افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش دوم

0 116

افزایش شیر مادر

تغییرات لازم را برای سبک زندگی سالم ایجاد کنید

برخی از کارهایی که روزانه انجام می دهید، می تواند مقدار شیر شما را تحت تاثیر قرار دهد. مواردی که در تامین شیر مادر اختلال ایجاد می کند، عبارت است از سیگار کشیدن، مصرف قرص های ترکیبی پیشگیری از بارداری، استرس و خستگی.

پس از جلسات شیردهی از شیردوش یا تکنیک دوشیدن دستی شیر برای ادامه تحریک سینه ها استفاده کنید. تحریک اضافی باعث تولید بیشتر شیر مادر می شود.

زمان شیردهی را طولانی کنید

نوزاد تازه متولد شده باید حداقل 10 دقیقه از هر پستان شیر بخورد. هر چه نوزاد بیشتر سینه را بگیرد، تحریک بیشتری ایجاد می شود.

از تغذیه نوزاد غافل نشوید و به او شیر خشک ندهید

هنگامی که نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند، بدن مادر شیر بیشتری تولید می کند. در صورتی که شیر خود را به نوزاد ندهید یا به جای آن از شیر خشک استفاده کنید، به بدن خود اعلام می کنید که شیر بیشتری تولید نکند. مگر این که به جای آن از شیردوش استفاده کنید تا عرضه شیر شما کاهش نیابد. اگرچه پمپاژ و تخلیه پستان می تواند به افزایش و حفظ مقدار شیر مادر کمک کند، اما این کار مشابه شیردهی نیست. مکیدن نوزاد نسبت به دوشیدن پستان بسیار بهتر عمل می کند، به ویژه در ابتدای تولد که بدن شما در حال تامین شیر مورد نیاز فرزندتان است.

از هر دو پستان شیر بدهید

در هفته های اول تولد نوزاد، تغذیه از هر دو پستان در هر وعده، به افزایش مقدار شیر مادر کمک می کند.

اگر همیشه از یک پستان شیردهی را شروع می کنید، ممکن است آن سینه شیر بیشتری تولید کند و سایز آن بزرگ از پستان دیگر شود. شما پس از چند هفته از تولد که شیرتان به مقدار کافی تامین شد، می توانید از هر دو پستان خود به نوزاد شیر دهید، یا فقط از یک سینه نوزاد را تغذیه کنید.

سعی کنید در جلسات شیردهی نوزاد را بیدار نگه دارید

برخی از نوزادان در هفته اول پس از زندگی خواب آلود هستند، اگر فرزند شما نیز خواب آلود است، نه تنها باید هر 3 ساعت یک بار او را برای خوردن شیر از خواب بیدار کنید، بلکه در حین شیردهی به منظور مکیدن موثر و فعال، او را بیدار نگه دارید.

برای بیدار نگه داشتن نوزاد خواب آلود، پاهای او را نوازش کنید، پوشک او را عوض کنید و باد گلوی او را بگیرید تا احساس راحتی کند. بیدار ماندن نوزاد در طی جلسات شیردهی، او را قادر به دریافت تغذیه کافی می کند و در عین حال باعث تحریک بیشتر شیر مادر می شود.

تماس پوستی نوزاد با مادر را افزایش دهید

تماس پوستی در اصل درمانی برای نوزادان نارس است که مزایای بسیاری نیز برای نوزادان سالم دارد. تماس پوستی که به آن مراقبت کانگورویی نیز گفته می شود، روشی برای نگه داشتن نوزاد است. در طی این روش نوزاد پوشک شده و بدون لباس (فقط کلاه سر او کنید) روی سینه برهنه مادر قرار گرفته و با پتو پوشانده می شود. تماس مستقیم با پوست مادر موجب کاهش استرس، بهبود تنفس و تنظیم دمای بدن نوزاد می شود.

تماس پوستی همچنین پیوند بین مادر و نوزاد را تقویت می کند و برای شیردهی عالی است. پژوهش ها نشان داده که روش مراقبت کانگورویی می تواند نوزاد را تشویق کند تا بیشتر شیر بخورد و به مادر کمک کند تا شیر بیشتری تولید کند.

افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش اول

افزایش شیر مادر به طور طبیعی – بخش سوم

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات