مهم ترین نکات درباره خراش صورت نوزاد

0 456

خراش صورت نوزاد

برای والدین جدید، نگرانی از خراشیده شدن صورت نوزاد بسیار پیش می آید و گاه آنها را آنقدر مضطرب می کند که سعی می کنند با پزشک تماس بگیرند یا ملاقات فوری داشته باشند و راهکاری برای این مساله پیدا کنند. اگر به تازگی پدر و مادر شده اید و می بینید که نوزاد شما صورت خود را زیاد می خراشد، بدون شک باید نگران باشید و تعجب کنید که چه کاری می توانید در مورد این موضوع انجام دهید. اجازه بدهید به شما به راحتی بگوییم که طبیعی است نوزادان صورت خود را خراش دهند و نیازی به نگرانی نیست زیرا اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خراشیدن چهره نوزاد انجام دهید! اما قبل از اینکه درباره ی این اقدامات توضیح دهیم، مهم است که دلایلی را که سبب می شود نوزادان صورت خود را خراش دهند، بدانید تا بتوانید از آنها جلوگیری کنید.

چرا نوزادان صورت خود را می خراشند؟

برخی از این دلایل را در زیر به شما توضیح می دهیم:

1. پوست خشک و خارش دار

خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست یکی از بزرگترین دلایل خراشیدن پوست صورت نوزادان است. خاک و باکتری ها ممکن است سبب ایجاد جوش و آکنه یا جوش هایی شود که باعث می شود نوزاد صورت خود را بخاراند که در نتیجه موجب خراش می شود. برای جلوگیری از هرگونه حساسیت پوستی به رژیم غذایی نوزاد خود نگاه کنید و همچنین شروع به ایجاد مراقبت از پوست نوزاد با استفاده از کرم ها و لوسیون های مفید کنید.

خراش صورت نوزاد

2. شوک و ترس

نوزادان به نور و صدا حساس هستند. طبیعی است که از محیط اطراف خود احساس تعجب یا شوک می کنند. گاهی اوقات چراغ لرزان یا قطره ای از سر و صدا می تواند آنها را متحیر کند زیرا آنها احساسات جدیدی را تجربه می کنند. این همان چیزی است که ما از آن به عنوان رفلکس شگفت انگیز یاد می کنیم و وقتی آنها وحشت زده می شوند، بازوهای خود را تکان می دهند و در نهایت صورت خود را خراش می دهند. البته، این یک واکنش غیر ارادی به محرک است.

3. نوزاد می خواهد صورت خود را بررسی کند

وقتی نوزاد در رحم است، فضای زیادی برای جابجایی یا اکتشاف وجود ندارد. وقتی نوزاد به دنیا می آید، شروع به کاوش در اطراف و قسمت های بدن خود، از جمله صورت می کند. این بدان معنی است که آنها در نهایت به چهره خود می رسند که یک واکنش طبیعی و غریزی است. آنها احساسات جدیدی را تجربه می کنند و در تلاشند تا درک کنند که چگونه محیط آنها به نحوه واکنش آنها پاسخ می دهد.

خراش صورت نوزاد

خراش صورت نوزاد4- دلایل عاطفی

هنگامی که نوزاد احساس ناراحتی یا نارضایتی می کند، به احتمال زیاد بازوها و پاهای خود را در هوا می چرخاند. در نتیجه، ممکن است در نهایت روی صورت خود خراش انجام دهد. وقتی نوزادان احساس ناامیدی می کنند، صورت خود را به عنوان نوعی مکانیسم مقابله خراشیده می کنند. شما باید به نکات عاطفی آنها توجه داشته باشید و ببینید چه چیزی آنها را تحریک می کند. فقط وقت بیشتری را با نوزاد خود بگذرانید و مراقب او باشید.

بچه ها تا چه سنی صورت خود را خراش می دهند؟

نوزادان تا شش ماهگی کنترل آنچه را انجام می دهند، ندارند. اگر خراشیدن صورتشان به عادت تبدیل شود ممکن است برخی از نوزادان کمی بیشتر از سن 6 ماهگی نیز همچنان این کار را انجام دهند.

نکاتی برای جلوگیری از خراشیدن چهره نوزاد

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات