نحوه اندازه گیری سایز کفش کودک

0 200

اگرچه والدین اغلب مشتاق استفاده از کفش برای کوچولوهای خود هستند، ولی به گفته کارشناسان، نوزادان تا شروع به راه رفتن نیازی به پوشیدن کفش ندارند.

بهترین زمان برای استفاده از کفش هنگامی است که کودک اولین قدم های خود را بردارد. باید مطمئن شد که پاهای کودک در کفش راحت هستند، همچنین کفش روی سطوح لغزنده چسبندگی داشته باشد تا مانع از لیز خوردن کودک شود. این مقاله در مورد نحوه اندازه گیری پای کودک برای خرید کفش و انتخاب بهترین کفش بچه گانه توضیحاتی ارائه داده است. همچنین کفش های مناسب برای پیش از راه افتادن و دوران نوپایی کودک بررسی می شود.

نحوه اندازه گیری پاهای کودک

هنگام انتخاب کفش بچه گانه مهم ترین فاکتور اندازه و راحتی کفش است. اگرچه والدین تنها برای زیبایی و تزیین کودک برای او کفش می پوشند، ولی بسیار مهم است که کفش کودک سایز مناسبی داشته باشد و برای پاهای در حال رشد او کوچک نباشد.

هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می کند، تناسب کفش با پاهای او بسیار مهم است. به گفته کالج آمریکایی جراحان پا و مچ پا، کفش های نامناسب می توانند برای بچه ها مشکلات مختلفی ایجاد کنند. کفش خیلی بزرگ می تواند باعث سر خوردن پا به جلو و فشار بیش از حد روی انگشتان پا شود و کفش تنگ نیز می تواند منجر به فرو رفتن ناخن در گوشت پا و تاول شود.

با اندازه گیری دقیق و ساده از پاهای کودک می توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد و در زمان خرید کفش از اندازه مناسب پاهای کودک مطمئن شد.

نحوه اندازه گیری سایز کفش کودک

راهنمای گام به گام برای اندازه گیری پاهای کودک

برای انتخاب اندازه کفش متناسب با پای کودک مراحل زیر را دنبال کنید:

1. پای برهنه کودک را روی یک سطح صاف قرار دهید، مطمئن شوید که انگشتان پای او زیر آن خمیده نیستند.

2. یک متر یا خط کش را در کنار پای کودک قرار دهید و از پشت پاشنه تا بلندترین انگشت پا را اندازه بگیرید.

3. هر دو پا را به این ترتیب اندازه گیری کنید، حتما پای بزرگ تر را ملاک قرار دهید. (طبیعی است که بین دوپا اختلاف انداره وجود داشته باشد)

4. پای کودک را در کفش قرار دهید و به آرامی پنجه کفش را فشار دهید. بین انگشتان پا و انتهای کفش باید حدود 3 سانتی متر فاصله باشد.

5. شما باید بتوانید انگشت کوچک خود را بین پاشنه پا و پشت کفش کودک قرار دهید.

6. برای بررسی عرض کفش، مطمئن شوید که کفش کمی از کناره انگشت شست پای کودک پهن تر باشد.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که از اندازه گیری کفش با پای کودک صرف نظر کنید و اندازه کفش را بر اساس سن فرزندتان انتخاب کنید. ولی این اندازه گیری یک روش کلی است، پای کودکان با سرعت مختلفی رشد می کند. كودک كوچك شما به راحتی می تواند پاهای بزرگ تر یا كوچك تر از سایر همسالان خود داشته باشد.

نحوه انتخاب کفش برای نوزادان و کودکانی که چهار دست و پا می روند

اگرچه نوزادان و کودکانی که چهار دست و پا راه می روند به کفش احتیاج ندارند، ولی برخی از والدین از قرار گرفتن پاهای فرزندشان در کفش های سبک و گرم لذت می برند. در این مواقع باید به دنبال پاپوش های نرم و منعطف باشید.

پاپوش های نرم بسیار تزئینی هستند و می توانند به حفظ گرمای پای کودک کمک کنند.

البته ، شما همچنین می توانید تا زمان راه افتادن کودک برای او تنها یک جفت جوراب زیبا بپوشید. زمانی که کودک به مرحله چهار دست و پا رفتن، ایستادن یا کروز می رسد، بیشتر از کفش به جوراب نرم و پاپوش احتیاج دارد.

در صورتی که برای کودک تان کفش های تزئینی می پوشید، زمانی که او شروع به راه رفتن کرد، باید آن ها را کنار بگذارید. در این دوره پاهای لخت و بدون پوشش یا پوشیدن جوراب و پاپوش به تعادل کودک کمک می کند.

نحوه انتخاب کفش برای کودکانی که راه می روند

در انتخاب کفش برای کودکی که راه می رود قیمت، راحتی و سبکی را در نظر بگیرید. مواردی که باید به دنبال آن باشید عبارت است از:

– راحتی

– اندازه مناسب (کمی فاصله با انگشتان پا، پاشنه و کناره های پا)

– کفش های بلند تا مچ پا که کودک قادر به درآوردن آن نباشد

– کفش های ضد لغزش یا مقاوم در برابر لغزش

در هنگام تهیه کفش مناسب برای کودک، کفش های پشت باز و کتانی های بدون بند انتخاب نکنید. سعی کنید کفش های بند دار یا مدل های چسب دار را انتخاب کنید. بهتر است جنس کفش از مواد قابل تنفس مانند چرم و پارچه باشد. همچنین کفش نباید پاشنه داشته باشد، زیرا از رشد صحیح پا جلوگیری می کند. کف کفش باید بافت دار و برجستگی های ظریف داشته باشد، تا منجر به لیز خوردن کودک نشود.

نحوه اندازه گیری سایز کفش کودک

جلوگیری از مشکلات

برخی از کفش ها راحت از پای بچه ها در می آیند. این کفش ها شامل دمپایی، کتونی بدون بند، صندل و دمپایی لا انگشتی هستند.

کفش ایمن از کودک نوپا یا مهد کودکی در برابر ضربه به انگشتان پا، شکسته شدن ناخن، شیشه شکسته و سایر صدمات محافظت می کند. اگر فرزندتان کفش را از پاهای خود در می آورد، عاقلانه است که از کفش های بند دار استفاده کنید.

زمان مراجعه به پزشک

اگر نگران پای فرزندتان هستید با یک پزشک متخصص کودکان صحبت کنید. برخی از نشانه هایی که نیاز به مراجعه به پزشک دارد عبارت است از:

– فرو رفتن ناخن پا در گوشت

– چرخش پنجه پا به داخل (حرکت به سمت داخل) یا چرخش پنجه پا به بیرون (حرکت به سمت بیرون)

– راه نرفتن تا 15 ماهگی

– راه رفتن روی انگشت پا

خلاصه مطلب

اگر از کفش برای زیباتر شدن پوشش کودک خود استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که برای کودکانی که راه نمی روند، کفش غیر ضروری است. با این حال ، اگر می خواهید دلبندتان برای زیبایی یا گرما کفش بپوشد، به دنبال کفش هایی که کفی نرم دارند باشید و مطمئن شوید که اندازه آن متناسب پای کودک است.

هنگامی که فرزندتان شروع به راه رفتن می کند، به دنبال کفش های مقاوم در برابر لغزش باشید که برای کودک نوپا مناسب و راحت باشد. پاپوش های نرم گزینه خوبی برای بچه هایی است که در حال یادگیری راه رفتن هستند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات