احتمال بارداری در دوره قاعدگی و بعد از پریودی

0 463

احتمال بارداری در هر روز از ماه

با برقراری رابطه جنسی در روزهای باروری تخمک گذاری، شانس بارداری افزایش می یابد. با شناخت هر مرحله از چرخه قاعدگی، بارداری سریع تر اتفاق می افتد.

چنان چه قصد بارداری دارید، باید بهترین زمان روزهای باروری را در سیکل قاعدگی خود بشناسید. در این مطلب با محدوده های زمانی مناسب افزایش اختمال بارداری آشنا می شوید.

احتمال بارداری در دوره قاعدگی

قاعدگی در واقع ریزش ماهانه آندومتر، دیواره داخلی رحم است. برای بیشتر خانم ها مدت عادت ماهانه بین سه تا هفت روز طول می کشد. سطح دو هورمون اصلی مرتبط با قاعدگی، پروژسترون و استروژن که توسط تخمدان ها تولید می شوند، در روز سوم دوره افزایش می یابد و درگیر رشد سلول های رحمی و بازسازی آندومتر می شود.

احتمال بارداری در قاعدگی

رشد فولیکول در حدود روز چهارم دوره شروع می شود. این بدان معناست که تخمدان ها آماده آزادسازی تخمک می شوند. مگر این که زمان تخمک گذاری خیلی زود اتفاق بیفتد ( زمان تخمک گذاری حدودا 14 روز قبل از شروع قاعدگی است – با استفاده از سنجش دمای پایه بدن یا کیت پیش بینی تخمک گذاری، می توان زمان تخمک گذاری را پیش بینی کرد). در این بازه زمانی از سیکل قاعدگی احتمال برخورد اسپرم با تخمک و در نتیجه باروری تخمک بسیار کم است.

احتمال بارداری در این دوره تقریباً صفر است، برقراری رابطه مضر نیست، برخی از زنان آن را زمان مناسبی برای استراحت از سخت گیری های جلوگیری از بارداری می دانند.

احتمال بارداری درست بعد از عادت ماهانه

كلی پاگیداس متخصص باروری می گوید: “من توصیه می كنم كه مقاربت جنسی منظم داشته باشید – میزان بارداری در بین زنانی که هر دو تا سه روز یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، بیشتر است. اگر هم می توانید یك روز در میان رابطه داشته باشید. اندكی پس از پایان قاعدگی برای پوشش دادن کامل دوره پیش تخمك گذاری و باروری رابطه را شروع کنید “.

احتمال بارداری در قاعدگیاحتمال بارداری در قاعدگی

در حدود روز هفتم قاعدگی ، ترشحات واژن را مشاهده خواهید کرد. این ترشحات به نظر کمی چسبنده می رسد. غلظت مخاط واژن در عرض چند روز، سفید و کرمی می شود و نشان این است که قدرت باروری شما یک بار دیگر باز می گردد. البته این به معنای آزادسازی تخمک نیست بلکه علامت خوبی است، زیرا بدن تان برای تخمک گذاری آماده می شود. ترشحات دهانه رحم محیط مناسبی را برای اسپرم فراهم می کند .

به یاد داشته باشید شما می توانید بلافاصله بعد از اتمام عادت ماهانه باردار شوید، حتی اگر هنوز تخمک گذاری نکنید. دلیل این امر آن است که اگر اسپرم در مخاط حاصل از باروری دهانه رحم گرفتار شود، می تواند تا پنج روز زنده بماند. استیون بایر متخصص غدد باروری کلینیک IVF در بوستون می گوید: “یک مطالعه نشان داد افرادی که بعد از اتمام قاعدگی حتی چهار تا پنج روز قبل از تخمک گذاری، فقط یک بار رابطه جنسی داشتند باردار شده بودند.”

احتمال بارداری در این دوره خوب است. عملا در این مرحله تخمکی آزاد نمی شود اما شما می توانید با برقراری رابطه جنسی، آماده برای تخمک گذاری زودتر از موعد مقرر شوید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات