سوالات متداول درباره تغذیه نوزاد نارس

0 270

شیردهی نوزاد نارس چگونه است؟

نوزاد نارس ممکن است، در بدو تولد در تغذیه با شیر مادر مشکل داشته باشد. این نوزادان اغلب با عضلات، سیستم تنفسی و عصبی ضعیف تری نسبت به سایر نوزادان به دنیا می آیند. این مسئله گرفتن سینه و هماهنگی الگوهای مکش و تنفس را برای آن ها دشوار کند.

چرا نوزاد نارس هنگام تغذیه خسته می شود؟

نوزاد نارس نسبت به سایر نوزادان به خواب بیشتری نیاز دارد. در واقع طبیعی است که نوزادان نارس 90 درصد از روز خود را در خواب سپری می کنند. در نتیجه ممکن است نوزاد شما چند دقیقه پس از شروع تغذیه به خواب برود، اما نگران نباشید با رشد بیشتر استقامت او بیشتر خواهد شد.

تغذیه نوزاد نارس برای ترخیص از بیمارستان چه مقدار باید باشد؟

مقدار (میلی لیتر) مشخصی برای تغذیه نوزاد که معیار ترخیص او از بیمارستان باشد، وجود ندارد. در عوض بیشتر پزشکان با بررسی افزایش وزن مداوم نوزادان نارس و توانایی تغذیه او از پستان یا شیشه (به جای لوله تغذیه) اجازه به بردن نوزاد به خانه می دهند.

چه زمانی لوله تغذیه برای نوزادان نارس ضروری است؟

لوله های تغذیه ای اغلب برای نوزادانی که هنوز قدرت و هماهنگی لازم برای تغذیه موفقیت آمیز از پستان یا بطری را ندارند، ضروری است. پرسنل مجرب بیمارستان نوزاد را ارزیابی کرده، افزایش وزن آن ها را در ساعات اولیه و روزهای پس از تولد کنترل می کنند و در صورتی که نوزاد برای تکامل و رشد به کمک نیاز داشته باشد، لوله تغذیه توصیه می شود.

چه زمانی تغذیه نوزادان با لوله تغذیه به پایان می رسد؟

نوزاد باید بتواند حداقل 75 درصد از کالری روزانه خود را از طریق پستان مادر یا شیشه به دست آورد، تا دیگر نیازی به استفاده از لوله تغذیه نباشد. پزشکان و پرستاران برنامه تغذیه ای نوزاد را متناسب با مهارت مکیدن و مواد مغذی دریافتی او ارزیابی می کنند و زمان آمادگی نوزاد برای اتمام تغذیه به او را مشخص می کنند.

خلاصه مطلب

بستری شدن نوزاد در بخش مراقبت های ویژه می تواند ترسناک و استرس زا باشد. والدین مشتاقانه خواهان رشد فرزندشان با سرعت سالم هستند، اما ممکن است از نوع و میزان تغذیه دریافتی نوزاد مطمئن نباشند. عدم توانایی در شیردهی پس از زایمان برای مادران ناراحت کننده است.

با این حال در بخش های NICU پزشکان و پرستاران با همکاری همدیگر از نوزادان نارس حمایت می کنند. این بخش مسئول تامین نیازهای نوزاد است و تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به تجهیزات تخصصی در آن فراهم شده است. روند وزن گیری نوزادان نارس کندتر از نوزادان دیگر است، اما با کمی صبر و مراقبت می توان این انسان های کوچک، لاغر و ارزشمند را به خانه برد و حضورشان را جشن گرفت.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات