افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش اول

0 184

روش طبیعی افزایش شیر مادر

4 تا 6 هفته اول شیردهی برای موفقیت در تغذیه با شیر مادر اهمیت بسیار دارد، به ویژه اگر برای اولین بار است که مادر می شوید. شیردهی در این زمان یک روال منظم پیدا می کند، نوزاد آن را به خوبی یاد می گیرد و شما یک منبع قوی و سالم از شیر خود برای فرزندتان ایجاد می کنید.

شاید شما نیز مانند بسیاری از مادران جدید، نگران کافی بودن شیرتان برای نوزاد باشید. اگرچه این یک ترس شایع است، ولی در حقیقت تعداد کمی از مادران قادر به تولید شیر کافی نیستند. حتی اگر مقدار شیرتان کم است نگران نباشید، با انجام چند روش ساده می توان شیر مادر را به طور طبیعی افزایش داد.

راه های طبیعی برای تامین شیر مادر

روش صحیح تغذیه نوزاد و شیردهی بیشتر دو اقدام ضروری برای تقویت شیر مادران است. چندین روش برای تامین و افزایش میزان شیر مادر وجود دارد، ولی قبل از انجام درمان های جایگزین مانند گیاهان دارویی یا دارو موارد زیر را امتحان کنید.

چفت شدن دهان نوزاد را ارزیابی کنید

اطمینان حاصل کنید که نوزاد به درستی به سینه شما چسبیده است. چفت شدن صحیح دهان نوزاد، موثرترین راه برای افزایش شیر است. اغلب دلیل اصلی تامین ناکافی شیر مادر چفت کردن و مکیدن ضعیف است، زیرا با این وجود نوزاد قادر به دریافت شیر از سینه نخواهد بود.
با این حال وقتی نوزاد به درستی سینه مادر را می گیرد و آن را می مکد، بدن مادر را برای تولید بیشتر شیر تحریک می کند. برای اطمینان از تغذیه مناسب نوزاد می توانید با پزشک یا مشاور شیردهی مشورت کنید.

روش طبیعی افزایش شیر مادر

به شیردهی ادامه دهید

بدن شما بر اساس قوانین عرضه و تقاضا شیر تولید می کند. تقاضا را افزایش دهید تا عرضه بیشتر شود. تا زمانی که نوزاد به خوبی به سینه شما بچسبد، هرچه بیشتر به نوزاد شیر بدهید، بدن تان شیر بیشتری تولید می کند.

در چند هفته اول پس از زایمان، باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار به نوزاد خود شیر بدهید. حتی اگر فرزند شیرخوار بزرگ تری دارید، می توانید با افزایش تعداد و طول دوره های شیردهی، مقدار شیر خود را به طور طبیعی افزایش دهید.

از فشرده سازی پستان استفاده کنید

فشرده سازی سینه تکنیکی است که به نوزاد کمک می کند تا در دوران شیردهی شیر بیشتری مصرف کند. این روش همچنین به تخلیه بیشتر پستان هنگام استفاده از شیردوش کمک می کند. اگر فرزند شما به خوبی از شیر مادر تغذیه می کند، نیازی به استفاده از فشرده سازی سینه ندارید. با این حال این روش برای تامین و حفظ شیر مادر نوزادانی که خواب آلود هستند یا قادر به تغذیه کافی نیستند، مفید است.

سینه های خود را تحریک کنید

یادگیری نحوه دوشیدن دستی شیر مادر می تواند مفید واقع شود. بسیاری از مادران ترجیح می دهند از دست خود برای تحریک سینه شان استفاده کنند تا شیردوش، زیرا طبیعی تر است و هزینه ای ندارد.

دوشیدن دستی شیر در طی چند روز اول شیردهی راحت است و استخراج شیر از این طریق نسبت به شیردوش بیشتر است. با این حال این یک مهارت است و یادگیری آن ممکن است زمان بر باشد.

از دستگاه کمک شیردهی استفاده کنید

از دستگاه کمک شیردهی می توان برای تشویق نوزاد به مکیدن سینه های مادر استفاده کرد، حتی هنگامی که مادر شیر ندارد.

با استفاده از یک دستگاه کمک شیردهی و شیر مادر دوشیده شده یا حتی مکمل شیر خشک، می توان نوزاد را وادار به مکیدن طولانی مدت سینه کرد. تحریک بیشتر سینه روشی طبیعی برای افزایش شیر مادر است.

افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش دوم

افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش سوم

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات