10 حقیقت شگفت انگیز در مورد سینه زنان – بخش اول

0 7,365

شاید تصور کنید اطلاعات کافی در مورد سینه های خود دارید، در حالی که این گونه نیست. پستان ها در بدن زنان عضوی پیچیده و مهم هستند. در این مطلب با 12 حقیقت عجیب و جالب سینه آشنا خواهید شد.

ویژگی های پستان زنان

پستان از پوست، بافت گراندولار (غددی)، بافت همبند، واحدهای لوبول مجاری، لیگامنت ها (رباط ها) و چربی تشکیل شده است. پستان ها دائم در حال تغییر هستند و رشد و تکامل آن تا زمان بارداری یا شیردهی ادامه دارد. آماندا ویلر، دکتر جراح پستان در استنفورد می گوید: “واحدهای لوبول مجاری تا زمان دریافت سیگنال شیردهی بالغ نمی شوند، گاهی نیز دو سال پس از شروع قاعدگی کاملا بالغ می شوند.”

هنگامی که زنان در حدود چهل سالگی وارد سن یائسگی می شوند، تغییراتی می تواند بر ساختار و حجم بافت پستان آن ها اثر بگذارد و منجر به افتادگی شود. از آن جایی که در این دوران قاعدگی رخ نمی دهد، واحدهای لوبول مجاری دیگر توسط هورمون ها پشتیبانی نمی شوند. از این رو بافت غددی پستان تحلیل می روند، کوچک می شوند و بافت چربی جایگزین می شود. بنا به گفته دکتر ویلر، با افزایش سن بافت همبند، که پستان ها را به حالت معلق در کنار هم نگه می دارد و مانند سینه بند طبیعی عمل می کند، کشیده می شود، پوست پستان نیز حالت الاستیک (سفتی همراه با انعطاف) خود را از دست می دهد. هر دو این عوامل نقش اساسی در افتادگی سینه دارند.

پستان سمت چپ از پستان راست بزرگ تر است

ویلر می گوید، هیچ دو پستانی حتی در یک شخص شبیه هم نیستند. با وجود این که نوک سینه ها و آرئول های زن معمولا روی هر دو پستان ثابت هستند، ولی پستان چپ معمولا بزرگ تر از پستان راست است. پستان ها اشکال و اندازه مختلفی دارند، برخی بالاتر یا برجسته تر هستند.

بیشتر زنان سینه بند نامناسب (سایز اشتباه) استفاده می کنند

انتخاب سوتین غیر استاندارد و نامناسب اشتباهی است که بیشتر زنان مرتکب می شوند، این امر می تواند بر ظاهر سینه ها اثر بد بگذارد. حتی شکل، اندازه و برجستگی یا افتادگی سینه در زنان در طول زندگی حدودا 6 برابر تغییر می کند و زنان قادر به انتخاب سینه بند متناسب با اندازه پستان های خود نیستند.

رایج ترین مشکلی که طراحان لباس مشاهده می کنند، سوتین هایی است که بند بزرگ و کاپ خیلی کوچک دارند. نترو مسئول یک فروشگاه مشهور لباس زیر گفت: “شما می خواهید سوتین از پشت محکم باشد، تا پستان ها بالا بروند و باعث ایجاد تناسب بیشتری شود.” وقتی بند سوتین بزرگ تر شود، کاپ آن نیز بزرگ می شود، بنابراین به احتمال زیاد می خواهید اندازه کاپ را کمتر بگیرید. برای نمونه اگر 34C پوشیده اید، اندازه دقیق شما 32D است.” پس اندازه های خود را با دقت بیشتری بررسی کرده و یک سینه بند مناسب و استاندارد تهیه کنید، این کار اثر بسزایی در ظاهر سینه ها دارد.

پستان ها در حین ورزش به شکل 8 حرکت می کنند

ورزش (به ویژه دویدن) با سینه های بزرگ می تواند دردسرساز و دردناک باشد. پژوهش ها نشان داده که هنگام تمرینات ورزشی پستان های زنان بدون سینه بند می تواند 10 تا 25 سانتی متر به شکل 8 حرکت کند (به سمت بالا و پایین یا چپ و راست)، از این رو ممکن است رباط ها آسیب ببینند. برای تمرینات به جای پوشیدن سوتین ورزشی سنتی که پستان ها را به دیواره قفسه سینه فشار می دهد، سوتین ورزشی متناسب با اندازه کاپ بسیار مفید است.

بنا به گفته ویلر حرکت پستان ها در حین ورزش منطقی است، ولی حرکات ورزشی هرگز آسیبی به سینه های زنان وارد نمی کند و اگر سینه های شما بزرگ است، احتمالا اضافه وزن دارید و چربی موجود در پستان شما با چربی های بدن تان متناسب است.

آرئول در هنگام تحریک جنسی تغییر رنگ می دهد

با تحریک جنسی، نوک پستان بالا می رود، هاله اطراف آن نیز تیره می شود. در حین رابطه جنسی پستان ها بزرگ و متورم می شوند. برجستگی یا تورم سینه های زنان در این زمان، به دلیل افزایش جریان خونی است که هنگام تحریک اتفاق می افتد.

بدیهی است که پستان ها در هنگام رابطه جنسی، افزون بر برانگیختگی جنسی زن، باعث لذت مرد نیز می شوند. اگر همسرتان تمایل به مکیدن نوک پستان شما دارد، احتیاط کنید. دهانه هایی در اطراف نوک پستان زنان جود دارد که اگر بزاق آلوده وارد آن شود، منجر به عفونت می شود. راه حل ساده برای این امر پاک کردن نوک پستان یا شستشوی آن است.

10 حقیقت شگفت انگیز در مورد سینه زنان – بخش دوم

4.3 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات