علائم و نشانه های دندان در آوردن

0 569

از زمانی که اولین دندان های فرزند شما شروع به رشد کنند، درد لثه ها و دندان درآوردن نیز آغاز می شود. در اینجا علائم و نشانه های دندان درآوردن را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید برای تسکین لثه های نوزاد اقدام کنید.

علائم دندان درآوردن نوزاد

ریزش آب از دهان که می تواند سبب بثورات پوستی صورت نوزاد نیز بشود

لثه های متورم و حساس

دندانی که زیر لثه احساس می شود

تحریک پذیری، بهانه گیری یا نق زدن

مشکلات خواب

سعی در گاز گرفتن، جویدن و خوردن همه چیز

امتناع کردن از خوردن

مالش صورت و گوش ها

علائم و نشانه های دندان در آوردن

علائم و نشانه های دندان در آوردن

علائم ممکن است فقط چند روز طول بکشد، درست در حدود زمانی که دندان جدید بیرون می زند یا تا زمانی که چندین دندان پشت هم می خواهد رشد کند، شاید چند ماه این حالات با نوزاد شما همراه باشد. برای برخی از نوزادان البته خیلی کم، ممکن است هیچ کدام از این نشانه ها رخ ندهد.

یک متخصص اطفال می گوید، علائم در نوزادان مختلف است، شاید یک نوزاد همه ی نشانه ها را نداشته باشد؛ ممکن است یک نوزاد دیگری فقط مشکل خواب داشته باشد یا اینکه تحریک پذیر باشد.

اگر چندین علائم را با هم مشاهده کردید، ممکن است کودک شما در حال درآوردن چندین دندان باهم باشد یا اینکه شاید اصلا مشکل دیگری داشته باشد.

علائمی که از دندان درآوردن نیست

اگر نوزاد شما دچار اسهال، تب یا آبریزش بینی شد، این از نشانه های دندان درآوردن نیست به خصوص اگر این علائم بیش از 24 ساعت طول بکشد.

حتی اگر خیلی از والدین ابراز کنند که کودک شان دارای این حالت ها می شود، با این وجود هیچ منبع علمی برای این مساله وجود ندارد.

نوزادان در زمان دندان درآوردن علاقه ی بسیاری به قرار دادن وسایل مختلف در دهان شان دارند و این موضوع ممکن است سبب ابتلای آنها به بیماری های دیگر به دلیل ورود میکروب و ویروس به بدن شان شود.

اگر نوزاد شما دچار تب بالای 100 درجه فارنهایت (38 درجه ی سانتیگراد) با نشانه هایی مانند بی حالی، بی اشتهایی و تهوع و اسهال شد باید او را نزد پزشک ببرید.

علائم و نشانه های دندان در آوردنعلائم و نشانه های دندان در آوردن

تاخیر دندان درآوردن تا چه زمانی مجاز است؟

اولین سفیدی دندان ها معمولا بین 6 تا 10 ماهگی نوزاد بروز پیدا می کند اما به نظر می رسد که اگر دیرتر هم رشد کند، طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

اگر دندان های نوزاد شما به آرامی ظاهر می شوند اما رشد موها، استخوان و حالت پوست او طبیعی است؛ جای نگرانی نیست. اما اگر نوزاد شما نزدیک 18 ماهگی است اما دندان در نیاورده است، باید او را نزد دندانپزشک یا متخصص اطفال ببرید.

دندان درآوردن دیر هنگام مشکلی در رشد نوزاد ایجاد نمی کند. هر چه دندان ها دیرتر رشد کنند، زمان کمتری را برای پوسیدگی دندان های شیری و به طبع دندان های دائمی دارند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات