آیا کودک نوپا را باید به صندلی بوستر منتقل کرد؟

0 224

صندلی بوستر

بدیهی است که همه والدین می خواهند فرزندانشان در خودرو ایمن باشند. بسیاری از افراد درباره آمادگی و شرایط نشاندن کودک در صندلی بوستر (حامی، تقویتی یا بالابرنده) اطلاعی ندارند. شما به سادگی با ارزیابی وزن و قد فرزند خود، می توانید نیاز او به صندلی تقویتی را تعیین کنید و طبق دستورالعمل سازنده، تناسب این صندلی را برای کودک تان بررسی کنید. شرکت های مختلف محدوده متفاوتی برای انواع صندلی ماشین در نظر می گیرند.

بسیاری از والدین از محدودیت سنی و زمان استفاده از صندلی بوستر مطلع نیستند. شما در این مطلب با نکات ایمنی در مورد صندلی بوستر برای کودکان آشنا خواهید شد.

صندلی بوستر برای کودکانی است که درشت هستند و نشستن روی صندلی ماشین برای آن ها زود است. قبل از تصمیم گیری و ارزیابی آمادگی فرزندتان برای انتقال از صندلی ماشین کودک به صندلی بوستر، باید تفاوت این دو را درک کنید. صندلی ماشین کودک دارای مهار 5 نقطه ای است، ولی صندلی تقویتی با کمی افزایش ارتفاع از کمربند ایمنی وسیله نقلیه برای مهارکودک استفاده می کند. در واقع صندلی بوستر برای قرار گرفتن کمربند ایمنی ماشین در موقعیت درست از بدن کودک، ارتفاع نشیمن گاه او را بیشتر می کند.

صندلی بوستر

سن مجاز برای استفاده از صندلی بوستر

سن مجاز برای استفاده از صندلی تقویتی، زمانی است که کودک آماده انتقال از صندلی ماشین به صندلی تقویتی باشد. به طور کلی سن استفاده از صندلی بوستر حداقل 5 سال (اگر چه سن مجاز بسیاری از شرکت ها از 4 سال شروع می شود) و وزن مورد نیاز برای نشستن روی این صندلی حداقل 18 کیلوگرم است.

آمادگی کودک برای استفاده از صندلی بوستر

اگر می توانید کودک خود را با خیال راحت برای مدت طولانی در صندلی ایمنی ماشین نگه دارید، این کار را انجام دهید. طبق توصیه آکادمی اطفال آمریکا، زمانی که پشت بچه ها به پشتی ماشین و قدشان به کمربند پنج نقطه ای برسد، می توانند از صندلی ایمنی ماشین استفاده کنند، که معمولا تا حداقل 5 سالگی این گونه نخواهد بود. کودکان 3 ساله آماده نشستن بر روی صندلی تقویتی نیستند، حتی اگر در محدوده مجاز دستورالعمل های قد و وزن سازنده قرار بگیرند.

کودک باید برای نشستن در صندلی بوستر شرایط زیر را داشته باشد:

– آنقدر بالغ باشد که بتواند در طول سفر آرام روی صندلی بوستر بنشیند (خم و دولا نشود و با کمربند ایمنی ور نرود)

– از نظر وزن و قد در محدوده مجاز قرار بگیرد.

– در حالت ایده آل، حداقل 5 سال سن داشته باشد (اگرچه محدوده مجاز بسیاری از صندلی های بوستر از 4 سالگی شروع می شود)

– حداقل 18 کیلوگرم وزن داشته باشد (اگرچه محدوده مجاز برخی از صندلی های بوستر از 14 کیلوگرم شروع می شود)

صندلی بوستر

صندلی های دو حالته (کانورتیبل) را می توان هم رو به عقب برای نوزاد و هم رو به جلو برای کودک استفاده کرد. این نوع صندلی بازه تحمل وزن بالایی دارد، به طوری که وزن تا حدود 30 کیلوگرم را به خوبی تحمل می کند. در واقع کودکان اغلب می توانند تا سن 6 سالگی یا بیشتر در صندلی ایمنی خودرو بمانند. به لطف پیشرفت تکنولوژی ایمنی صندلی خودرو، کودکان 4 ساله که 10 سال پیش به صندلی بوستر منتقل می شدند، می توانند با خیال راحت در صندلی ماشین رو به عقب بنشینند.

حتی کودکان نسبتا قد بلند می توانند در سنین نوپایی در صندلی رو به عقب و در سن مهد کودک (4 تا 6 سال) رو به جلو بنشینند. بیشتر بچه ها، حتی آن هایی که از نظر وزن یا قد در صدک 95 قرار دارند، نباید تا قبل از 5 سالگی در صندلی بوستر بنشینند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات