9 نکته که کمتر در مورد سزارین می دانید

0 729

هر چقدر درباره روش جراحی سزارین بیشتر بدانید، آمادگی شما برای این زایمان بیشتر خواهد بود.

چنان چه به هر دلیلی برای تولد فرزند خود روش سزارین را انتخاب کرده اید، پزشک شما احتمالا قبل از موعد زایمان بررسی های لازم را انجام می دهد. البته که ممکن است این عمل به صورت اورژانسی و پیش بینی نشده انجام شود. در واقع از هر سه زن یک نفر از طریق سزارین زایمان می کند، زیرا در برخی موارد این روش برای مادر و نوزاد امن ترین گزینه است.

در هر صورت نکاتی در مورد سزارین وجود دارد که شما ممکن است انتظار آن را نداشته باشید. دانستن موارد زیر تغییری در روند جراحی ایجاد نمی کند، اما می تواند موجب کاهش میزانی از اضطراب و ابهام شما شود. در این مطلب 9 موردی که احتمالا درباره سزارین نشنیده اید آورده شده است:

– لباس مخصوص خواهید پوشید: شما پیش از ورود به اتاق عمل، تمام لباس های شخصی خود را در می آورید و یک روپوش جراحی می پوشید.

سزارین– کارکنان ممکن است در مورد مسائل مختلف صحبت کنند. این احتمال وجود دارد که در طول عمل تنها صدای اعداد تجهیزات را از تیم جراحی بشنوید. البته آن ها ممکن است در مورد آخرین نمایش در شبکه HBO، پیتزایی که دیشب خوردند یا سفری که در آخر هفته برنامه ریزی می کنند نیز حرف بزنند. شاید صحبت های پزشکان و پرستاران حاضر در اتاق عمل کمی برایتان آزار دهنده باشد، اما خواه آن ها ساکت باشند یا گرم صحبت، شما سعی کنید به چیزهای خوب فکر کنید. در واقع آن ها از اهمیت کار با خبرند و این نوع واکنش ها نشان می دهد این جراحی کاری است که آن ها بارها انجام داده اند، بنابراین رفتار و آرامش آن ها طبیعی است.

– همسرتان ممکن است در صورت حضور در کنار شما در اتاق عمل شوکه شود. همسر شما در صورت امکان پس از انجام برش جراحی وارد اتاق عمل می شود و پزشک از او می خواهد که تنها روی صورت شما تمرکز کند. اما این احتمال وجود دارد که او روند جراحی را ببیند و اگر او به چنین چیزی عادت نداشته باشد، حالش دگرگون می شود و رنگ او می پرد. جای نگرانی نیست پرستاران به بهبود حال او کمک می کنند.

– بیشتر قسمت های بدن شما بی حس خواهد شد. با تزریق داروی بی حسی در طول جراحی، پایین تنه شما بی حس خواهد شد. این روش بسیار خوب است، زیرا شما در زمان زایمان هوشیار خواهید بود و هیچ دردی احساس نمی کنید. اما به عقیده برخی از مادران بی حسی باعث می شود آن ها کمی نسبت به آن چه اتفاق می افتد دور شوند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید روی مراحل رشد فرزند خود تمرکز کنید. به این فکر کنید که در شرف زایمان هستید و تقریبا وقت آن رسیده که با فرزند خود ملاقات کنید!

– از پزشک در مورد امکان مشاهده به دنیا آمدن فرزندتان سوال کنید. پرده ای در پیش روی شما قرار دارد که شما را از دیدن جراحی در حال انجام باز می دارد. اما اگر واقعا می خواهید آن چه که اتفاق می افتد را تماشا کنید (و دیدن خون شما را اذیت نمی کند)، برخی از بیمارستان ها امروزه سزارین “آرام” یا “خانواده محور” را ارائه می دهند. در این روش، پرده پارچه ای با یک پلاستیک شفاف جایگزین می شود تا به مادر امکان تماشای تولد نوزاد را بدهد.

سزارین– در هر صورت، مطمئنا شما متوجه تولد نوزاد می شوید. اگر قبلا جراحی کرده اید یا حتی در زمان هوشیاری بخیه شده اید، با این احساس آشنا هستید. یک تکان و کشش بدون درد در هنگام بیرون کشیدن نوزاد احساس خواهید کرد، سپس از بالای پرده نوزاد خود را مشاهده می کنید. در برخی موارد تماس پوست به پوست نیز برقرار می شود.

– روند زایمان سزارین پیش از آن که متوجه شوید، تمام می شود. سزارین در کل حدود 40 دقیقه طول می کشد، که این زمان شامل فرآیند بخیه نیز می شود. روند زایمان ممکن است سریع تر از آن چه انتظار دارید احساس شود.

– اگر ترجیح می دهید فرزندتان از شیر خودتان تغذیه کند، ممکن است اولین بار شیر خوردن او را احساس نکنید. بدن شما احتمالا بعد از زایمان بی حس خواهد بود، بنابراین توجه داشته باشید که به احتمال زیاد نمی توانید برای اولین بار شیردهی را احساس کنید. جای نگرانی نیست، یک پرستار یا مشاور شیردهی به شما کمک خواهد کرد. شما در ماه های آینده زمان زیادی برای برقراری ارتباط با نوزاد خود خواهید داشت.

– با تولد نوزاد آرامش برقرار می شود. به محض این که شما نوزاد را در آغوش خود می گیرید، هرگونه ترس و اضطراب از بین می رود. پس از وجود این معجزه شگفت انگیز لذت ببرید.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات