7 اشتباه عجیب والدین در مورد ایمنی نوزاد – بخش دوم

0 227

7 اشتباه عجیب والدین در مورد ایمنی نوزاد – بخش اول

اشتباه: کودک شما در هنگام حرکت ماشین غذا بخورد (و بنوشد)

قابل درک است که گریه کودک در ماشین با دادن یک خوراکی یا لیوان نی دار برطرف می شود. ملانی پوتوک نویسنده کتاب پرورش و تغذیه می گوید: اگر کودک شما خفه شود، دیگر نمی توانید او را در آیینه عقب صندلی ماشین ببینید و ممکن است صدای او را نشنوید. حتی اگر متوجه خفگی شوید، بخاطر ترافیک نمی توانید جان او را فوری نجات دهید. افزون بر این، “بطری های نی دار محکم و یا نی های پلاستیک فشرده در هنگام ترمز ماشین می توانند باعث زخم شدن صورت کودک شوند”.

بهترین راه حل این است که برای کودک از یک لیوان نی دار نرم و سیلیکونی استفاده کنید. سفرها را طوری برنامه ریزی کنید که کودک شما بتواند قبل یا بعد از حرکت یک وعده غذا بخورد. هنگام غذا دادن به او در جاده، خود را به یک مکان امن برسانید و با او در صندلی عقب بنشینید. اگر او باید چیزی بخورد و شما قادر به توقف و کنار زدن ماشین در جاده نیستید، بهترین چیز برای او غلات بدون قند است.

ایمنی نوزاداشتباه: به کودک نوپای خود اجازه دهید با “سگ” بازی کند

بچه های کوچک حیوانات را دوست دارند. بنابراین وقتی کودک نوپای شما سگ نازی را می بیند، اولین غریزه او این است که بدود و او را ناز کند، که این کار خوبی نیست. کودک شما ممکن است جوری به سوی حیوان حرکت کند که برای او یک تهدید تلقی شود و همه چیز خیلی خطرناک و سریع پیش برود.

نحوه تعامل با حیوانات را در سنین پایین به کودک خود بیاموزید. میهن می گوید: “به کودک بگویید، هر وقت می خواهد به یک حیوان نزدیک شود، باید در کنار یک بزرگسال باشد و ابتدا از او سوال کند.” سپس شما باید با آرامش به سمت صاحب حیوان بروید، اجازه بگیرید و دریابید که چگونه سگ دوست دارد با او تماس برقرار کنید. بعضی از سگ ها می خواهند دست های شما را جلوی صورتشان ببینند. دیگران ترجیح می دهند که در کنارشان بایستید تا احساس خطر نکنند. به کودک خود نشان دهید که چگونه یک سگ را نوازش کند. انجمن مبارزه با بدرفتاری نسبت به حیوانات توصیه می کند از نوازش بالای سر سگ خودداری شود. به کودک بگویید که همیشه با حیوان آرام رفتار کند. در آخر، به او بیاموزید که از صاحب حیوان تشکر کند و با حیوان خداحافظی کند.

ایمنی نوزاداشتباه: پوشاندن کالسکه برای محافظت از کودک در برابر آفتاب

شما احتمالاً هنگام بیرون رفتن در یک روز سوزان، کالسکه کودک خود را با پتو می پوشانید تا در معرض آفتاب قرار نگیرد. اما طبق گفته محققان در سوئد، این عمل ساده حتی با نازک ترین پتو می تواند کاملا خطرناک باشد، زیرا گردش هوا را کاهش می دهد. افزون بر آن، ممکن است دمای کالسکه به طرز وحشتناکی بالا برود و کودک شما در معرض خطر گرمازدگی، خفگی و حتی سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار گیرد. دکتر مک پیک می گوید: “دمای بدن نوزاد در مدت زمان خیلی کمتری نسبت به بزرگسال بالا می رود، بنابراین هرگز فکر خوبی نیست که کالسکه کودک را بپوشانید.” برای محافظت از کودک در برابر آفتاب و گرما، در مواقعی که درجه حرارت بالا است (در صورت امکان) در خانه بمانید، از کالسکه ای که دارای سایبان است یا یک چتر (چتری که به کالسکه متصل می شود) استفاده کنید. همچنین به طور مکرر علائم ناراحتی یا گرمازدگی را در کودک بررسی کنید.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات