مشکلات بینایی در نوزادان

1 355

مشکلات بینایی در نوزادان

سلامتی نوزاد برای والدین بسیار اهمیت دارد. در روزهای اولیه تولد، نگرانی والدین برای نوزادشان طبیعی است. یکی از اولین مشکلاتی که ممکن است برای یک نوزاد ایجاد شود ، مشکلات مربوط به بینایی است. معمولا، این مشکلات ایجاد شده خیلی تهدید جدی برای سلامتی کودک نیست و به راحتی با معالجه پزشکی قابل درمان است. همچنین این نوع مشکلات، یک مشکل شایع است. برای کاهش نگرانی والدین در اینجا به برخی از مشکلات چشمی در نوزادان و معالجه آنها اشاره خواهد شد.

مشکلات بینایی نوزاد چیست؟

بعد از تولد مدتی طول می کشد تا متوجه شوید نوزاد دچار مشکلات بینایی است یا خیر. از انواع مشکلات بینایی می توان به چشمهای ناهماهنگ، اشک آلود و پلک های افتاده اشاره کرد. جزییات این مشکلات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

• بعضی از نوزادان ممکن است حرکات دو چشم شان به طور مستقل از یکدیگر باشد. این مورد کاملا طبیعی است زیرا در بعضی از کودکان تقویت ماهیچه های چشم به مرور اتفاق می افتد و زمان بر است. این مسئله باید به خودی خود در سه ماهه اول بعد از تولد حل شود.

مشکلات بینایی در نوزادان

مشکلات بینایی در نوزادان• در برخی نوزادان، چین خوردگی داخلی در گوشه چشم، باعث می شود تا از نظر ظاهری روی هم افتادگی ایجاد شود. با بزرگ شدن نوزاد، پوست باز می شود و چشم به حالت طبیعی بر می گردد. اما در بعضی از کودکان ممکن است مشکل افتادگی پلک اتفاق افتاده باشد که باید درمان شود.

• در بعضی از نوزادان توانایی تخلیه کامل اشک وجود ندارد، بنابراین مجاری اشکی کودک مسدود می شود.

• ممکن است چشم های نوزاد حتی زمانی که کودک گریه نمی کند، اشک آلود به نظر برسد. این حالت وقتی کودک شما به یک سالگی برسد بهبود می یابد.

• ممکن است پلک های کودک قرمز باشد که این نشانه عفونت های چشمی است. اگر نوزاد در معرض نور قرار بگیرد و احساس ناراحتی کند می تواند به دلیل افزایش فشار چشمی باشد. بعضی از نوزادان بیش از اندازه اشک ریخته و گریه می کنند، زیرا مجاری اشکی در آنها مسدود است. اگر مردمک چشم کودک سفید به نظر می رسد، می تواند علایم اولیه سرطان باشد.

مشکلات بینایی در نوزادان

چه عواملی باعث ایجاد مشکلات بینایی در نوزادان می شود؟

مشکلات بینایی در نوزادان به طور کلی با گذشت زمان و با تقویت عضلات چشمی حل می شوند اما در بعضی از مواقع هم مشکلات جدی ایجاد می کند و نیاز به درمان پزشکی دارد. بینایی نوزاد هم با گذشت زمان کامل تر می شود و تقویت می یابد. قبل از اینکه نوزاد یکساله شود، باید یک آزمایش جامع چشمی برای تشخیص هر گونه ناهنجاری انجام شود. اختلالات ژنتیکی یکی دیگر از دلایل مشکلات چشمی است؛ مانند: آنوفتالمیا، آنیریدیا، زال، و دیسژنر قطعه قدامی.

همچنین ممکن است بینایی نوزاد در اثر مصرف الکل و مواد مخدر توسط مادر در دوران بارداری باعث ایجاد آسیب بعد از تولد شود. هیپوپلازی عصب بینایی ، یک ناهنجاری شایع چشمی در نوزادانی است که از مادران مبتلا به دیابت متولد می شوند.

علائم و نشانه های مشکلات بینایی در نوزادان

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات