تحریک نوک پستان و القای زایمان طبیعی – بخش اول

0 1,858

شما منتظر تولد فرزند خود هستید یا 40 هفته بارداری را پشت سر گذاشته اید، ولی هنوز برای زایمان آماده نیستید. بنابراین ممکن است بخواهید در مورد روش های طبیعی القای زایمان (اینداکشن لیبر) کنجکاو باشید.

با تأیید پزشک، روش هایی وجود دارد که می توانید القای زایمان را در خانه انجام دهید. یکی از موثرترین کارهایی که می توانید انجام دهید، تحریک نوک پستان است.

در این مطلب اطلاعاتی درباره تحریک نوک پستان برای القای زایمان، روش انجام و ایمنی آن ارائه شده است.

توجه داشته باشید که تحریک نوک پستان برای بارداری های پر خطر توصیه نشده است. همیشه قبل از امتحان تکنیک های القای زایمان با پزشک مشورت کنید.

القای زایمان طبیعی

آیا القای زایمان در خانه بی خطر است؟

همان طور که گفته شد، همیشه باید قبل از استفاده از هر روش القایی با پزشک صحبت کنید. بیشتر تکنیک های القایی در خانه مبنای علمی ندارند، بنابراین معتبر نیستند.

اثر بخشی تکنیک تحریک نوک پستان شواهد علمی موثقی دارد، البته به وضعیت و سابقه پزشکی مادر نیز بستگی دارد. ممکن است این روش برای شرایط شما خطرناک باشد.

در صورتی که بخواهید خیلی زودتر موعد زایمان خود را پشت سر بگذارید، می توانید سوال های زیر را از پزشک خود بپرسید:

– بعد از 40 هفته از چه نظارتی استفاده می کنید؟

– چه نوع روش القای زایمان را در خانه توصیه می کنید؟

– اگر زایمان به صورت طبیعی شروع نشود، چه نوع روش های القایی از نظر پزشکی مجاز است؟

– از نظر پزشکی القای زایمان در چه مرحله ای لازم است؟

– تشخیص انقباضات اولیه چگونه است و چه زمانی باید به بیمارستان مراجعه کرد؟

القای زایمان با تحریک نوک پستان چگونه انجام می شود؟

ماساژ نوک سینه ها کمک می کند تا بدن هورمون اکسی توسین آزاد کند. اکسی توسین در تحریک شروع زایمان و تقویت پیوند بین مادر و فرزند نقش دارد. این هورمون همچنین با بروز انقباض های رحمی بعد از زایمان، موجب برگرداندن رحم به اندازه اولیه اش (قبل از بارداری) می شود.

تحریک سینه ها همچنین ممکن است با تشدید و طولانی شدن انقباضات به زایمان فعال کمک کند. پزشکان اغلب (در صورت نیاز) برای تحریک زایمان یا تسریع روند آن از داروی پیتوسین (نسخه مصنوعی از هورمون اکسی توسین) استفاده می کنند.

نتایج پژوهش های عملکرد مبتنی بر شواهد در پرستاری، جالب توجه است. تحریک نوک پستان در هنگام زایمان طبیعی، منجر به کوتاه شدن مدت زمان فازهای زایمان می شود.

القای زایمان طبیعی

در طول یک پژوهش، پس از تحریک نوک سینه مدت زمان فاز اول تولد (اتساع یا دیلاتاسیون) به طور میانگین 3 ساعت و 45 دقیقه، فاز دوم 16 دقیقه (فشار و زایمان) و فاز سوم (خروج جفت) 5 دقیقه بود.

حتی جالب تر، هیچ یک از زنان در گروه تحریک نوک پستان یا رحم به زایمان سزارین نیاز پیدا نکردند.

بسیاری از زنان در گروه شاهد برای شروع زایمان به روش های القایی دیگری مانند اکسی توسین مصنوعی نیاز پیدا کردند و بیش از 8 درصد آن ها سزارین شدند.

تحریک نوک پستان و القای زایمان طبیعی – بخش دوم

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات