مسافرت هوایی ایمن و بدون استرس با کودک

0 18

سفر با نوزاد یا کودک زیر 2 سال می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه اگر سفر هوایی با مسافت‌های طولانی داشته باشید. شما برای این کار به آمادگی زیادی نیاز دارید تا فرزندتان در طول پرواز راحت و ایمن باشد.

در ادامه به چند نکته ساده در مورد سفر هوایی با کودک اشاره شده است:

برنامه ریزی سفر

در هنگام رزرو پرواز بهتر است تمام جنبه های پرواز را بررسی کنید. با شرکت هواپیمایی تماس گرفته تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دارید. نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

– هنگام رزرو بلیط سن تمام مسافرانی که با شما به سفر می آیند را به کارمند آژانس اطلاع دهید و در مورد محدودیت ها و مقررات موجود از او سوال کنید. برای نمونه، برخی از شرکت های هواپیمایی به نوزادان زیر 2 هفته اجازه پرواز نمی دهند، در حالی که برخی دیگر صندلی های ایمنی خودرو و کالسکه را به عنوان اضافه بار در نظر می گیرند.

– همیشه صندلی خود را از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید با افراد خانواده تان یک جا در کنار هم می نشینید.

– از قرار گرفتن در ردیف جلو با نوزادان و کودکان خودداری کنید، زیرا این جاها فضای زیر صندلی برای نگهداری اسباب ‌بازی‌ یا لوازم کودک ندارند.

– سعی کنید از رزرو سفر در طول زمان خواب معمول کودک تان، به ویژه برای سفرهای طولانی خودداری کنید، زیرا گاهی سفر هوایی کودکان را بیدار نگه می دارد و آن ها را بی قرار می کند.

مسافرت هوایی با کودک

سفر بین المللی

اگر به خارج از کشور سفر می کنید، با پزشک کودکان مشورت کنید تا مطمئن شوید که فرزندتان به درستی واکسینه شده است. همچنین برای مسافران باید گذرنامه تهیه کنید، گرفتن گذرنامه برای کودک آسان است، شما باید از قبل این کار را انجام دهید.

آماده کردن لوازم سفر

انتخاب کیف دستی یا چمدان مناسب می تواند در سفر با نوزاد مانند یک ناجی عمل کند. اطمینان حاصل کنید که ساک تان به راحتی برداشته می شود یا روی زمین حرکت می کند و مهم تر از همه این که اندازه آن مورد قبول شرکت هواپیمایی باشد. برای توقف یا تاخیر غیرمنتظره لوازم اضافی در چمدان خود قرار دهید.

لوازم موجود در چمدان باید شامل موارد زیر باشد:

– تعداد زیادی پوشک

– پتوی کودک

– مقدار زیادی میان وعده، خوراکی و نوشیدنی‌

– شیرخشک از قبل اندازه‌ گیری شده در ظروف تکی (در صورت استفاده)

– پیش‌ بند و تشکچه تعویض پوشک و چند دست لباس اضافی

– دستمال مرطوب

– کیسه‌های پلاستیکی خالی برای دستمال مرطوب یا پوشک کثیف

– یک پستانک یا شیشه شیر اضافی

– باکس اسباب‌ بازی‌های بدون سروصدا (که مزاحم سایر مسافران نمی‌شوند)

– یک کیت کوچک کمک های اولیه با باند

– یک بطری کوچک ضدعفونی ‌کننده دست فاقد آب

– داروهای کودک در زیپ کیپ جداگانه

در نهایت، کیف حمل خود را از قبل امتحان کنید تا مطمئن شوید که خیلی سنگین نباشد.

درست قبل از سفر، از پزشک کودک خود بخواهید تا عفونت گوش یا هر بیماری دیگری که ممکن است در سفر هوایی اختلال ایجاد کند، را بررسی کند. اگر می‌خواهید یک مسکن برای نوزادان همراه داشته باشید (به ویژه اگر کودک در حال دندان درآوردن است).

مسافرت هوایی با کودک

در فرودگاه

هنگام سفر با نوزاد، اولین قانون این است که زود به فرودگاه بروید. حتی اگر آماده سازی های لازم را انجام داده باشید و تمام کادرهای چک لیست را علامت زده باشید، زیرا ممکن است حوادث ناگوار یا تاخیرهای غیرمنتظره رخ دهد. با زود رسیدن، شما و کودک تان استرس بسیار کمتری را تجربه می کنید.

در ادامه چند نکته مفید دیگر وجود دارد:

– هنگام ورود، به مهماندار بگویید که با یک نوزاد سفر می کنید. اگر کالسکه یا صندلی ایمنی کودک همراه خود دارید به مهماندار اطلاع دهید.

– تا حد امکان چمدان خود را بررسی کنید. شاید وسایل اضافی باعث صرفه جویی در هزینه های تان شود، اما در نهایت استرس بیشتری برای شما به همراه دارد. به خاطر داشته باشید که ممکن است هنگام ورود به گیت امنیت، کالسکه یا صندلی خودرو را تحویل بدهید.

– پوشک کودک را بلافاصله قبل از سوار شدن به هواپیما عوض کنید.

– از شیر دادن به کودک تان درست قبل از سوار شدن به هواپیما خودداری کنید. زیرا ممکن است کودک بخوابد و در زمان تحویل وسایل (کالسکه، صندلی ایمنی) به گیت با گریه از خواب بیدار شود. بهتر است قبل از تغذیه صبر کنید تا وسایل تان را تحویل بگیرید و سرجای خود بنشینید.

– کالسکه را با خود تا گیت برده و آن جا آن را تحویل دهید. به این ترتیب، شما می توانید کودک و وسایلش را تا راهروی هواپیما ببرید.

مسافرت هوایی با کودک

در طول پرواز

حتی در بهترین شرایط، یک کودک شاد می‌تواند ناگهان در محیط جدید بدقلق شود. فرزندتان را با اسباب بازی یا خوراکی آرام کنید.

چند نکته مفید دیگر:

– برای کمک به گوش کودک برای سازگاری با تغییرات فشار کابین، به هنگام برخاستن هواپیما از زمین و فرود آمدن، او را تشویق به خوردن یا بلعیدن چیزی کنید. شما می‌توانید این کار را با شیر دادن یا استفاده از شیشه شیر و پستانک انجام دهید.

– پرواز در هواپیما می تواند باعث کم آبی بدن شود، این وضعیت در نوزادان و کودکان بسیار سریع تر از بزرگسالان اتفاق می افتد. برای هیدراته نگه داشتن فرزندتان از آب، آبمیوه یا شیر استفاده کنید.

– تعویض پوشک در پرواز می‌تواند یک چالش واقعی باشد. برخی از هواپیماها میز تعویض پوشک دارند، اما این میزها معمولا برای کودکان بزرگ تر کوچک هستند. با مهماندار صحبت کنید، بعضی از آن ها ممکن است به شما اجازه دهند تا از صندلی تاشو مهماندار، فضای روی زمین نزدیک به آشپزخانه یا محل جلوی هواپیما استفاده کنید.

– مهماندار هواپیما معمولا بطری آب را برای شما گرم می کند. با این حال میزان گرمای آب را امتحان کنید، زیرا سیستم گرم کننده اغلب مایعات را بسیار داغ می کند.

– برای خارج شدن از هواپیما عجله نکنید، مگر در صورت نیاز. اجازه دهید تا بیشتر مسافران هواپیما را ترک کرده سپس بلند شوید. این کار از ایستادن در صفی طولانی که به آهستگی پیش می رود جلوگیری می کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات