ده داروی خانگی برای درد معده در کودکان نوپا – بخش اول

0 1,831

درد معده در کودکان

کودکان و نوجوانان هر از گاهی دچار دل درد می شوند، چون تمایل به خوردن هر چیزی بدون در نظر گرفتن شرایط و زمان دارند و در خوردن چیزها احتیاط نمی کنند. اما دلایل مختلفی باعث دل درد یا درد معده در کودکان می شود. با این حال این درد با برخی درمانهای خانگی بهبود می یابد. با داروهای طبیعی هم می توان درد معده را تسکین داد.

داروهای طبیعی برای درد معده در کودکان نوپا

اگر گاهی به دلیل درد شکم کودکتان شب ها بی خواب شده اید، نگران نباشید. در اینجا چند راه حل برای درمان درد معده کودک شما پیشنهاد می شود که به زودی باعث می شود کودک شما احساس بهتری پیدا کند.

1. فرزند خود را آرام نگه دارید

هر نوع چای شیرین نشده مانند نعنا یا چای زنجبیل را به کودک خود بدهید تا درد او را تسکین دهد. این نوع نوشیدنی ها باعث تسکین اعصاب معده او شده و به کاهش درد کودک کمک می کند. تا زمانیکه احساس بهتری پیدا کند از دادن لبنیات یا محصولات سرخ شده و روغنی به کودک خودداری کنید. اگر احساس گرسنگی کرد می توانید به او نان یا جو دوسر بدهید. اگر درد معده او همراه با استفراغ بود، هیچ ماده جامدی را به کودک خود ندهید. بگذارید تا زمانیکه معده او کمی آرام شد فقط مایعات مصرف کند.

درد معده در کودکان

درد معده در کودکان

2. از کمپرس گرم استفاده کنید

یکی از ایمن ترین و موثرترین راه حل های درد معده، کمپرس گرم است. کمپرس گرم هیچ عارضه ای ندارد و سریع درد را تسکین می دهد. اگر از پد گرمایشی استفاده می کنید، کمترین میزان گرما را انتخاب کرده و آنرا روی شکم کودک خود نگه دارید، اما مستقیما نباید گرما روی شکم قرار بگیرد، اگر یک پد گرمکن ندارید، از بطری پر از آب گرم استفاده کنید. به اینصورت که آنرا در یک پارچه بپیچید و کمپرس کنید. اطمینان حاصل کنید که گرمای بطری یا پدی که استفاده می کنید زیاد نیست. شما نمی خواهید کودک خود را آزار دهید. گرما باعث شل شدن عضلات کودک و در نتیجه تسکین درد خواهد شد.

3. استفاده از آنقوزه (asafoetida)

گیاه آنقوزه همچنین یک درمان موثر برای درد معده در کودکان است. این گیاه با آزادسازی گازهای معده، درد معده را از بین می برد. مقداری از پودر آن را در مقداری آب حل کنید تا خمیری تهیه شود و آنرا در اطراف ناف کودک بمالید. مطمئن شوید که در ناف کودک نفوذ نکند. مخلوط پودر با روغن زیتون و بعد ماساژ ناحیه شکمی، برای مدتی به کودک آرامش میدهد و درد او را تسکین می بخشد.

درد معده در کودکان4. برای فرزندتان لبنیات مانند ماست و فرآورده های پروبیوتیک آماده کنید

غذاهای پروبیوتیک نیز به تسکین دهنده های درد معده معروف هستند. به عنوان مثال ماست که در آن پروبیوتیک وجود دارد، می تواند از اسهال و درد شکم جلوگیری کند. ماست همچنین مملو از باکتری های خوبی است که باعث از بین رفتن میکروب هاب روده می شود. تخم شنبلیله نیز به درمان درد معده در کودکان نوپا کمک می کند. یک مشت تخم شنبلیله را خرد کنید، به ماست اضافه کنید و در صورت درد معده به کودک خود بدهید. به جای غذاهای سنگین به کودک خود برنج ساده بدهید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات