نکاتی برای جلوگیری از خراشیدن چهره نوزاد

1 182

اگر می بینید که نوزاد شما ناخن هایش را روی صورت و سرش می کشد، وحشت نکنید. چند روش وجود دارد که با کمک آنها می توانید جلوی این کار را بگیرید.

1. صورت خود را مرطوب کنید

با مراقبت خوب از پوست او می توانید از خراش دادن پوست نوزاد و نوپا جلوگیری کنید. به طور مرتب و حداقل دو بار در روز یک لوسیون مرطوب کننده ملایم را روی صورت او بمالید. اطمینان حاصل کنید که لوسیون با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده و عاری از پارابن، سولفات ها و مواد شیمیایی مضر است زیرا می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند یا برای پوست نوزاد سمی باشند.

2. هنگام خواب، ناخن های نوزاد را کوتاه کنید

این کار را هر هفته یک بار انجام دهید زیرا ناخن های نوزاد به سرعت رشد می کند. کوتاه کردن ناخن های او مانع از زخم شدن صورت آنها در هنگام تلاش برای خراشیدن می شود. اگر قصد دارید ناخن های او را در طول روز کوتاه کنید، زمانی این کار را انجام دهید که نوزاد را در آغوش پدر یا یکی از اعضای خانواده باشد. مهربان باشید زیرا ممکن است نوزاد کمی بی قراری کند.

3. نوزاد را قنداق کنید

به سادگی یک پارچه قنداق بردارید و نوزاد را درون آن بپیچید. قنداق، بازوهای نوزاد را در جای خود ایمن نگه می دارد و از خراش دادن صورت او جلوگیری می کند. حتی اگر هر محرکی او را تحریک کند او نمی تواند صورت خود را خراش دهد.

4- یک جفت دستکش را برای نوزاد خود تهیه کنید

یک جفت دستکش؛ دست های او را می پوشاند و از خراش صورت او جلوگیری می کند. همچنین دستکش، دست های نوزاد را گرم می کند.

آیا خراشها می توانند به یک زخم تبدیل شوند؟

ناخن های نوزادان به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند آسیب جدی به پوست بزنند. حتی با خراشیدن مداوم، بیشترین چیزی که رخ می دهد چند علامت قرمز روی صورت شان است که با گذشت زمان از بین می روند. ناخن های آنها به اندازه کافی تیز نیستند که پوستشان را سوراخ کنند، بنابراین لازم نیست نگران خونریزی باشید (مگر اینکه مستعد آکنه یا ایجاد زخم روی پوست باشند).

اگر منطقه خراشیده شده شروع به خونریزی کند چه باید کرد؟

یک حمام گرم برای نوزاد و کودک عالی است. منطقه خراشیده شده را بعد از حمام خشک کنید. می توانید از کرم ضد اگزما یا لوسیون ملایم طبیعی بر روی صورت او استفاده کنید. این کار سبب آرامش پوست او شده و از خارش جلوگیری می کند.

اگر متوجه شدید نوزاد شما هنگام شب صورت خود را خراشیده و خونریزی می کند، این کارها را می توانید انجام دهید:

کودک خود را آرام کنید و به او بگویید که اشکالی ندارد.

قبل از اینکه صورت کودک را لمس کنید، دستان خود را به خوبی بشویید. شما نمی خواهید خطر عفونت ها را افزایش داده یا زخم ها را باز کنید. قبل از معالجه، ناخن های نوزاد را صاف کرده و دست های خود را با استفاده از صابون و آب ولرم کاملاً بشویید.

از پارچه یا بانداژ ضد عفونی استفاده کنید و فشار صحیح روی زخم را اعمال کنید تا خونریزی متوقف شود.

ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم و صابون ضد حساسیت بشویید. شما می خواهید میکروب ها را پاک کرده و خطر ایجاد باکتری ها را از بین ببرید.

بگذارید ناحیه خراشیده شده با زمان بهبود یابد و به محض بهبودی کامل، حتماً روزانه پوست او را مرطوب کنید.

در صورتی که چرک، ورم یا قرمزی غیر معمول مشاهده کردید، بی درنگ نوزاد را نزد پزشک ببرید و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید.

مهم ترین نکات درباره خراش صورت نوزاد

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات