علائم عفونت گوش در نوزادان و کودکان

0 355

با شناخت نشانه های عفونت گوش در فرزند خود می توانید پیشگیری به موقع را انجام دهید.

به تازگی ، متوجه شدم پسر 8 ماهه ام، گوش راست خود را می کشد. این کار او همراه با عصبانیت غیرمعمول است. آیا او در حال دندان درآوردن است؟ یا تازگی گوش خود را شناخته؟ یا ممکن است این نشانه ای از عفونت گوش او باشد؟ او تازه دچار سرماخوردگی شده بود، بنابراین تصمیم گرفتم با مطب پزشک اطفال تماس بگیرم. پرستار پیشنهاد کرد که برای چکاپ گوش فرزندم به مطب دکتر بروم/

نتیجه: عفونت گوش نداشت! من آسوده شدم اما این حادثه باعث شد من فکر کنم که آیا هربار که فرزندم گوش خود را می کشد باید او را نزد پزشک ببرم؟ این به نظرم کمی افراط بود. اما اگر او واقعا به عفونت گوش مبتلا شده باشد، چه اتفاقی می افتد؟ پس از این ماجرا تصمیم گرفتم که کمی بیشتر در مورد این بیماری شایع در کودکی بیاموزم.

علائم عفونت گوش در نوزادان

علائم عفونت گوش در نوزادانمارگارتا کاسبربران ، رئیس بخش بیماری های گوش و حلق و بینی در بیمارستان کودکان پیتسبورگ می گوید: “در کنار سرماخوردگی ، عفونت گوش شایعترین اختلال در کودکان است.” اما تشخیص عفونت گوش همیشه برای والدین آسان نیست زیرا علائم بیماری شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا است. در حقیقت ، عفونت گوش اغلب به عنوان سرماخوردگی و سرفه با آبریزش بینی شروع می شود.

اگرچه مطمئناً این کار پیچیده است ، اما هنوز علائمی وجود دارد که مخصوص عفونت گوش است. در اینجا توضیح می دهیم که چگونه می توان فهمید که آیا کودک دچار عفونت گوش است یا خیر.

علائم و نشانه های عفونت گوش

از آنجا که نوزادان و کودکان نوپا هنوز مهارت زبان ندارند تا به شما اطلاع دهند که چه احساسی دارند ، تشخیص عفونت گوش بسیار سخت است.

علائم عفونت گوش در نوزادانبه گفته کارشناسان ، علی رغم آنچه که فکر می کنید کشیدن گوش علامت قابل قبولی نیست. بنابراین والدین باید نسبت به چه چیزهایی هوشیار باشند؟

متخصصان می گویند: به طور کلی، تب بالاتر از 102 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یکی از ویژگی های بارز عفونت گوش در نوزادان است.

همچنین علائم زیر ممکن است نشان دهد کودک شما از عفونت گوش رنج می برد:

درد در گوش

عفونت گوش دردناک است، بنابراین اشک نوزادان یا کودک نوپا شما یا افزایش تحریک پذیری شاید علامتی بر این درد باشد. همچنین ، اگر کودک شما هنگام خوابیدن ناراحت تر شود، ممکن است عفونت گوش مقصر باشد زیرا موقعیت خوابیدن سبب فشار به لوله (شیپور) استاش می شود.

مشکل در خوابیدن یا خم شدن

این به دلیل درد ناشی از ایجاد فشار در گوش است. گاهی اوقات كودكان فعال و پر تحرک هنگام خم شدن يا زمان خواب، بيشتر از درد شكايت می كنند.

علائم عفونت گوش در نوزادان

علائم عفونت گوش در نوزادانتب

نشانه ای از اینکه سیستم ایمنی بدن وی در حال مبارزه با عفونت است، درجه حرارت بدن فرزند شما که از رکتال (مقعد) اندازه گیری شده است ممکن است بین 99 تا 104 درجه فارنهایت (37 تا 40 درجه سانتیگراد) باشد.

مشکل شنوایی

مایعات در گوش شاید صدا را مسدود کند، بنابراین ممکن است به طور عادی به صداهای اطراف خود پاسخ ندهد. مطمئن باشید به محض از بین رفتن عفونت گوش و خالی شدن مایعات، شنوایی او برمی گردد.

کاهش اشتها

عفونت گوش به خودی خود نباید باعث مشکل در بلع شود، اما ممکن است کودک شما اشتهای خود را از دست بدهد زیرا او احساس خوبی ندارد. استفراغ و اسهال نیز ممکن است ایجاد شود.

مایع یا چرکی که از گوش کودک خارج می شود

اگرچه خیلی رایج نیست اما این یک نشانه قطعی از عفونت است، بنابراین اگر همچین مساله ای را مشاهده کردید باید سریع با پزشک تماس بگیرید. ترشحات زرد، سفید یا سبز از گوش می تواند پرده گوش را سوراخ کند، وضعیتی که اگر مایعات در گوش میانی فشار را بر پرده گوش بیشتر کند رخ می دهد.

اگرچه ممکن است سوراخی پرده گوش ترسناک به نظر برسد و برای کودک شما بسیار دردناک باشد، اما این سوراخ جدی نیست و معمولاً به خودی خود بهبود می یابد. خبر خوب این است که ممکن است کودک شما در اثر تخلیه مایعات و کاهش فشار، احساس بهتری پیدا کند.

اگر مطمئن نبودید چه کنید؟

تنها راه اطمینان و نهایی از اینکه فرزند شما به عفونت گوش مبتلا شده است یا خیر این است که او را نزد پزشک ببرید. اگر نوزاد شما کمتر از 4 ماه سن دارد باید بی درنگ نزد پزشک بروید و اگر فرزند شما کمتر از 2 سال سن دارد و علائم او تا 2 یا نهایتا 3 روز برطرف نشد باید او را نزد متخصص ببرید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات