درد تخمک گذاری و میتل اشمرز چیست؟

0 2,030

میتل اشمرز چیست

میتل اشمرز یک واژه آلمانی است که برای درد میانی در تخمک گذاری شناخته می شود. میتل اشمرز درد ناحیه شکمی یک طرفه است اما می تواند در هر ماه تغییر کند و چندین ماه نیز ادامه داشته باشد.

این درد ممکن است چند دقیقه طول بکشد یا اینکه بیشتر از یک ساعت ادامه داشته باشد. استرس و تنش می تواند بر طول و شدت درد اثرگذار باشد. زنان از مشکل میتل اشمرز در سطوح مختلف رنج می برند. بعضی ها احساس کمر درد در دوران قاعدگی را دارند و برخی دیگر احساس درد شدید را برای ساعتها و روزها تحمل می کنند.

میتل اشمرز چیست

میتل اشمرز به دلیل رشد فولیکول رخ می دهد که سبب کشیده شدن و تورم سطح تخمدان می شود و در نهایت درد ایجاد می کند. برخی دیگر نیز احتمال می دهند این درد به خاطر خون یا مایعی که از فولیکول پاره شده، آزاد می شود، پوشش داخلی شکم را تحریک می کند و در نتیجه سبب درد می شود.

آیا درد تخمک گذاری و میتل اشمرز قبل یا بعد از تخمک گذاری رخ می دهد؟

میتل اشمرز چیست

میتل اشمرز نتیجه ی تخلیه تخمدان یا کمی قبل از آن، در طول یا پس از تخمک گذاری است. وقتی دچار این درد شدید، شاید معنی این باشد که بدن شما تخمک گذاری کرده یا می خواهد این کار را انجام دهد. بیشتر زنانی که به طور منظم تخمک گذاری دارند، دچار درد میتل اشمرز نمی شوند؛ این مشکل بیشتر در زنانی ایجاد می شود که تخمک گذاری نامنظمی دارند.

بعضی از زنان مبتلا به آندومتریوز درد قبل از تخمک گذاری را کامل تجربه می کنند.

علائم میتل اشمرز:

درد شکمی یک طرفه

شروع درد در مدت کوتاهی قبل یا بعد از تخمک گذاری

سابقه دردهای تخمک گذاری

مدت زمان درد از چند دقیقه تا چند ساعت و گاه تا 48 ساعت ادامه داشته باشد

دل درد تیز، گرفتگی و درد متفاوت با سایر دردها

به ندرت درد بسیار شدید می شود

درد از یک طرف به طرف دیگر متغیر باشد

درد در ناحیه شکمی سمت راست می تواند مشکلاتی مانند آپاندیسیت نیز باشد. اگر درد شما شدید بود و به ویژه اگر همراه با تب بود، بلافاصله باید به پزشک مراجعه کنید یا به اورژانس بیمارستان بروید.

میتل اشمرز چیست
میتل اشمرز چیست

آیا درد می تواند نشانه ای از مشکل سلامتی باشد؟

مشکلات متعدد بهداشتی وجود دارد که می تواند درد لگن یا شکمی را ایجاد کنید و هیچ راه صحیح برای تعیین علت اصلی بدون آزمایشات پزشکی وجود ندارد. اگر درد در هر ماه در محدوده ی زمانی تخمک گذاری رخ دهد، به احتمال زیاد نشانه میتل اشمرز است.

اگر نشانه های دیگری نیز وجود داشته باشد یا درد در زمانی غیر از تخمک گذاری شما رخ دهد شاید دچار گرفتگی عضلات قاعدگی یا مشکل دیگری شده اید، پس اگر دچار این مساله شدید حتما با پزشک مشورت کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات