7 اشتباه عجیب والدین در مورد ایمنی نوزاد – بخش اول

0 254

ایمنی نوزاد

برای ایمن نگه داشتن کوچولوی خود از این هفت اشتباه رایج پرهیز کنید.

وقتی صحبت از ایمنی نوزاد می شود، قوانین کاملاً محدودی وجود دارد که شما به خوبی با آن آشنا هستید. نوزاد را به پشت بخوابانید، ضربه گیرها و ملافه های شل یا آزاد را در گهواره قرار ندهید، وسایل خطرناک را از دسترس او خارج کنید، هرگز نوزاد را در سطح مرتفع تنها نگذارید و … این لیست همچنان ادامه دارد. با این حال باز ممکن است مرتکب اشتباهات خطرآفرین شوید. برای ایمن ماندن فرزند کوچک تان از این هفت خطا پرهیز کنید.

اشتباه: خواباندن نوزاد در صندلی ماشین یا تاب

آخرین کاری که هر پدر و مادری باید هنگام خوابیدن نوزاد روی صندلی ماشین یا تاب انجام دهد این است که با حرکت دادن، او را از خواب بیدار کند. با این حال، یک مطالعه در سال 2015 در مجله طب اطفال منتشر شد که نشان می دهد خواباندن نوزادان و کودکان تا دو سالگی در وسایل به اصطلاح “نشستنی” می تواند منجر به آسیب یا مرگ شود. کتی مک پیک رئیس بیمارستان کودکان سنت کریستوفر در فیلادلفیا می گوید: هنگامی که نوزاد در صندلی ماشین یا تاب می خوابد، ممکن است سر او به جلو بیفتد و راه تنفسی اش مسدود شود یا بند دور گردن او گیر کند و خفه شود.

خوابیدن نوزاد در صندلی ماشین، در صورتی که صندلی به درستی محکم شده باشد و نوزاد به طور مناسب در آن قرار گرفته شود، خطر آفرین نیست. همین توصیه ها برای خوابیدن نوزاد در نی نی لای لای (صندلی نوزاد)، تاب، آغوشی یا کالسکه نیز صدق می کند.

ایمنی نوزاد

ایمنی نوزاداشتباه: شما هم با نوزاد از سرسره پایین بیایید

شاید کودک نوپای شما برای پایین آمدن از سرسره به کمی نوازش احتیاج داشته باشد، یا شاید می خواهید مطمئن شوید که او با خیال راحت به پایین می رسد. در هر صورت سر خوردن از سرسره به صورت قطاری می تواند برای کودک خطرناک باشد. یک مطالعه شکستگی استخوان ساق پای کودکان را در طی یک دوره 11 ماهه بررسی کرد و نشان داد که تقریباً 14 درصد از شکستگی ها هنگامی که بزرگسال پشت سر کودک از سرسره پایین میاید اتفاق افتاده است. تریسی میهن مدیر مرکز تحقیقات آسیب دیدگی می گوید: “کفش یا پای کودک می تواند روی سرسره گیر کند و به دلیل وزن فرد پشت سری ، منجر به پیچ خوردگی یا شکستگی پای او شود.”

بهتر است بگذارید فرزندتان تنهایی سر بخورد. میهن می گوید: ” کودک را تا نیمه راه بلند کنید و از آن جا سر بدهید.” اگر فرزند شما از سرسره بازی بدون شما می ترسد، تا زمان آمادگی او وسیله دیگری را برای سرگرمیش انتخاب کنید.

اشتباه: هرگز از ترمز کالسکه خود استفاده نکنید

میهن می گوید همه ما می دانیم که هر زمان که بخواهیم کالسکه را رها کنیم باید ترمز بگیریم، اما بسیاری از والدین این کار را نمی کنند. او می گوید، تمام زمان لازم برای ترمز کشیدن به اندازه یک ثانیه سر برگرداندن است، چنان چه کسی به کالسکه ضربه بزند، خواهر یا برادر بزرگتر آن را هل دهد، یا بسته به سن کودک تکان خوردنش منجر به حرکت شود و در صورتی که سطح مرتفع باشد، ممکن است کالسکه به گردش در بیاید یا این که واژگون شود، این امر برای کودک خطرناک است. همچنین استفاده از ترمز در هنگام قرار دادن یا خارج کردن کودک از کالسکه یا نیاز به دسترسی به سبد زیر کالسکه، بسیار ضروری است.

به یاد داشته باشید که هر زمان دستان خود را از روی کالسکه برداشتید باید ترمز بگیرید، حتی اگر این کار فقط برای یک ثانیه باشد. برای کمک این عبارت سریع را بخاطر بسپارید: ‘دست بکش، ترمز کن.’

ایمنی نوزادایمنی نوزاد

اشتباه: از صندلی ماشین به عنوان تکیه گاه سر نوزاد استفاده می کنید

اگر صندلی ماشین تان تکیه گاه سر نداشت، از آن برای خواباندن کودک استفاده نکنید. یکی از ویژگی های صندلی ماشین خوب و با کیفیت داشتن هدساپورت (تیکه گاه سر)، تکیه گاه مناسب بدنه و نشیمن و داشتن کمربند ایمنی است. دکتر مک پیک می گوید: اگر یک مورد خاص مخصوص صندلی ماشین طراحی نشده باشد ، این ایمنی برای آن صندلی آزمایش نشده و عملکرد آن در صورت بروز حادثه ممکن است تغییر کند. اگر می خواهید از تکیه گاه های سر یا بدن استفاده کنید، باید لوازم جانبی (و ایمنی آزمایش شده) مخصوص صندلی ماشین خود را بررسی کنید.

همین طور، اجازه ندهید که کودک با کاپشن زمستانی خود در ماشین قرار بگیرد. دکتر مک پیک هشدار می دهد: “کاپشن می تواند فاصله کودک و بندها را به اندازه کافی گسترده کند جوری که او در هنگام تصادف از صندلی ماشین به بیرون پرت شود.” دکتر مک توصیه می کند برای گرم نگه داشتن کودک، پتو یا کت را بالای بندها قرار دهید، نه روی کودک.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات