5 روش برای فعالیت مناسب کودک 3 تا 4 ساله

بازی کودک 3 تا 4 ساله

0 2,267

او را به گردش بیرون از خانه ببرید

شاید وقتی که تصمیم می گیرید تا با کودک خود بیرون بروید از یک کالسکه استفاده کنید یا اینکه او را روی دوچرخه های اسباب بازی بنشانید اما نیازی نیست تا همیشه این کار را کنید. کودک خود را آزاد بگذارید اجازه دهید راه برود و حرکت کند.

فکر نکنید که همیشه باید کودک تان را به یک وسیله ببندید؛ اجازه دهید رها باشد. هنگامی که شرایط مناسب است اجازه دهید تا کودک تان آزادانه راه برود، کنکاش کند و به دنبال چیزهای تازه باشد.

بازی کودک 3 تا 4 ساله
بازی کودک 3 تا 4 ساله

بچه ها دوست دارند بدوند، بالا بروند، بپرند و جست و خیز کنند. زمین های بازی امن را پیدا کنید و همراه کودک تان به آنجا بروید. با او توپ بازی کنید، دنباله بازی کنید و تعقیب و گریز داشته باشید.

اگر در منطقه ی ساحلی زندگی می کنید، کودک خود را برای شن بازی به ساحل ببرید. همچنین طبیعت گزینه ای عالی برای سرگرم کردن و تخلیه ی انرژی کودک است.

تحرک داشته باشید

اگر هوای بیرون به دلایل مختلف مانند آلودگی یا بارندگی مناسب برای گشت و گذار نیست می توانید کودک خود را داخل خانه سرگرم کنید.

با او شعر بخوانید، دست بزنید و بالا و پایین بپرید.

با هم ورزش کنید

بازی کودک 3 تا 4 ساله
بازی کودک 3 تا 4 ساله

شما خوب می دانید که هر رفتاری که کنید برای کودک تان الگو می شود، پس با او ورزش کنید. به جای اینکه مدام دست او گوشی یا تبلت دهید، او را تشویق به تحرک، بازی و ورزش کنید. با او قدم بزنید و درباره مسایلی که برایش جالب است با او صحبت کنید.

می توانید با او به استخر بروید، دوچرخه سواری کنید یا سایر ورزش های مناسب سن او را انجام دهید.

دوستان یا همسالانش را به خانه دعوت کنید

شما باید کودک خود را در کنار سایر همسن و سالهایش قرار دهید تا او بتواند بازی کند و سرگرم شود. در هفته چندبار این شرایط را برای کودک ایجاد کنید.

بازی کودک 3 تا 4 ساله
بازی کودک 3 تا 4 ساله

اجازه دهید تا با دوستانش بالا و پایین بپرد و بازی کند. از دور به شرایط بازی آنها نظارت کنید اما هرگز بیش از اندازه وارد حریم کودک نشوید.

او را در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید

فکر نکنید که برای کودک شما زود است، کودکان توانایی یادگیری بسیار بالایی را دارند. انواع کلاس های شنا، ژیمناستیک، ورزش، موسیقی و … برای کودک مناسب هستند.

بازی کودک 3 تا 4 ساله
بازی کودک 3 تا 4 ساله

به این فکر نکنید که می خواهید کودک تان را قهرمان ورزشی کنید یا اینکه در رشته ای که به کلاس می رود او یک شخص معروف و مشهور شود؛ به این فکر کنید که او باید تحرک کند، یاد بگیرد و تلاش کند.

یادتان نرود، کودک باید کودکی کند نباید خیلی زود او را وارد دنیای بایدها و نبایدها و آرزوهای بزرگ کنید.

بگذارید شاد باشد و از بازی ها و سرگرمی ها لذت ببرد.

 

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات