درمان های خانگی برای عفونت خون

1 24,888

درمان خانگی برای عفونت خون

عفونت خون یا سپسیس یک بیماری جدی در کودکان است. این عارضه یک فوریت پزشکی به حساب می آید که در خانه قابل درمان نیست. با این حال همیشه می توان با استفاده از برخی داروهای طبیعی موجود در خانه به بهبود آن کمک کرد.

1. ویتامین C

این ویتامین در درمان و جلوگیری از مسمومیت خون نقش مهمی دارد. به رشد و ترمیم سلول های آسیب دیده بدن کمک می کند، تقویت کننده سیستم ایمنی است و در بهبود زخم ها نیز موثر است. ویتامین C همچنین به مقابله بیماران با باکتری های موجود در خون کمک کرده و عملکرد رگ های خونی کوچک را بهبود می بخشد.

2. زردچوبه

زردچوبه به طور گسترده ای به عنوان یکی از مهم ترین درمان های سنتی و طبیعی برای انواع بیماری ها از جمله مسمومیت خون شناخته می شود و می تواند میزان پروتئین را در بدن کودک افزایش دهد. با وجود پروتئین بالا در بدن می توان با انواع عفونت ها مقابله کرد.

3. سیر

سیر نیز مانند زردچوبه تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی است و بنابراین درمانی موثر برای بیماری سپسیس به حساب می آید. این ماده حاوی یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین است که اثر ضد میکروبی دارد و انواع عفونت ها را مهار می کند. قورت دادن منظم حبه های خرد شده سیر به همراه عسل منجر به پیشگیری از مسمومیت خون می شود.

4. عسل

عسل نیز سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند و بنابراین در مبارزه با سپسیس موثر است. عسل همچنین یک ماده مقوی است که در صورت مصرف روزانه می تواند انواع عفونت ها را دفع کند و اگر روی زخم قرار گیرد، یک درمان کامل به حساب می آید.

5. نارون

نارون خاصیت ضد باکتریایی دارد، درمان بریدگی یا زخم است و می تواند از حمله باکتری و ورود آن به بدن جلوگیری کند.

درمان خانگی برای عفونت خون

6. گیاهان

برگ های قاصدک، گزنه و توس ترکیبات خوبی برای دم کرده گیاهان هستند. دمنوش این برگ ها تمام سموم بدن را دفع می کند و از این طریق از سپسیس جلوگیری می کند.

7. جلوگیری از ورود میکروب

در آخر مهم ترین نکته این است که باید بهداشت دست ها رعایت شود. بعد از هر دستشویی دست ها شسته شود. همچنین به منظور پیشگیری از مسمومیت خون، دست های کثیف از بریدگی و زخم دور نگه داشته شود.

به غیر از این موارد می توان به کودکان میوه مرکبات مانند لیمو و پرتقال نیز داد.

چگونه می توان از عفونت خون در کودکان جلوگیری کرد

همیشه نمی توان از بروز بیماری سپسیس جلوگیری کرد، زیرا ممکن است این بیماری بر اثر یک عفونت حاد خونی ایجاد شود. بنابراین باید سعی کرد با پیشگیری از عواملی که باعث ایجاد عفونت و مسمومیت خون می شود مانع ابتلا به این عارضه شد:

1. در درجه اول این که هر کودک باید مطابق با برنامه واکسیناسیون (و سن کودک) ایمن سازی شود. با واکسیناسیون کامل و به موقع کودک می توان تا حد زیادی از عفونت خون جلوگیری کرد.

2. هر گونه بریدگی، زخم و خراش باید با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز شود.

درمان خانگی برای عفونت خون

3. با مشاهده علائم سپسیس، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد، زیرا مسمومیت خون در صورت تشخیص زود هنگام قابل درمان است.

4. بررسی بثورات یا عفونت پوستی در کودک توسط پزشک به منظور جلوگیری از سپسیس مفید است.

5. کودکان باید از افراد مبتلا به هر نوع عفونت مانند عفونت ریه یا عفونت پوستی دور بمانند.

6. برای تقویت سیستم ایمنی باید به کودک یک رژیم غذایی سالم و مقوی داده شود که به نوبه خود به مبارزه با هر نوع عفونت کمک می کند.

7. فرد باید قبل از هر وعده غذایی و بعد از هر بار مراجعه به دستشویی یا حمام، شستشوی دست ها را فراموش نکند و همچنین این کار را به کودک خود آموزش دهد.

“پیشگیری بهتر از درمان است”، آگاهی کودک از قوانین ساده ی داشتن زندگی بهتر و سالم تر، از بیماری سپسیس جلوگیری می کند. این کار به افزایش سلامت کودک و همچنین به جامعه و کشور در ساختن فردایی بهتر کمک می کند.

مترجم: محدثه محمدی

4 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات