پوره نخود فرنگی برای نوزاد

0 4,062

نخودفرنگی با طعمی شیرین و دلچسب یکی از انواع خوراکی های مناسب برای نوزادان است. نیازی به خرد کردن آنها ندارید و برای پخته شدن هم زمان زیادی لازم نیست. اگر شما می توانید از نخودفرنگی تازه استفاده کنید بسیار بهتر است.

نخودفرنگی دارای مقادیر بالای ویتامین k است و مصرف آن برای سلامت استخوان ها بسیار مناسب است.

همچنین دارای ویتامین های A و C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، منگنز، فولات، نیاسین و … است.

پوره نخود فرنگی برای نوزاد

پوره نخود فرنگی برای نوزاددر طب سنتی گفته می شود که نخودفرنگی برای مادران شیرده نیز مناسب است و موجب افزایش شیر آنها می شود.

این دستور تهیه برای نوزادان بالای 6 ماه مناسب است.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی برای نوزاد

طرز تهیه پوره موز برای نوزاد

مواد اولیه:

نخود فرنگی 1 فنجان معادل 155 گرم

برگ نعناع تازه 2 تکه ریز خرد شده

روش تهیه پوره نخود فرنگی برای نوزاد:

نخودفرنگی ها را در یک قابلمه ی کوچک قرار دهید تا خوب بپزد. بهتر است آنها را بخار پز کنید یا اگر قابلمه ای دارید که دارای سبد برای حالت بخار پز است به اندازه 2.5 سانتی متر کف آن را آب بریزید؛ پس از جوش آمدن آب؛ نخود فرنگی ها را در سبد روی آن قرار دهید. 4 تا 5 دقیقه برای پخت کافی است.

پوره نخود فرنگی برای نوزاد

پوره نخود فرنگی برای نوزادپس از آن، سبد را برداشته، نخودفرنگی ها را زیر آب سرد بشویید تا سریع خنک شود. برگهای نعناع خرد شده را به همراه نخودفرنگی داخل میکسر بریزید و کامل آن را مخلوط کنید تا شبیه یک پوره ی نرم شود. در صورت لزوم می توانید مقداری آب، شیر مادر یا شیرخشک نیز به آن اضافه کنید تا پوره رقیق تر شود.

پوره را می توانید تا 3 روز داخل ظرف درب دار در یخچال نگه دارید و تا 3 ماه نیز در فریزر نگهداری کنید.

یک روش مناسب برای فریز کردن این است که پوره را داخل قالب های یخ بریزید و در فریزر بگذارید. با این روش هر زمان نیاز به آنها داشته باشید می توانید به راحتی یک قالب را خالی کنید و پس از آب شدن به نوزادتان بدهید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات