از چه زمانی می توان کودک را به استخر برد؟

0 8,764

استخر بردن نوزاد و کودک

حتی استخرهایی که بسیار تمیز و عالی به نظر می رسند، می توانند خطراتی را برای نوزادان داشته باشند.

استخرها می توانند به راحتی با باکتری هایی آلوده شوند که سبب بروز اسهال شده و برای نوزادان بسیار خطرناک هستند.

نوزادان نسبت به بیماری آسیب پذیر هستند و نوزادان کوچک تر از 2 ماه را نباید به استخر، آب دریا و آب اقیانوس و محیط های این چنینی ببرید.

استخر بردن نوزاد و کودک

همچنین به یاد داشته باشید که نوزادان در مقایسه با کودکان بزرگ تر، پوست بیشتری نسبت به وزن خود دارند و بنابراین دمای بدن آن ها خیلی سریع تغییر می کند. از آنجایی که نوزادان نمی توانند تا 12 ماهگی دمای بدن خود را به خوبی تنظیم کنند، باید از گرم بودن آب اطمینان حاصل کنید.

اگر شما احساس کنید که آب خنک است، آن آب برای نوزادان واقعا سرد است. در صورتی که دمای آب بین 85 تا 87 درجه ی فارنهایت باشد، نوزاد احساس راحتی خواهد کرد. اگر کودک شما شروع به لرزیدن کند، به این معنی است که باید از آن آب بیرون برود.

استخر بردن نوزاد و کودک
استخر بردن نوزاد و کودک

اگر دمای آب بیش از اندازه گرم باشد نیز خطرناک است. وان ها و چشمه های آب گرم و استخرهایی که دمای آن ها بیش از 100 درجه ی فارنهایت است، برای کودکان زیر 3 سال ممنوع است. کودکان کوچک خیلی سریع تر از بزرگ سالان دچار گرما زدگی می شوند و دمای بالای آب می تواند سبب تپش قلب کودک یا خطرات دیگری بشود.

البته مسئله ی ایمنی آب نیز باید رعایت شود. خطر غرق شدگی در کودکان کوچک بیشتر است. در صورتی که به همراه کودک خود نزدیک بستر آب هستید، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

• والدین و بزرگ تر ها باید در داخل یا نزدیک بستر آب بر نوزادان یا کودکان نوپا نظارت لمسی داشته باشند، به این معنی که در نزدیکی آن ها باشند تا بتوانند با دراز کردن دست خود آن ها را بگیرند.

• در داخل استخر همیشه کودک خود را نگه دارید و هرگز داخل آب عمیق راه نروید تا محکم و با ثبات بتوانید قدم بردارید.

استخر بردن نوزاد و کودک
استخر بردن نوزاد و کودک

• هنگامی که کودک راه رفتن را یاد بگیرد، باید به او آموزش دهید تا نزدیک استخر ندود. همچنین باید به او تاکید کنید که هرگز بدون نظارت فرد بزرگسال داخل استخر نرود.

• هرگز به اسباب بازی های بادی (مانند بازو بندهای بادی) اعتماد نکنید. کودک باید در تمام مدتی که اطراف یا داخل آب است، جلیقه ی نجات بپوشد.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات