نحوه پوشش یک کودک نوپا در زمستان

0 448

لباس مناسب کودک در زمستان

هنوز نمیدانید که چگونه کودک نوپای خود را برای گرما یا سرما بپوشانید؟ این نکات هوشمندانه برای خرید لباس را امتحان کنید تا لباس مناسب بچه ها را جستجو کنید .

هوا مهم نیست ، کودکان نوپا انرژی لازم برای سوزاندن دارند. این بدان معناست که چه زیر صفر باشد و چه داغ باشد ، کودک شما احتمالاً می خواهد انرژی خودش را بسوزاند. که شما باید بیشتر مراقب باشید تا از او در برابر عناصر محافظت کنید. این راهنما می تواند بدون توجه به شرایط آب و هوایی ، لباس مناسب کودک نوپای شما را تضمین کند.

یک قانون کلی که باید در خاطر داشته باشید: هنگامی که کودک شما کودک نوپایی شد ، باید در هر شرایطی مثل شما زندگی کند . این بدان معناست که اگر شما با تی شرت راحت هستید ، کوچولوی شما نیز باید راحت باشد. اگر با لباسی که به تن دارید احساس سرما می کنید ، وقت آن است که یک لایه لباس اضافی برای هر دوی شما اضافه کنید.

لباس مناسب کودک در زمستان

لباس مناسب کودک در زمستاننحوه پوشاندن یک کودک نوپا در زمستان

لباس زمستانی برای کودکان هم باید گرم باشد و هم طوری نباشد که کودک نتواند در آن به راحتی حرکت کند. به علاوه هر لباسی که کودک خودش بتواند تن کند و از تن در بیاورد قطعا گزینه بهتری است . حتی اگر کودک شما تمایلی به لباس پوشیدن توسط خودش را ندارد، سعی کنید لباسی تهیه کنید که پوشیدنش آنقدر راحت باشد که با کمی آموزش بتواند یاد بگیرد . برای خرید لباس به نکات زیر توجه کنید :

سعی کنید زیرپوش های گرم انتخاب کنید .

از جنس پنبه و پشم یا پلی پروپیلن سبک. هرگز از ژاکت های حجیم استفاده نکنید باید لباس هایی که مستقیم با پوست او در ارتباط هستند گرم باشند . کاپشن و ژاکت های حجیم فقط او را از حرکت منع می کنند. جورابهای ضخیم که باعث تنگی چکمه های کودک می شوند را استفاده نکنید .

کودک شما به یک لباس در هوای برفی و بارانی هم نیاز دارد. لباس او را طوری انتخاب کنید که در برابر باد و آب مقاوم باشد . زیپ لباس باید تا پایین زانو یا مچ پا برود تا درآوردن آن راحتتر باشد . مخصوصا زمان تعویض پوشک . لباس باید نه چندان شل و نه خیلی تنگ باشد فقط دکمه های لباس طوری بسته شود که سرما به بدن کودک وارد نشود .

لباس مناسب کودک در زمستان

لباس مناسب کودک در زمستانانتخاب دستکش مناسب کودک

در انتخاب دستکش باید بدانیم که هر انگشت باید سر جای خودش قر ار بگیرد . دستکش به خاطر نزدیک کردن انگشتان به هم باعث ایجاد گرما می شود . سعی کنید دستکش ها را با نخ های محکم و کوتاه به لباس کودک متصل کنید .

یک کلاه گرم

درصد زیادی از گرمای بدن از طریق سر از بین می رود ، بنابراین کلاه یک کالای حیاطی در کمد لباس کودک شما است . این امر مخصوصا زمانیکه سر کودک هنوز موی کافی ندارد بیشتر صدق می کند . کلاه بافتنی پنبه ای یا پارچه ای نرم با پشم گوسفند با فلپ گوش بهترین است و اگر در زیر چانه محکم شود حتی بهتر است.

لباس ایمن و راحت

دکمه ها و زیپ های لباس گزینه های مناسبی برای کودکان نوپا است . بهتر است اینقدر راحت باشند که کودک آموزش دیده به تنهایی بتواند خودش لباهایش را باز و بسته کند. از روبان ها و نخ هایی که ممکن است باز شوند و یا احتمال خفگی برای کودک دارند استفاده نکنید .

لباس مناسب کودک در زمستان

لباس مناسب کودک در زمستانایمنی صندلی ماشین را فراموش نکنید.

حتی اگر هوا بسیار سرد است ، کت زمستانی کودک نوپای خود را در ماشین از تنش در بیاورید، زیرا در صورت تصادف می تواند فشرده شود و فضای خطرناکی را برای او ایجاد کند. لباس های نازک ، دستکش ها و کلاه ها هنوز بازی خوبی برای حفظ راحتی و دنج بودن او در ماشین هستند. اگر کودک شما هنوز احساس سرما می کند ، می توانید یک پتو سبک نیز روی او بگذارید.

کرم ضد آفتاب استفاده کنید

هنگامی که قصد خارج شدن از منزل را دارید چه هوا سرد باشد چه گرم و آفتابی ، محافظت از پوست یکی از مهمترین عوامل است. 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون آمدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. باید هر چند ساعت یکبار دوباره استفاده شود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات