طرز تهیه پوره موز برای نوزاد

0 21,925

موز منبع غنی از پتاسیم است و به همین دلیل خوردن آن برای نوزاد بسیار مفید است. شما می توانید با موز، پوره ی خوشمزه ای را برای نوزادتان تهیه کنید. این پوره مناسب برای نوزادان بالای 6 ماه است. در این مطلب طرز تهیه این پوره را به سادگی به شما توضیح می دهیم:

مرحله ی اول

موزهای تازه را انتخاب و خریداری کنید. موز مانند آووکادو، دارای بافتی نرم و صاف است و به راحتی نوزاد می تواند آن را بخورد. این میوه می تواند جزء اولین میوه هایی باشد که نوزاد شما آن را می چشد. موزهایی با پوست زرد و بدون لکه خریداری کنید. موزی که سبز باشد برای نوزاد مناسب نیست و موزی که روی آن لکه های قهوه ای زیادی باشد، به این معناست که از زمان مصرفش گذشته است. یک راه حل ساده برای پوره، ترکیب یک موز با شیر مادر است.

طرز تهیه پوره موز

طرز تهیه پوره موزمرحله ی دوم

موز را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید.

بهتر است موز را با مخلوط آب و سرکه سفید بشویید تا باکتری ها از بین برود. این ترکیب باید طوری باشد که 3 قسمت آب و 1 قسمت سرکه باشد. پوست انتهای موز را دور بریزید و بقیه را کامل خرد کنید.

طرز تهیه پوره موز
طرز تهیه پوره موز

مرحله ی سوم

طرز تهیه پوره

موزهای خرد شده را داخل یک مخلوط کن بریزید و کامل هم بزنید. در صورت نیاز می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا به قوام مطلوب برسد. می توانید مقداری خامه، شیرمادر یا شیرخشک به آن اضافه کنید.

حالا می توانید پوره را برای نوزادتان سرو کنید.

طرز تهیه پوره موز
طرز تهیه پوره موز

شما می توانید با توجه به سن نوزاد، این مواد را به پوره اضافه کنید:

آووکادو، گلابی، هلو، آلو، توت فرنگی، گیلاس، بلوبری، سیب، جو دوسر یا ماست.

طرز تهیه پوره موزنکات قابل توجه

شما می توانید باقیمانده ی پوره ی نوزاد را در ظرف های مناسب و فاقد BPA (بیسفنول آ) تا 3 روز در یخچال نگه دارید. در فریزر هم می توانید پوره را تا 3 ماه نگهدارید. هر زمان که قصد استفاده ی آن را داشتید، پوره را یک شب داخل یخچال بگذارید تا آب شود.

همیشه پیش از معرفی هر ماده ی خوراکی جدید به نوزاد، به خصوص اگر فرزند شما سابقه ی آلرژی دارد، با پزشک مشورت کنید.

 

4 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات