گزینه های مدیریت درد زایمان

0 130

در این مطلب با گزینه های مدیریت درد زایمان، از جمله داروهای بی حسی مانند اپیدورال و همچنین درمان های دارویی مکمل و جایگزین آشنا خواهید شد.

بارداری پایان شیرینی دارد، زیرا پس از اتمام این دوران دلبندتان به دنیا می آید، اما این تجربه زیبا با درد زیادی همراه است.

خوشبختانه روش های زیادی برای کنترل درد زایمان وجود دارد، از جمله دریافت مسکن و بی حسی و بکارگیری درمان های جایگزین (یا استفاده ترکیبی از هر دو). همه این گزینه ها در تسکین درد موثر بوده و در نهایت یک تجربه راحت تر و لذت بخش تر برای زایمان ایجاد می کنند.

برنامه ریزی انتخاب گزینه (یا گزینه های) مناسب برای کنترل درد زایمان به زمان نیاز دارد. بنابراین بهتر است مادر در این مورد قبل از زایمان با پزشک یا مامای خود مشورت کند.

شناخت روش های موجود برای کنترل درد زایمان، اثربخشی و نحوه درمان آن باعث آگاهی کافی در مورد فرآیند زایمان و آرامش بیشتر مادران باردار می شود. در ادامه گزینه های کاهش درد زایمان بررسی شده است.

کنترل درد زایمان

شدت درد زایمان چقدر است؟

اگرچه زایمان طبیعی یکی از دردناک ترین رویدادهای زندگی زنان است، اما اجازه ندهید این مسئله شما را بترساند. بر خلاف بیشتر دردهای شدید مانند سنگ کلیه یا شکستگی استخوان، با اتمام زایمان باورنکردنی ترین پاداش را دریافت می کنید. در واقع بسیار عجیب است که تعداد زیادی از مادران با میل و رغبت تمام مشتاق هستند دوباره زایمان را تجربه کنند.

انقباضات اغلب مانند احساس گرفتگی یا فشار در شکم و لگن است که با پیشرفت زایمان تشدید می شود. به محض خروج سر نوزاد و کشیدگی بافت های اطراف واژن، این احساس گرفتگی بیشتر به یک سوزش عمیق تبدیل می شود.

با این وجود جزئیات درد برای همه متفاوت است. احساس زایمان هر فرد به بدن او و مواردی از جمله جزئیات بارداری، آستانه تحمل درد و البته استفاده از داروها یا روش های جایگزین (یا هر دو) برای مدیریت درد بستگی دارد. شما تا زمانی که زایمان را تجربه نکنید، واقعا نمی دانید احساس تان چگونه خواهد بود.

میزان احساس درد در زایمان هر فرد با فرد دیگر و حتی در بارداری های مختلف یک فرد متفاوت است. این تجربه برای برخی خفیف و برای برخی دیگر شدید و دردناک است. بسیاری از افرادی که در گروه دوم قرار دارند، شاید تمایلی به استفاده از داروهای ضد درد نداشته باشند و ترجیح دهند درد زایمان را تجربه کنند.

گزینه های زیادی برای مدیریت درد هنگام زایمان وجود دارد و در زمینه درمان یا معالجه انتخاب درست یا غلط معنی ندارد.

کنترل درد زایمان

درمان های مکمل و جایگزین برای درد زایمان

همه مادران می خواهند زایمان آن ها تا حد امکان راحت باشد، اما برخی تمایل به استفاده از داروهای ضد درد ندارند و بدون هیچ دارو یا مداخله ای زایمان می کنند.

برای مدیریت درد زایمان می توان درمان های مکمل و جایگزین (CAM) را در نظر بگیرید. CAM شامل استفاده از درمان های بدون دارو برای کاهش درد یا مدیریت شرایط سلامتی است. طب مکمل نوعی دخالت پزشکی در بدن، ذهن، روح و روان است. این روش به جای درمان های گیاهی یا مکمل، تمرینات تن و روان را به کار می گیرد.

طب مکمل را می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و مسکن یا آرامش بخش استفاده کرد.

حتی اگر مطمئن باشید که تزریق اپیدورال در بیمارستان مدنظر شما در دسترس است، ممکن است بخواهید دنیای طب مکمل و جایگزین را نیز کشف کنید. قبل از موعد مقرر زایمان به دنبال آن باشید، زیرا بسیاری از تکنیک ها به تمرین یا حتی کلاس نیاز دارند. از این گذشته هرچه گزینه های مدیریت درد بیشتری برنامه ریزی کنید، به نفع شما است.

پزشک یا ماما می تواند به شما کمک کند تا گزینه های خود را بررسی کرده و تکنیک های مناسب را برای خود بیابید. به یاد داشته باشید که باید به پزشکانی مراجعه کنید که دارای مجوز و گواهی هستند و تجربه زیادی در بارداری و زایمان دارند، قبل از امتحان طب درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات