اسباب بازی های مناسب نوزادان چیست؟

0 3,133

اسباب بازی نوزاد

یکی از دغدغه های مهم والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند، این است که چه اسباب بازی ای برای نوزادشان در رده های مختلف سنی لازم است.

نوزادان در رده های مختلف سنی، رشد و توسعه ی بخش ها و مهارت های گوناگون بدن شان را در پیش رو دارند. به همین دلیل است که استفاده از اسباب بازی مناسب برای رده ی سنی خاص، مهم است.

شما به عنوان والد باید اسباب بازی ای را برای نوزاد خود تهیه کنید که در آن محدوده ی سنی بتواند بر رشد فکری و مهارتی او اثر بگذارد. ما در این مطلب انواع اسباب بازی های مناسب برای رده های مختلف سنی را توضیح می دهیم:

اسباب بازی مناسب نوزاد از بدو تولد تا 3 ماهگی

نوزادان پس از تولد فقط محدوده 20 تا 40 سانتی متری خود را می بینند به همین دلیل شما باید اسباب بازی هایی را برای او تهیه کنید که بتوانید آنها را جلو ببرید تا نوزاد آن را ببیند.

آنچه در این ایام مهم است، تقویت بینایی و البته شنیداری نوزادان است. اسباب بازی های مناسب برای این دوران انواع جغجغه نوزاد، اسباب بازی های موزیکال و صدا دار، آویزهای تخت و آویزهای عروسکی.

اسباب بازی مناسب نوزاد از 3 تا 6 ماهگی

با وارد شدن نوزاد به سن 3 ماهگی او در تلاش برای کشف و کنکاش کردن است. در این سن دیگر می توانید اسباب بازی های مناسب را دستش دهید تا با آن بازی کند.

با ورود به 4 ماهگی، دوران دندان درآوردن نوزاد شروع می شود و شما باید مراقب باشید که چه اسباب بازی هایی را به او می دهید. دقت کنید به هیچ عنوان اسباب بازی هایی که دارای قطعات جدا شونده هستند، دست نوزادتان ندهید.

انواع اسباب بازی های مناسب برای این دوران شامل: آویزهای تخت خواب، جغجغه های دسته دار و سبک، عروسک های پولیشی نرم و لطیف، کتابچه های پارچه ای یا مقوایی، دندانگیر، تشک بازی و … است.

اسباب بازی مناسب نوزاد از 6 تا 9 ماهگی

نوزاد کم کم تحرک بیشتری نسبت به قبل دارد. او دوست دارد تا از اشیاء صدا تولید کند. به تدریج چهاردست و پا می رود و به دنبال وسایل مورد علاقه اش می رود. در این دوران نیز شما می توانید از اسباب بازی های جالب و جذابی برای او خریداری کنید تا علاوه بر بازی کردن مهارت های حرکتی او نیز افزایش پیدا کند.

اسباب بازی های مناسب برای این رده سنی شامل: حلقه های هوش، اسباب بازی های اهرم دار، پازلی، توپ های عروسکی، اسباب بازی های پر سر و صدا و موزیکال و همین طور واکر اسباب بازی.

اسباب بازی مناسب نوزاد از 9 تا 12 ماهگی

دیگر نوزاد شما می تواند کامل حرکت کند و چهار دست و پا یا ایستاده با کمک گرفتن از وسایل دیگر، خود را به اتاق و مکان های دیگر برساند.

نوزادان در این سن تلاش می کنند تا مانند بزرگسالان رفتار کنند، اگر شما با تلفن صحبت کنید او هم همین کار را می کند. اگر قدم بزنید و شعر بخوانید او هم ادای شما را در می آورد.

انواع اسباب بازی های پیشنهادی مناسب برای تقویت قوای حرکتی نوزادان شامل این موارد هستند: واکر اسباب بازی، جورچین و اسباب بازی های پازلی، کتاب، تلفن اسباب بازی، مکعب بازی، سطل و بیلچه برای بازی هایی مانند شن بازی.

 

5 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات