روش های درمانی خانگی برای کودکان

0 247

کودکان گاه دچار مشکلاتی و بیماری هایی می شوند که در خانه به سادگی می توان آن ها را با استفاده از داروهای طبیعی و روش های خانگی درمان کرد. از خوبی های درمان های طبیعی این است که در بیشتر موارد هیچ گونه ضرر و زیانی ندارند و شما می توانید بدون نگرانی از عوارض دارو، مشکل کودک خود را حل کنید.

برخی از گیاهان در تحقیقات علم پزشکی نوین نیز برای درمان برخی از مشکلات ثابت شده هستند، دقت داشته باشید منظور از استفاده از درمان های خانگی استفاده از هر چیزی که دیگران می گویند و سندیتی ندارد نیست، منظور فقط مواردی هست که مورد تایید جامعه ی پزشکی است.

دقت کنید که اگر کودک شما دچار مشکل جدی باشد باید به سرعت نزد پزشک بروید و از درمان های خودسرانه پرهیز کنید.

روش های درمانی خانگی برای کودکان

شربت عسل و لیموترش برای گلو درد

روش های درمانی خانگی برای کودکانلیموترش و عسل یک مرهم مناسب برای آرامش بخشیدن به گلو است. پژوهش ها نشان می دهد که یک قاشق غذاخوری عسل سرفه ی کودکان را کاهش داده و خیلی بهتر از شربت سرفه عمل می کند. شما می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره لیموترش ترکیب کنید و به مدت 20 ثانیه داخل مایکروفر آنها را گرم کنید. یک قاشق چایخوری از این شربت در طول روز می تواند سبب بهبود کودک شما شود.

نکته: عسل برای نوزادان زیر یک سال ایمن نیست.

چای بابونه برای کولیک

شما می توانید از این چای برای آرام کردن دستگاه گوارش و روده ها استفاده کنید. بابونه را به مدت 4 تا 5 دقیقه دم کنید، سپس اجازه دهید تا در دمای طبیعی خانه؛ خنک شود. چای را داخل یک بطری ریخته و درب آن را ببندید. دقت کنید که شما نباید بیش از 110 گرم از این چای را روزانه به نوزاد شیرخوار خود دهید زیرا فضای کافی برای خوردن شیرخشک یا شیرمادر را می گیرد.

جوش شیرین برای گزش حشرات

روش های درمانی خانگی برای کودکانیک قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی حاصل شود. سپس این خمیر را روی جای نیش حشرات بگذارید تا خشک شود. این خمیر می تواند سبب کاهش خارش شود.

فلفل قرمز برای خون دماغ

این ادویه به لخته شدن خون کمک می کند و از آن به عنوان دارویی مفید در سراسر دنیا استفاده می شود. سر کودک را به سمت بالا نگه دارید و سوراخ بینی او را برای چند دقیقه نگهدارید. کمی فلفل قرمز را روی یک پنبه نم دار بریزید و جلوی سوراخ های بینی قرار دهید.

حباب ساز برای استرس و اضطراب

بازی کردن با حباب ساز می تواند در کاهش استرس و نگرانی کودکان موثر باشد. تنفس آرام و عمیق کودک می تواند سبب تخلیه حس ناراحتی درونی او شود.

روش های درمانی خانگی برای کودکان

سربند برای سردرد

چند تکه یخ را درون یک حوله یا سربند قرار دهید، پس از خنک شدن، دستمال یا سربند را روی سر کودک قرار دهید. هرگز یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید زیرا ممکن است بچسبد. برای جلوگیری از افتادن یخ می توانید یخ ها را داخل یک پارچه بگذارید و گره بزنید سپس آن را به سربند ببندید.

جوراب برای درد شکم و گردن

روش های درمانی خانگی برای کودکاندرون یک جوراب را با برنج یا گندم پر کنید و آن را داخل مایکرویو قرار دهید، پس از گرم شدن می توانید از آن برای درد گردن یا شکم کودک استفاده کنید. هر زمان سرد شد می توانید دوباره آن را گرم کنید و روی موضع درد قرار دهید.

سشوار برای ترشحات گوش

ترشحات گوش چنانچه حاوی باکتری و مایعات باشد می تواند آزار دهنده باشد. برای تسکین موارد خفیف می توانید با استفاده از سشوار و گرم کردن گوش کودک، آب درون گوش او را تبخیر کنید. دقت کنید که برای این کار دمای سشوار باید گرم ولی نه خیلی داغ باشد. اگر گوش کودک شما دچار عفونت جدی و شدید باشد ممکن است پزشک برای او آنتی بیوتیک تجویز کند یا اینکه از شما بخواهد تا در گوش او قطره بریزید.

شستشو با سرم های نمکی برای احتقان

برای نوزادان بالای 6 ماه، می توانید با استفاده از قطره یا سرم های حاوی نمک، راه بینی فرزند خود را باز کنید. برای این کار کافی است که سر کودک را کمی بالا بگیرید، به آرامی مقداری از محلول را داخل بینی او بریزید. مطالعات نشان می دهد استفاده از این محلول ها، می تواند سبب رفع احتقان بینی و بهبود سریعتر کودک سرماخورده شود.

چای زنجبیل تازه برای تهوع در ماشین

زنجبیل انقباضات معده کودک شما را که فرمان از مغز او می گیرد، متوقف می کند. برای کودکان در سن 2 سال و بالاتر؛ یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه خرد شده را داخل 110 گرم آب جوش بریزید و پس از 4 تا 5 دقیقه می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. این محلول را پس از خنک شدن؛ نیم ساعت پیش از حضور در اتومبیل به کودک خود دهید.

روش های درمانی خانگی برای کودکان

خیار برای ورم خفیف

شاید اگر به سونا بروید ببینید که برخی از افراد از حلقه های خیار برای خوابیدن پف دور چشم ها استفاده می کنند. دلیل این کار این است که برش های خیار خنک سبب تسکین پوست داغ و متورم می شوند. پزشکان می گویند شما می توانید حلقه و برش های خیار را برای تورم های جزئی دیگر استفاده کنید و پس از گرم شدن، برش خنک دیگری را روی محل بگذارید و خیار قبلی را دوباره داخل یخچال قرار دهید.

کارت عابر بانک برای نیش زنبور عسل

اگر زنبور معمولی یا زنبور عسل فرزند شما را گزید، شما می توانید با استفاده از زدن لبه ی کارت به محل نیش، از گسترش و پخش شدن زهر جلوگیری کنید. لبه ی مسطح کارت را به آرامی روی ناحیه ی نیش بزنید تا سم بیرون بیاید.

یک تکه آدامس برای سوء هاضمه

اگر فرزند شما بالای 4 سال است و از شکم درد و سوء هاضمه شکایت می کند، کمی آدامس به او بدهید. بزاق اضافی که از جویدن آدامس ناشی می شود، اسیده معده را خنثی می کند.

در انتها استفاده از این مطلب را به شما در موارد خاص پیشنهاد نمی کنیم؛ چنانچه کودک شما دچار شرایط بحرانی بود حتما به سرعت نزد پزشک بروید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات