسیدگی به پوست قبل و بعد از اپیلاسیون

پوست در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری حساس می شود، به همین دلیل پس از اپیلاسیون برای جلوگیری از هرگونه تحریک باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

همچنین بر اهمیت استفاده از ضدآفتاب به ویژه پس از اپیلاسیون تاکید می شود، این امر به محافظت از پوست در برابر هرگونه تحریک یا آسیب احتمالی نور آفتاب کمک می کند.

مدیریت درد

یکی از راه های دور ماندن از درد اپیلاسیون کمپرس سرد است، زیرا باعث ایجاد بی حسی می شود (30 دقیقه قبل از اپیلاسیون، حتما پس از آن بدن خود را کاملا خشک کنید). پس از اپیلاسیون در صورت داشتن درد از حمام گرم و دوش گرفتن خودداری کنید، کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید که منافذ آن را مسدود نکند و لباس گشاد بپوشید. همچنین برای کاهش هرگونه ناراحتی از پزشک در مورد بی حسی های ایمنی که می توان قبل از اپیلاسیون استفاده کرد، سوال کنید.

حرارت موم را چک کنید

موم مورد استفاده باید گرم باشد، اما داغ نباشد. در دوران بارداری روند بهبود از سوختگی کند است و به احتمال زیاد منجر به فشار خون می شود. هدف از اپیلاسیون از بین بردن موها است، بنابراین از آسیب دیدن با موم بیش از حد گرم پیشگیری کنید.

خلاصه مطلب

انجام اپیلاسیون در خانه در دوران بارداری، یک انتخاب کاملا شخصی است. اپیلاسیون فواید زیادی دارد و باعث نرمی و لطافت طولانی مدت پوست می شود، ولی باید برای جلوگیری از هرگونه عوارض مانند تحریک یا عفونت، اقدامات احتیاطی انجام داد. اگر در مورد ایمنی اپیلاسیون در بارداری مطمئن نیستید، با پزشک صحبت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات