احتمال بارداری در طی روزهای تخمک گذاری و بعد از آن

0 6,076

احتمال بارداری در دوران تخمک گذاری

احتمال بارداری در طی روزهای تخمک گذاری

محدوده تخمک گذاری زمان اصلی و طلایی اقدام برای بارداری است. مهم نیست که مدت زمان سیکل قاعدگی چقدر است، تخمک گذاری به طور کلی حدود 14 روز قبل از عادت ماهانه بعدی فرد شروع می شود. وقتی تخمک گذاری آغاز می شود، دمای بدن حدود نیم درجه افزایش می یابد. اما به یاد داشته باشید که این اتفاق پس از تخمک گذاری رخ می دهد، پس ممکن است فرصت زیادی برای شانس باروری نداشته باشید.

دکتر بایر می گوید: ” کیت های تخمک گذاری در این بازه زمانی به کار می آیند و مفید واقع می شوند، وقتی نتیجه تست تخمک گذاری مثبت شد، باید در طی 24 تا 36 ساعت آینده به منظور افزایش شانس باروری رابطه جنسی برقرار شود.”

یکی از نشانه های خوب باروری تغییر در ثبات ترشحات دهانه رحم است. دکتر بایر می گوید: “ترشحات واژن خود را بررسی کنید تا متوجه افزایش مقدار آن شوید و به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. این حالت بیان گر زمان مناسب مقارت جنسی است.” با قرار دادن انگشت اشاره و شست در واژن ترشح را امتحان کنید و یک نمونه از آن بگیرید، سپس انگشت تان را به هم فشار دهید و به آرامی آن ها را از هم جدا کنید. اگر غلظت مخاط دهانه رقیق است و به راحتی بین دو انگشت پخش می شود، می توانید اقدام را ادامه دهید.

احتمال بارداری در دوران تخمک گذاری

احتمال بارداری در دوران تخمک گذاریبهترین زمان مقاربت برای افزایش احتمال بارداری تا 36 ساعت بعد از تخمک گذاری است. تخمک های آزاد شده بیش از 12 ساعت زنده نمی مانند. در حقیقت، بهتر است در هر دوره از تخمک گذاری برای افزایش شانس باروری، اسپرم ها در محل حضور داشته باشند تا بتوانند با تخمک برخورد و آن ها را بارور کنند. پژوهش ها نشان می دهد برقراری یک روز در میان رابطه جنسی به اندازه انجام هر روز آن موثر است، بنابراین نیازی نیست که هر ساعت خود را درگیر آن کنید (مگر این که خودتان مشتاق باشید!).

احتمال بارداری بعد از تخمک گذاری

این مرحله نهایی از چرخه قاعدگی به عنوان فاز لوتئال شناخته می شود و حداقل 12 روز تا 16 روز طول می کشد. در این بازه زمانی پروژسترون شروع به افزایش می کند و بیان گر این است که تخمدان ها دیگر نیازی به آزاد کردن تخمک در این ماه ندارند. مخاط دهانه رحم خشک شده و برای جلوگیری از ورود اسپرم اضافی به رحم پلاگ (ماده مخاطی) را ایجاد می کند.

احتمال بارداری در دوران تخمک گذاریاحتمال بارداری در دوران تخمک گذاری

حدود شش روز طول می کشد تا هر تخمک بارور به رحم برسد. اگر یک تخمک در پوشش داخلی رحم لانه گزینی کند، میزان هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی (HCG)، هورمونی که در عرض یک هفته با تست های خانگی بارداری اندازه گیری می شود، افزایش می یابد.

احتمال بارداری در این بازه زمانی کم است. تا ماه آینده که تخمک گذاری دوباره از سر گرفته شود نمی توان کار زیادی انجام داد. اما اگر حس و حالشو دارید، برقراری رابطه جنسی قطعاً ضرری برای تان نخواهد داشت!

در صورتی که با وجود اقدامات لازم باز هم عادت ماهانه شدید و هنوز باردار نیستید، نگران و مضطرب نشوید. شما ممکن است روزهای باروری خود را به دقت دنبال نکرده و اشتباه محاسبه کرده باشید، در این صورت اسپرم ها فرصت کافی برای رسیدن به تخمک را پیدا نمی کنند. بیشتر زوج هایی که برای بارداری تلاش می کنند، این کار را در عرض یک سال انجام می دهند و تنها نیمی از آن ها زودتر از شش ماه موفق می شوند و به هدف خود می رسند.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات