تشخیص دردهای واقعی زایمان از درد کاذب

0 2,041

دردهای واقعی و کاذب زایمان

زایمان رویدادی است که همراه خود هم شادی مادرشدن و هم ترس از دردهای زایمان را دارد. آخرین سه ماهه زمانی است که زنان و خانواده های شان بارها و بارها با هر حالت دردناکی با شتاب به بیمارستان می روند و فکر می کنند که شاید زمان زایمان است. در حالی که بیشتر آنها دردهای زایمان واقعی دارند، در بعضی مواقع، این حالات فقط یک سری انقباضات به نام براکستون هیکس است.

اگر در سه ماهه سوم قرار دارید، وحشت زدگی و عجله در مورد آن می تواند برای شما و خانواده تان غیرضروری باشد. با افزایش آگاهی خود درباره درد کاذب و واقعی می توانید برای صرفه جویی در انرژی زیادی که در هنگام زایمان به آن نیاز خواهید داشت، گامی برداری. در این مقاله، ما به این موضوع می پردازیم که هرکدام از این انقباضات چیست و چگونه می توانید آنها را شناسایی کنید.

با انقباضات براکستون هیکس (درد کاذب) چه حالاتی احساس می شود؟

بسیاری از خانم ها در آخرین سه‌ ماهه خود هنگامی که احساس سفت و سخت شدن رحم را می‌کنند، به بیمارستان می‌روند و فرض می‌کنند که دردهای زایمان شروع شده، پس از آگاهی پیدا کردن توسط پزشک که این درد کاذب است، به منزل برمی گردند.

انقباضات براکستون هیکس چگونه هستند؟

دردهای واقعی و کاذب زایمان

دردهای واقعی و کاذب زایماناین انقباضات هر چند ناراحت کننده هستند اما عموماً بدون درد هستند.

انقباضات منظم نیستند و با گذشت زمان فرکانس یا شدت آنها افزایش نمی یابد.

اگر موقعیت خود را عوض کنید یا اگر به اطراف خود راه بروید، درد را احساس می کنید.

درد در قسمت تحتانی شکم است نه در قسمت تحتانی کمر.

حرکت جنین با آمدن انقباضات افزایش می یابد.

درد واقعی زایمان چگونه است؟

قبل از زایمان، یک سلسله تغییرات جسمی که تقریباً یک ماه کامل به طول می انجامد؛ رخ می دهد. این تغییرات آغاز رقت و افتادگی دهانه رحم، پایین آمدن جنین به سمت لگن، احساس فشار بیشتر بر لگن و روده، افزایش تعداد انقباضات براکستون هیکس و غیره است. همه این علائم برای آمادگی بدن برای زایمان هستند؛ انقباضات واقعی بسیار قوی تر، دردناکتر و مکررتر هستند.

در اینجا چندین علائم وجود دارد که به شما کمک می کند درد واقعی زایمان را بشناسید:

دردهای زایمان با فعالیت بیشتر شدت می یابند. آنها همچنین اگر موقعیت خود را تغییر دهید بهتر نمی شوند.

دردهای زایمان در قسمت تحتانی کمر شروع می شود سپس به قسمت تحتانی شکم کشیده می شود و گاهی به پاها تابیده می شود.

درد گاهی شبیه درد معده نیز می شود و ممکن است همراه با اسهال هم باشد.

الگوی مشخصی از دردهای زایمان وجود ندارد، اما به طور کلی با نزدیک شدن به زمان زایمان، انقباضات بیشتر، دردناک تر و منظم تر می شوند. هر انقباض ممکن است دردناکتر از قبلی نباشد اما با گذشت زمان افزایش قطعی دردهای زایمان مشاهده می شود. غشاها و کیسه آب پاره می شود و ممکن است ترشحات آب آغاز شود.

دردهای واقعی و کاذب زایماندردهای واقعی و کاذب زایمان

اکنون که می دانید چه دردهای واقعی و کاذب در کار احساس می شود، احتمالاً تفاوت هایی بین این دو را فهمیدید. اما، شما باید از تفاوت های اصلی آگاه باشید تا در مورد نزدیک شدن به زمان زایمان، نسبت به نوع انقباضاتی که تجربه خواهید کرد اطمینان داشته باشید. در بخش بعدی ، کمی در مورد تفاوتهای اصلی بین کار واقعی و نادرست صحبت می کنیم.

تفاوت دردهای واقعی کار و کاذب

درد کاذب روش تمرین بدن شما برای رسیدن به دردهای اصلی است. این حالت ها می تواند در فواصل هفته 20 اتفاق بیفتد. این زمانی است که رحم عضلات خود را منعطف کرده و برای زایمان آماده می شود. انقباضات می توانند به اندازه 30 ثانیه کوتاه و تا 2 دقیقه دوام داشته باشند. با نزدیک شدن به زایمان این انقباضات ممکن است بیشتر و شدیدتر شوند.

دقت کنید که این مطلب برای شناخت دردهای زایمان نوشته شده است و چنانچه شما در هر مرحله از بارداری، احساس کردید دردهایی دارید که به نظر می تواند غیر از درد واقعی پیش از زایمان باشد و شباهتی هم به دردهای کاذب ندارد، بهتر است نزد پزشک بروید شاید مشکل چیز دیگری باشد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات