چه زمانی باید نوزاد را از تخت نوزادی به تخت کودک منتقل کرد؟

0 1,884

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

شاید شما خیلی زود تصمیم بگیرید تا نوزاد خود را به جای گذاشتن در تخت نوزادی در تخت کودک بخوابانید، اما زمانی که باید نوزاد خود را جابجا کنید بین رده سنی 1 تا 1 سال و نیمی او و گاه تا حدود 3 سالگی او است.

اغلب بهتر است تا زمانی که کودک تان نزدیک 3 سال سن داشته باشد صبر کنید، زیرا بسیاری از بچه ها آماده این انتقال نیستند. البته گاه کودک شما خیلی زود در تخت نوزادی خود احساس ناراحتی می کند، در این صورت باید زودتر به فکر جابجایی بیفتید.

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

در واقع این موضوع به موارد زیادی بستگی دارد، از جمله وزن و قد کودک شما و همچنین ابعاد تخت نوزادی او. بسیاری از والدین خیلی زود تصمیم به این کار می گیرند زیرا آنها نگران این هستند که کودک نوپای آنها بتواند از تخت بلند شود و بیرون بیاید. خوب اگر به دلیل ایمنی این جابجایی صورت بگیرد خوب است اما باید به فکر ایمنی تخت او هم باشید و با نرده های محافظ مانع از سقوط کودک شوید.

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

عجله نکنید و یک تخت جدید برای کودک خود بخرید. او ممکن است سریع حاضر به این جابجایی نباشد، باید درباره این موضوع با آرامش برخورد کنید. شاید احساس ناامنی در تخت داشته باشد و برای همین مورد تمایلی به این جابجایی نداشته باشد.

حتما دقت کنید که تخت کودک دارای گارد محافظ باشد؛ اگر هم نبود می توانید این وسیله را از انواع فروشگاه های سیسمونی نوزاد خریداری کنید و به سادگی به تخت وصل کنید. این گاردها سبب می شود کودک از تخت سقوط نکند و بالا و پایین رفتن از نرده ها نیز برای او ساده نباشد.

یکی دیگر از دلایل جابجایی کودک این است که اگر فرزند دیگری در خانه باشد، احساس بهتری پیدا می کند و دچار مشکلات توجه بیش از حد به کودک جدید نمی شود. بسته به سن فرزندتان و کودک تازه، می توانید این جابجایی را زودتر یا دیرتر انجام دهید. با هر گونه مقابله کودک برای جابجایی آرام برخورد کنید، به خصوص اگر تخت نوزادی او داخل اتاق والدین بوده است و اکنون باید در اتاق دیگری روی تخت خود بخوابد، طبیعی است که ابتدا احساساتی مانند ترس یا طرد شدگی سراغ او بیاید.

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

برخی از والدین این کار را خیلی دیر انجام می دهند که این کار سبب مقاومت بیشتر کودک می شود. کودک شما احساس مالکیت با تخت نوزادی خود و همه لوازمش دارد، جابجایی تخت برای او یک تغییر در زندگی اش محسوب می شود، پس با درک این موضوع با درایت برخورد کنید.

او احساس خوشایندی به پتو یا بالش و کوسن خود در تخت نوزادی اش دارد. در ابتدای جابجایی بهتر است همچنان وسیله ی مورد علاقه ی او را نیز در اختیارش قرار دهید.

کودک خود را هنگام خرید تخت جدید با خود ببرید و آنجا با فروشنده یا فرد دیگری درباره اینکه او بزرگ شده است و باید یک تخت بزرگتر برای او خریداری کنید، صحبت کنید تا کودک نیز این مسایل را بشنود.

اجازه دهید احساس بزرگ شدن به او دست دهد. زمانی که تخت جدید را به خانه آوردید هم، باز با او صحبت کنید و تخت جدید را از نظر ابعاد با تخت نوزادی او مقایسه کنید و با زبانی ساده به او بگویید که وقتی کوچک بودی آن تخت مناسب تو بود و حالا دیگر بزرگ شده ای و باید تخت بزرگتری داشته باشی.

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

 

روش دیگری که مفید است اما خوب کمی سختی دارد، برگزاری یک مهمانی برای بزرگ شدن کودک است. یک تاریخ مناسب را انتخاب کنید تا تخت کودک را به خانه بیاورند. اقوام نزدیک مانند مادربزرگ و پدربزرگ ها را دعوت کنید و درباره بزرگ شدن کودک تان صحبت کنید و سپس به او بگویید که از این پس باید در تخت جدید بخوابد.

روش انتقال نوزاد از تخت نوزادیروش انتقال نوزاد از تخت نوزادی

استراتژی دیگر این است که تخت های فانتزی خریداری کنید. برخی از تخت ها شبیه ماشین هستند، برخی تاج عروسکی دارند و از این دست موارد. شما می توانید احساس خوب تخت جدید را با خریدن این تخت ها بیشتر کنید. همچنین می توانید از سرویس های رختخواب جذاب کودکانه با طرح های کارتونی و زیبا نیز خریداری کنید.

اگر پس از جابجایی احساس کردید که کودک شما شبها از تخت خود بلند می شود یا در خانه راه می افتد، متوجه شوید که هنوز این انتقال را نپذیرفته است. به هیچ عنوان او را دعوا یا مجازات نکنید و با صبوری او را به تخت خود برگردانید. کنارش بمانید تا دوباره به خواب رود.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات